Ministerul Fondurilor Europene (MFE) şi Banca Mondială (BM) au semnat un acord prin care experţii BM oferă Autorităţii de Management a Programului Operaţional Capital Uman (AM POCU)asistenţa tehnică necesară formării evaluatorilor de proiecte în comunităţile marginalizate în care există populaţie aparţinând minorităţii rome, informează MFE, prin intermediul unui comunicat de presă.
"Ministerul Fondurilor Europene (MFE) şi Banca Mondială (BM) au semnat un acord prin care experţii BM oferă Autorităţii de Management a Programului Operaţional Capital Uman (AM POCU) asistenţa tehnică necesară formării evaluatorilor de proiecte depuse în cadrul apelurilor POCU 4.1. Dezvoltare Locală Integrată (DLI 3600) în comunităţile marginalizate în care există populaţie aparţinând minorităţii rome ? Regiune dezvoltată şi 4.2. Dezvoltare Locală Integrată (DLI 3600) în comunităţile marginalizate. Contractul în valoare de 50.000 de dolari are o durată de 6 luni şi se afla sub umbrela Memorandumului de înţelegere pentru acordarea de servicii de asistenţă tehnică instituţiilor publice româneşti până în anul 2023, agreat de Guvernul României şi de Banca Mondială în 11 ianuarie 2016", se arată în comunicat.
Semnatarii acestui acord sunt Elisabeta Capannelli, director de ţară al Băncii Mondiale pentru România şi Ungaria, şi Ciprian Necula, secretar de stat MFE.
"Avem nevoie de expertiza Băncii Mondiale, pentru că ne dorim proiecte de calitate care să propună intervenţii personalizate, de impact, pentru schimbarea în bine a situaţiei comunităţilor marginalizate" a declarat Necula.
Experţii Băncii Mondiale vor instrui echipa de evaluatori ai proiectelor aferente apelurilor POCU 4.1 şi 4.2, accentuând legătura dintre concluziile analizei preliminare efectuate în comunităţi şi activităţile de intervenţie integrată pe care le propun solicitanţii. De asemenea, vor acorda asistenţă evaluatorilor pe parcursul întregului proces, pentru asigurarea coerenţei deciziilor. Va fi elaborat inclusiv un manual al procedurilor de evaluare, ilustrat cu exemple practice.