Consiliul Uniunii Europene a amânat votarea acordului la care a ajuns în urma negocierii cu Parlamentul European privind electromobilitatea, prin care se prevede că din 2035 constructorii auto nu vor mai pune în piaţă motoare cu ardere internă, au anunţat, vineri, reprezentanţii preşedinţiei suedeze a instituţiei de la Bruxelles. Votul cu privire la acest acord trebuia exprimat în şedinţa de mâine a reprezentanţilor statelor membre UE, dar a fost amânat, a declarat şi Volker Wissing, ministrul german al Transporturilor.
Amânarea votului are loc în condiţiile în care Germania este un puternic opozant al acestui acord, considerând că şi după 2035 constructorii auto ar putea să pună în piaţă vehicule cu motoare cu ardere internă, pe baza unor combustili sintetici sau carburanţi ecologici/e-combustibili, care au o emisie foarte redusă de noxe în comparaţie cu actualele motoare.
Preşedinţia suedeză a Consiliului UE nu a precizat pentru ce dată a fost amânată votarea acestui acord, dar este cert că, dacă în şedinţa de marţi s-ar fi intrat cu opoziţia Germaniei, acordul nu ar fi întrunit numărul de voturi necesare pentru aprobare. Adoptarea necesită aprobarea a 15 din 27 de state membre, care împreună trebuie să alcătuiască cel puţin 65% din populaţia totală a Uniunii Europene. Pe lângă Germania, împotriva aprobării acestui acord s-au mai exprimat Italia, Polonia şi Bulgaria, ceea ce ar fi însemnat neatingerea pragului de 65% stabilit pentru acest vot.
Amintim că negociatorii Parlamentului European şi cei ai Consiliului UE au convenit deja din octombrie 2022 că începând cu anul 2035 în Uniunea Europeană vor fi puse în vânzare doar autoturisme şi autovehicule care nu emit gaze cu efect de seră în timpul funcţionării. Aprobarea acestui acord de către Consiliul UE este ultimul pas în procesul legislativ, pentru ca decizia respectivă să fie obligatorie pentru statele membre şi acestea să înceapă implementarea ei, prin transpunerea în legislaţia internă.
Pentru mulţi constructori de maşini, finalul motorului cu ardere internă este deja fixat, potrivit cotidianului german "Der Spiegel", Compania Audi îşi doreşte ca în anul 2026 să aducă în piaţă doar maşini electrice, Fiat intenţionează să elimine treptat motoarele cu ardere până în 2030, cel târziu, iar Opel şi Citroën au anunţat că vor demara producţia strict de automobile electrice din 2028. Stellantis, care include Fiat, Opel şi Citroën, precum şi Chrysler şi Peugeot, doreşte să devină liderul mondial al maşinilor electrice. Mercedes intenţionează să nu mai ofere maşini cu ardere internă începând din 2030, la fel ca şi companiile Mini, Volvo şi Ford. Frimele Toyota şi Hyundai susţin că vor construi doar vehicule electrice începând cu anul 2035, la fel ca şi concernul Volkswagen. Potrivit sursei citate, BMW este singura companie constructoare de maşini care doreşte să producă în continuare motoare cu combustie, atât timp cât există cerere în piaţă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2023, 12:03)
Economia reala e una, politica "minumata" e alta,
e drept foarte "incorect politic" acest lucru normal