Vânzările de ciment ale grupului francez Lafarge în România au scăzut cu aproximativ 15% în primele nouă luni ale anului, din cauza scăderii investiţiilor în infrastructură şi concurenţei intense de pe piaţă, potrivit unui raport al companiei.
Afacerile din Europa Centrală şi de Est ale companiei au fost afectate de cheltuielile limitate pentru infrastructură din România şi Polonia, ca urmare a sumelor mai mici din fonduri UE disponibile în aceste ţări, se mai arată în raport.
Astfel, vânzările Lafarge în regiune au scăzut cu 10% în primele nouă luni ale anului faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, de la 989 milioane euro la 887 milioane euro.
Declinul s-a ameliorat în trimestrul al treilea, când veniturile companiei în Europa Centrală şi de Est au coborât cu 5%, la 399 milioane euro.
Profitul operaţional (EBITDA), raportat de Lafarge pentru regiune, a coborât cu 29% în primele nouă luni ale anului, la 151 milioane euro, respectiv cu 17% în trimestrul al treilea, la 106 milioane euro.
Lafarge este prezent în România pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare în vânzări, dar şi al betoanelor şi agregatelor. Pe piaţa locală principalii concurenţi ai Lafarge sunt HeidelbergCement (Germania) şi Holcim (Elveţia).