COTAR i-a transmis Premierului principalele probleme ale transportatorilor

M.P.
Bănci-Asigurări / 24 februarie

COTAR i-a transmis Premierului principalele probleme ale transportatorilor

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), a avut vineri, 21 februarie, o şedinţă la Guvernul României, unde au participat directori din cadrul ANAF şi din Ministerul Transporturilor şi consilieri de stat din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, potrivit unui comunicat transmis redacţiei.

Problemele reclamate de COTAR îi vor fi aduse la cunoştinţă Prim-Ministrului Marcel Ciolacu.

În cadrul acestei şedinţe, preşedintele COTAR a făcut publice problemele actuale care trebuie aduse la cunoştinţa autorităţilor, inclusiv premierului României. Există grave probleme în piaţa RCA, o piaţă scăpată complet de sub control. Preţurile au crescut alarmant, inclusiv sub falsa plafonare a preţului RCA, unde ASF joacă rolul gardianului capturat de cei pe care ar fi trebuit să îi păzească.

Ne referim explicit la activitatea domnului Sorin Mititelu, vicepreşedintele ASF, direct responsabil de sectorul de asigurări şi de situaţiile aberante din această piaţă, unde preţurile RCA s-au dublat chiar în ultimul an, iar despăgubirile sunt achitate în proporţie de 25-40% de firmele de asigurări. În tot acest timp, ASF nu a dat nicio explicaţie relevantă în legătură cu această situaţie.

Preşedintele COTAR a discutat şi despre modul abuziv în care actuala conducere a ASF cercetează disciplinar şi chiar concediază puţinii angajaţii cu coloană vertebrală, care atrag atenţia asupra gravelor nereguli din piaţa de asigurări. Unul dintre avertizorii de integritate a atras atenţia asupra vicepreşedintelui ASF Sorin Mititelu, care a intervenit mod brutal şi repetat în favoarea unei companii de asigurări, astfel încât să fie schimbate încadrările din actele de control constatate de echipa de control a ASF. Asupra avertizorului de integritate Francesca Andreescu - cea care a făcut publice aceste informaţii - conducerea ASF a început cercetarea disciplinară. Marţi, 25 februarie 2025, are loc prima şedinţă de cercetare disciplinară a acestui avertizor de integritate.

Celălat avertizor de integritate este Cătălin Ionescu, actuar cu foarte mare experienţă, cel care a atras atenţia conducerii ASF despre volatilizarea a 100 milioane de euro din conturile de pensii ale românilor, a fost concediat acum o lună, de actuala conducere a ASF. Parlamentul României a fost informat în scris, de câteva luni, de către aceşti avertizori de integritate, despre aceste grave nereguli din ASF, însă doar Comisia împotriva abuzurilor de la Senat a luat măsuri concrete. Comisiile de buget finanţe, direct responsabile de modul de funcţionare a ASF - comisii care au şi numit în funcţie actuala conducere a ASF reclamată de avertizorii de integritate - au refuzat audierea avertizorilor de integritate, se menţionează în comunicat.

"Parlamentarii români ar trebui să devină conştienţi de faptul că problemele din ASF sunt reale şi foarte grave, iar în scurt timp aceste situaţii vor deveni o problemă naţională. Prin pasivitatea lor, au devenit oficial complici cu conducerea ASF, demonstrând că veghează alte interese, nu pe cele ale cetăţenilor români care i-au ales", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Pe lângă problemele grave din ASF şi piaţa de asigurări RCA, COTAR a discutat, la întâlnirea de la Guvern, despre discriminarea transportatorilor privati de persoane, în favoarea societăţilor subordonate atat Primăriei Capitalei, cât şi a altor UAT-uri.

Vorbim despre un monopol al transportului în comun şi blocarea de facto a accesului altor operatori la această piaţă, restricţionând în mod abuziv libera concurenţă. Faptul că autovehiculele de transport călători subordonate Primariilor au o vechime de peste 20 de ani, iar operatorilor de transport privaţi li se solicită utilizarea de autovehicule de maxim 12 ani este nedrept din perspectiva concurenţei libere.

Bucureştenii ar trebui să cunoască faptul ca ar putea beneficia de condiţii de tarif mai avantajos şi de condiţii de transport mai competitive faţă de ceea ce primesc în prezent, însă factorii decizionali nu pun pe primul loc interesul, confortul si siguranta cetăţenilor, iar asta se simte atât în buzunarul cetatenilor, cât şi în condiţiile de transport ale acestora.

O altă problemă ridicată de COTAR se referă la discriminarea operatorilor de taxi, în comparaţie cu operatorii de transport alternativ, se precizează în comunicat.

Criteriile aplicate celor două categorii de operatori sunt neunitare şi creează, din nou, discriminări semnificative între cele două categorii, iar întotdeauna discriminările afectează, în final, consumatorii. Operatorii de taxi au o listă de obligaţii stricte precum: obţinerea licenţelor de taxi, plata taxelor şi impozitelor, etc. Aceste criterii se aplică doar operatorilor de taxi, nu şi celor din transport alternativ (Uber, Bolt).

Frauda fiscală făcută de aceste societăţi de transport alternativ sub oblăduirea acestor platforme se ridică la peste 100 de milioane ce euro anual, exempul fiind dat de ultimile dosare deschise de către ANAF si DNA.

Un exemplu concret de aberaţie îl reprezintă diferenţa de cost RCA pe care îl achită un taximetrist, în comparaţie cu un operator de transport alternativ (Bolt, Uber). În mod anormal, în stilul ASF, preţul RCA pe care îl achită un taximetrist este DUBLU faţă de preţul achitat de un operator de transport alternativ, în condiţiile desfăşurării aceloraşi activităţi, pe aceleaşi străzi ale oraşelor.

"Domnule Sorin Mititelu, vicepreşedinte ASF, vedeţi că piaţa aia pe care în mod fals susţineţi că o supravegheaţi ne calculează un tarif dublu la RCA, taximetriştii având acelaşi profil de risc ca al operatorilor de transport alternativ! Vă reamintesc faptul că aveţi obligaţia protejării intereselor consumatorilor de asigurări şi nu a firmelor de asigurări care vă achită salariul de 14.000 de euro pe lună!" - a precizat Vasile Ştefănescu.

O altă problemă adusă la cunoştinţa premierului este cea legată de impozitarea unor venituri secundare (ocazionale) ale transportatorilor. Aceştia au, ocazional, surplusul de combustibil achiziţionat către subcontractori, însă sunt obligaţi la plata unor impozite specific, ca şi cum această activitate secundară şi ocazională ar reprezenta activitatea principală a transportatorului. Astfel, acest tip de impozit este aplicat întregii cifre de afaceri a transportatorului, în condiţiile în care activitatea principală desfăşurată este cea de transport şi nu cea de distribuţie de carburanţi.

Din cauza modului defectuos de redactare a Codului Fiscal, aceste activităţi comerciale ocazionale desfăşurate de către transportatori sunt încadrate greşit, ca fiind activităţi principale ale acestora, iar impozitul pentru vânzarea ocazională de carburanţi este raportat la întreaga activitate desfăşurată, în condiţiile în care activitatea principală a transportului este cea de transport.

Practic, Statul Român pune semnul egal între o activitate desfăşurată absolut ocazional de un transportator cu activitatea de distribuţie carburanţi desfăşurată de Petrom sau Rompetrol în România. Este absolut aberant şi trebuie corectată rapid această greşeală.

Toate aceste situatii sunt cunoscute, începând de vineri, şi de către prim-ministrul României, domnul Marcel Ciolacu, se mai anunţă în comunicat.

Opinia Cititorului ( 1 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Cloaca din ASF are o tripletă penală: Armeanu, Mititelu și Petrescu. Cei 3 apostoli ai corupției din ASF. Toți 3 au cozile îmbârligate între ei, fiind toți 3 cu dosare de corupție la DNA la un an de la preluarea mandatului. Ei speră ca fiind de la PSD vor scăpa, dar nici Ciolacu nu mai e atât de sigur ca scapă, dar niște papagali ?

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9773
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7543
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2911
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0152
Gram de aur (XAU)Gram de aur447.9253

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb