Unul din cele opt tronsoane ale Autostrăzii "Transilvania", la care compania constructoare "Bechtel" ar trebui să înceapă lucrările în acest an, va costa peste un miliard de euro, potrivit unui raport remis Rompres de către consultantul care supervizează lucrarea. Costurile depăşesc de două ori estimările iniţiale.
Potrivit sursei citate, tronsonul 3 B (Mihăeşti - Suplacu de Barcău), cu o lungime de 75 km, va costa peste un miliard de euro, potrivit studiului de fezabilitate reactualizat de IPTANA. Deşi, potrivit Rompres, tronsonul trebuia să coste 470 milioane de euro, preţul a crescut, în 2007, la 860 milioane euro. Ulterior, constructorul a solicitat o nouă majorare, care depăşeşte un miliard de euro.
Potrivit consultantului, Scetauroute - BCEOM, noua majorare a preţului de construcţie a fost justificată de constructor prin cantităţile de materiale de construcţii alocate pentru lucrări pentru care nu a fost prezentată descrierea preţului şi nu s-a justificat necesitatea introducerii lor.
Consultantul specifică în raport că tronsonul 3 B este cu peste 23% mai scump decât tronsonul 3 în ansamblu, care mai include două secţiuni, şi cu peste 42% peste valoarea sectorului estimată în studiul de fezabilitate iniţial.
Costul autostrăzii, estimat, pentru moment, la peste patru miliarde de euro, ar putea creşte considerabil având în vedere că Scetauroute prezenta, la începutul lui 2007, un raport prin care estima dublarea costurilor la alte două tronsoane Sighişoara - Târgu Mureş (56 km) şi Târgu Mureş - Câmpia Turzii (36 km).
În prezent, Bechtel lucrează pe două tronsoane, Câmpia Turzii - Gilău (52 km) şi Suplacu de Barcău - Borş (64 km). Contractul prevede ca aceste tronsoane să fie finalizate în 2009, urmate de porţiunea Cluj - Suplacu de Barcău, care trebuie recepţionată 2010, pentru a se realiza legătura cu frontiera româno-ungară. Sumele alocate autostrăzii în 2008 trebuie utilizate pentru demararea lucrărilor pe alte două tronsoane până la sfârşitul anului, tronsonul Cluj - Mihăileşti şi tronsonul Mihăileşti - Suplacu de Barcău.
Autostrada Transilvania, proiect împărţit în opt tronsoane, va avea 415 km, din care peste 55 km de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere. Termenul de punere în funcţiune este anul 2013.