Consiliul Consultativ al Copiilor din World Vision România a prezentat ministrului Educaţiei propuneri pentru combaterea abuzului şi violenţei în şcoli, printre care dezvoltarea unei platforme online dedicate raportării abuzurilor în şcoli, pregătirea profesorilor, campanii de conştientizare, schimbul de bune practici între şcoli, informare despre abuz la ora de dirigenţie, consiliere de grup cu consilierul şcolii, conform unui comunicat de presă al organizaţiei.
Un sondaj referitor la siguranţa online derulat de această fundaţie printre adolescenţi în februarie arată că, dacă ar observa un caz de abuz, cei mai mulţi dintre elevi (peste jumătate) ar vorbi cu profesorul-diriginte, o treime ar discuta cu colegii apropiaţi sau cu directorul şcolii şi un sfert cu părinţii. Un procent mai mic (puţin peste 20%) ar vorbi cu un consilier şcolar. Mai mult de unu din zece elevi nu ar discuta cu nimeni.
Elevii din Consiliul Consultativ al Copiilor din World Vision România au vârste cuprinse între 12 şi 19 ani şi trăiesc zi de zi realitatea din sistemul de educaţie, în toate colţurile ţării, astfel că au putut veni cu exemple concrete la minister, precum şi o radiografie a problemelor şi provocărilor legat de abuzul în şcoli.
Platforma online recomandată de Consiliul Consultativ al Copiilor din World Vision România ar trebui să fie promovată şi afişată în toate şcolile din România, în mediul online şi mass-media. După ce o reclamaţie este înregistrată în platformă, trebuie să existe un protocol de intervenţie şi soluţionare a problemei semnalizate din partea Ministerului Educaţiei, pentru a ajuta victima acelui abuz.
O altă recomandare a Consiliului Consultativ al Copiilor din World Vision România este că profesorii trebuie să fie pregătiţi pentru a interveni în cazul unui abuz asupra unui elev în şcoli. Conducerea şcolii împreună cu Ministerul Educaţiei trebuie să organizeze campanii de conştientizare cu privire la toate formele de abuz (sexual, fizic şi verbal) şi efectele acestuia - pentru profesori, părinţi şi elevi.
Facilitarea colaborării şi schimbului de bune practice dintre şcoli pentru combaterea şi prevenirea abuzurilor; desfăşurarea orei de consiliere şi dezvoltare personală (dirigenţia) în şcolile din România şi pe parcursul liceului şi reconfigurarea structurii manualului, care să se axeze pe nevoile actuale, informaţii despre abuz şi despre identificarea acestuia în situaţii concrete; consiliere de grup cu consilierul şcolar (periodic), unde să se discute pe larg diferite probleme cu elevii, mai ales în cazul abuzurilor, de la care elevii să acumuleze mai multe cunoştinţe, dar şi să ajute la o mai bună înţelegere şi comunicare între aceştia constituie alte recomandări ale Consiliului Consultativ al Copiilor din World Vision.
Acesta mai recomandă centralizarea măsurilor de protecţie ale elevului, într-un document oficial, prezent în instituţiile de învăţământ din România, sub o forma prietenoasă şi accesibilă pentru fiecare.