COTAR: " Doar 25% din preţul RCA reprezintă cleltuielile cu despăgubiri, iar 75% încasează firmele de asigurări"

T.B.
Macroeconomie / 12 ianuarie

COTAR: " Doar 25% din preţul RCA reprezintă cleltuielile cu despăgubiri, iar 75% încasează firmele de asigurări"

Situaţia reală de pe piaţa asigurărilor obligatorii RCA din România este cu totul alta faţă de cea prezentată până acum, doar 25% din preţul poliţei RCA reprezentând plata daunelor, iar 75% încasează asigurătorii, atrage atenţia Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), se arată într-un comunicat al COTAR, remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, în ţările civilizate din UE, cheltuielile asiguratorilor sunt cuprinse între 15% şi 30%.

Organizaţia profesională subliniază că numărul de daune RCA nu a crescut, ci a scăzut semnificativ, din anul 2019 până în anul 2022, de la 400.358 de accidente la 341.470 de accidente, conform sursei menţionate.

Potrivit comunicatului, "Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (...) atrage atenţia asupra faptului că situaţia reală din piaţa asigurărilor obligatorii RCA este cu totul alta faţă de cea prezentată până acum. Doar 25% din preţul poliţei RCA reprezintă plata daunelor, iar 75% încasează asigurătorii. În ţările civilizate din UE, cheltuielile asiguratorilor sunt între 15-30%. Uniunea Asigurătorilor din România (...), care din banii românilor reprezintă firmele de asigurări, ar trebui să aibă curajul să spună adevărul care stă în spatele dublării preţului la RCA, în ultimii 2 ani, precum şi ce stă în spatele aşa-ziselor creşteri ale despăgubirilor pretinse a fi achitate de piaţa de asigurări din România", precizează COTAR.

Cel mai recent raport publicat de ASF, în luna decembrie 2023, citat în comunicatul Confederaţiei, relevă faptul că, în anul 2019, au avut loc 400.358 de daune RCA pentru care firmele de asigurări au achitat despăgubiri în cuantum de 3.707.052.708 lei. În anul 2022, s-au consemnat 341.470 de daune RCA, cu despăgubiri achitate în valoare de 2.955.405.657 lei, informează sursa menţionată.

Conform sursei precizate, "Paginile 20-25 din cadrul aceluiaşi raport reflectă cât de adânc ne bagă mâna în buzunare prea-cinstitele companii de asigurări din România. În tabelele prezentate în cele 5 pagini există 2 indicatori esenţiali prezentaţi pentru fiecare clasă de autovehicul. Este vorba despre prima de risc, adică valoarea cheltuielilor cu despăgubirile pe care firmele de asigurări le au în calcul pentru stabilirea fiecărui tarif de primă RCA. Prima brută de referinţă, adică tariful de referinţă calculat de către o reputată companie de consultanţă KPMG la care firmele de asigurări ar putea vinde RCA, înregistrând inclusiv profit. Exemple: autovehicul de capacitate cilindrică mai mică de 1200 cmc, persoană cu vârsta sub 30 de ani, cheltuielile cu despăgubirile incluse în preţul RCA (prima de risc) sunt de 539 lei, iar la această valoare sunt introduse diverse costuri administrative ale firmelor de asigurări, preţul final de referinţă ajungând la 1.939 lei (prima brută de referinţă). Cheltuielile cu despăgubirile sunt de 539 lei, la care prea-cinstitele firme de asigurări au diverse alte cheltuieli de încă 1400 de lei. Cheltuielile uriaşe cu despăgubirile reprezintă în acest caz 28% din preţul RCA. Diferenţa de 72% o reprezintă alte cheltuieli administrative ale firmelor de asigurări suportate de către şoferul român".

Reprezentanţii organizaţiei menţionează că tarifele plafonate la RCA nu s-au realizat la nivelul tarifelor de referinţă solicitate de COTAR celor din ASF în 2023, "ci la nivelul de preţ vândut de către firmele de asigurări, de către fiecare asigurător RCA la data de 28 februarie 2023, adică la un nivel de preţ cu mult superior tarifelor de referinţă", arată datele comunicatului.

Potrivit COTAR, "În cazul transportatorilor, tarifele de comercializare ale preţului RCA practicat de către prea-cinstitele firme de asigurări nu sunt de 8609 lei, care reprezintă cel mai mare tarif de referinţă RCA publicat în acel raport de către ASF. Majoritatea transportatorilor au avut tarife de preţ umflate de către firmele de asigurări, în zeci de mii de cazuri, transportatorii au oferte şi 16.000 lei pe o poliţă RCA fiind încadraţi imediat în categoria de "asigurat cu risc ridicat", deşi aceştia nu înregistraseră accidente şi se încadrează în clasa de Bonus. Atragem atenţia instituţiilor din România că Legea RCA trebuie păstrată în actuala formă, aceasta fiind o lege foarte bună, una europeană, o lege care în 2017 a fost acceptată de toţi actorii din piaţă, inclusiv de UNSAR, care astăzi o vrea schimbată. Problemele pieţei RCA nu ţin de legislaţie, ci de supravegherea defectuoasă a sistemului de asigurări din ultimii ani. ASF şi ANAF ar trebui să ofere de urgenţă răspunsuri documentate: de ce au ajuns preţurile la RCA mai mari în România decât în Germania pentru transportatori şi pentru toţi românii? De ce ANAF nu a verificat nicio societate de asigurări în 30 de ani, dar Ministerul Finanţelor creşte lună de lună impozitele şi taxele românilor?", se arată în comunicat.

Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, transmite "Să mai amintim şi faptul că la loc de frunte în cadrul preacinstitei organizaţii UNSAR s-au aflat companii precum Astra Asigurari, Carpatica Asig şi, bineînţeles, Euroins, societăţi agreate în sânul UNSAR care astăzi reclamă că plătesc bani în urma falimentelor acestora. Adevărul este că banii sunt plătiţi tot de Români şi nu de societăţile de Asigurări", potrivit comunicatului.

Opinia Cititorului ( 9 )

  1. Au dreptate, la ora actuala RCAul imbogateste firmele de asigurari pe spinarea romanilor

    ASF e o institutie inutila care ar trebui desfiintata. Corporatiile din asigurari fac legea in Romania.  

    1. Ti-a rămas un folk în dinti

    RCA este jaf la drumul mare. Ar trebui sa fie 1 singura firma de stat,si sa fie stabilit prin lege un profit de maxim 10%. Atfel este exploatare si furt pe fata.

    1. adică o taxă, nu?

      Asiguratorii fac legea de 30 de ani în România. Cei din ASF sunt puși politic și execută doar ordine venite de la cei care i au numit acolo. Când ști ca furi zi de zi și trimiți afară din țară peste 50% din sumele încasate pe polițe , adică peste 2 miliarde de Euro pe an taci din gură nu mai comentezi ca prostul ( UNSAR ) cu , comunicate de kk. Dar își permit asta ca în România autoritățile sunt inexistente iar noi nici măcar colonie nu mai numim . Domnule vicepreședinte al ASF Mititelu știți cat are salariu un Presedinte dintr o companie de asigurări? Cu mult peste salariile președinților din UE. Ați fost în sediul Allinaz TIRIAC din Piața Victoriei? Ia vedeți câte zeci de milioane de euro achită chiria și utilitățile pe an . Dar la nivel național? Ia vedeți a cui aparține clădirea? De ce plătim noi luxul asiguratorilor? Credeți ca banii vin de la AZT Germania sau de la prostii de Români care achită o poliță la nivel de preț de Germania , cu mențiunea ca la noi un pensionar are 1500 lei pensie atât cât poate costă o poliță RCA pentru mașina proprie ? În loc să vă preocupe asta văd ca aveți ceva cu brokerii din România , tot cei ce au capital Romanesc și achită taxele aici deci și salariul dvs. să vă fie rușine, ați început bine mandatul.

      Capitalism de grota, asta e la noi unde toți fura pentru că se poate

      Tu nu esti Rosu ca prea esti agramat. Rosu este un intelectual de rasa. Nu ii calci pe urme

    Mă ofer să-i ajut pe COTAR să devină reasigurător, să ia tot riscul pe 25%, așa cum știu eu. Dacă îl iau cu 25% le mai dau eu 5% ca să aibă de profit—nu cred că sunt singurul.

    Asf are grija de interesele asiguratorilor,bnr de cele ale bancilor,guwernul are grija de interesele stapanilor externi,sasul de cele ale ucrainei etc.asa e in colonie.nimic nou sub soare.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb