COTAR: "Politicul şi anarhia nu au ce căuta într-un protest democratic"

T.B.
Miscellanea / 14 ianuarie

COTAR: "Politicul şi anarhia nu au ce căuta într-un protest democratic"

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) salută orice protest democratic, fără implicarea factorului politic şi fără anarhie, se arată într-un comunicat al COTAR, remis redacţiei. Soluţia este continuarea dialogului cu autorităţile. Scopul nostru este să obţinem modificări legislative în favoarea românilor şi a economiei României, nu să dăm jos guverne sau să punem guverne, potrivit sursei citate.

COTAR a anunţat organizarea unor proteste în luna ianuarie, dar nu este organizator al manifestaţiilor din aceste zile şi nici nu a participat la întâlnirile cu Guvernul, precizează sursa.

Potrivit comunicatului, "Din punctul nostru de vedere, aceste proteste, chiar spontane fiind, nu trebuie să degenereze şi nu trebuie să se transforme în anarhie. Noi toţi, transportatori, agricultori şi alte categorii din industrie trebuie să ne punem la masa discuţiilor, pentru negocieri".

Conform sursei indicate "Vin mai ales cu un îndemn la vigilenţă, în astfel de momente. Să nu uităm ce se poate întâmpla atunci când economia unui stat ajunge în colaps. Toate măsurile pe care le negociem trebuie să fie sustenabile şi să nu ducă ţara în haos. S-au mai bucurat şi alte popoare de ieşirea în stradă a unor grupuri mari de protestatari, dar au constatat apoi că nu era spre binele lor, iar unii nu şi-au revenit nici astăzi din aceste situaţii de criză care au fost create cu mulţi ani în urmă. Interesul nostru nu este să ne distrugem economia şi să ajungem la imposibilitatea de a ne mai achita datoria externă, pentru că după ce se ajunge în situaţia asta, statul eşuat este preluat, fiind considerat neguvernabil, iar cineva ne poate cumpăra datoria externă, cu garanţii pe toate activele statului - ceea ce s-a mai întâmplat şi în cazul altor ţări. La aşa ceva duce haosul, dacă protestele degenerează, nicidecum la ceea ce cred unii protestatari care scandează în aceste zile lozinci din decembrie 1989. Suntem un stat democratic şi trebuie să ne apărăm interesele, înţelegând cum funcţionează economia unui stat. Tocmai de aceea, noi analizăm situaţia şi propunem soluţii" - a transmis Vasile Stefanescu, Preşedinte COTAR.

COTAR reprezintă peste 100.000 de membri din transporturi de persoane, urbane , suburbane ,judetean ,interjudetean ,transportul de marfă, taximetrie, şcoli de şoferi, unităţi reparatoare auto,brokeri de asigurări si activitatile conexe ale acestora fiind confederaţie reprezentativă pe sectoarele pe care le reprezinta, arată datele comunicatului.

Potrivit reprezentanţilor COTAR, "Am anunţat şi noi, încă de anul trecut, ca vom protesta în stradă dacă în luna Ianuarie nu se vor finaliza discuţiile cu autorităţile în legătură cu problemele din transport şi din piaţa de asigurări. Am analizat revendicările celor care protestează în aceste zile şi credem că 70% dintre acestea pot fi rezolvate într-un termen rezonabil. Propunerile sunt pertinente, unele fiind foarte urgente şi necesare, iar unele soluţiile le-am prezentat şi noi, încă de la finalul anului trecut. Rezolvarea stă în mâna autorităţilor din România."

COTAR, având experienţă relevantă atât în organizarea acţiunilor de protest de amploare, cât şi în negocierea cu autoritatile şi în înţelegerea mecanismelor pe baza cărora funcţionează Romania ca stat, transmitem o opinie pragmatică şi argumentată cu privire la lista celor 7 capitole de revendicări ale protestatarilor din agricultură şi transporturi, precizează sursa citată:

"1. În legătură cu plafonarea preţului RCA la un tarif de 4.500 de lei pentru clasa de bonus B0 - considerăm că initiative, în aceată formă, nu poate fi implementată, din 2 motive: a) acel tarif este nesustenabil, dacă mai vrem ca acea poliţă RCA să poată despăgubi daunele produse din accidente. City Insurance a vândut poliţe RCA la acel nivel de preţ şi a dat faliment, producând pagibe uriaşe pe această piaţă.

De asemenea, plafonarea pe termen lung a unui preţ contravine legislaţiei europene, iar o astfel de măsură nu poate fi menţinută nici măcar pe termen mediu. Se poate face, însă, altceva: se poate lua ca reper tariful RCA de referinţă, care este unul sustenabil, astfel încât orice tarif RCA care depăşeşte acel nivel să fie redistribuit de către BAAR spre una dintre companiile de asigurări care să fie obligată să îl accepte, la tariful de referinţă publicat pe site-ul ASF.

În cazul transportatorilor, tariful de referinţă publicat în luna decembrie 2023, valabil timp de 6 luni, este de 8.609 lei. Tariful nu a fost calculat nici de COTAR, nici de ASF şi nici de vreo firmă de asigurări. Este un tarif calculat de o firmă de consultanţă din "Big 4", tarif RCA complet sustenabil şi despre care nu se poate bănui că va conduce la falimentarea unui nou jucător din piaţa RCA, dar va fi aproape la jumătate din preţurile reale de vânzare ale RCA-ului de astăzi pentru transportatori.

b) În legătură cu propunerile de suspendare a poliţei RCA - propunerea este 100% realizabilă, pe modelul din Germania sau Italia: cu un simplu e-mail şi o declaraţie pe proprie răspundere care se transmite cu câteva zile înaintea suspendării poliţei RCA către compania de asigurări care a emis respectiva poliţă RCA şi către Poliţie. Eventual, s-ar putea transmite şi către BAAR. ASF poate emite o astfel de normă în cel mult 3 săptămâni. Măsura poate fi realizabilă în forma propusă de noi, în termen scurt. Nu excludem existenţa altor variante ce ar putea fi mai bune.

2. Scurtarea timpilor de trecere a frontierei, prin optimizarea controlului la frontiere. Toate cele 3 măsuri de la acest capitol pot fi implementate în termen de aproximativ 3 luni. Aici ne referim inclusiv la măsuri logistice care trebuie autorizate, cum ar fi mutatea cântarelor în diverse puncte de frontieră sau lărgirea în vama a spaţiului de control.

3. Echitatea fiscal şi creşterea beneficiilor fiscale neimpozabile pentru angajaţii din transporturi. Alocaţia neimpozabilă la nivelul de 230 lei/zi nu credem că poate fi susţinută integral, ţinând cont de modul în care a fost costruit bugetul de stat pentru anul 2024. Poate fi realizată începand de anul acesta, dar, cel mai probabil, nu la o astfel de valoare, chiar dacă pretenţia transmisă este absolut pertinentă.

La fel se pune problema şi în ceea ce priveşte creşterea valorii zilnice pentru masa angajaţilor delegaţi. Această măsură poate fi subiectul unei negocieri cu Ministerul Finanţelor şi, în mod sigur, pot fi create termene şi valori de decontare a acestor costuri. Măsura este realizabilă, de asemenea, în cel mult 3 luni.

4. Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi. Din păcate, toate cele 5 măsuri propuse de către cei care au mers în aceste zile la negocierile de la Guvern sunt imposibil de implementat, atât timp cât România este membră UE şi are obligaţia respectării regulamentelor şi legislaţiei europene. Această revendicare nu poate fi implementată, neexistând un cadru juridic european care să permită adoptarea unor astfel de măsuri.

5. Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil (motorina profesională) - este, fără îndoială, o măsură foarte utilă şi necesară în transportul rutier. Considerăm că poate fi implementată într-un termen rezonabil o subvenţie pe litrul de combustibil, dar nu trebuie să uităm că azi avem cea mai mică acciză la carburant, la nivel european.

6. Aplicarea Ro-Etransport doar la mărfurile cu risc fiscal ridicat - Aplicarea acestui sistem poate fi implementată doar în măsura în care cadrul juridic european permite aceste excepţii. Ministerul Finantelor poate pronunţa asupra acestui aspect. Răspunsul lor ar trebui să poată fi transmis în cursul următoarelor zile. Este o măsură utilă pentru transportatori şi care nu generează costuri din partea bugetului de stat.

7. Controlul strict al camioanelor pe teritoriul României - COTAR susţine aplicarea unui tratament nediscriminator în relaţia cu orice operator economic, indiferent de naţionalitatea acestui operator. Dacă un transportator circulă în suprasarcină, nu respectă timpii de condus, etc., trebuie să se supună consecinţelor legale.

Sub protecţia unui transport umanitar al unui stat aflat în conflict armat se poate întâmpla să aibă loc abuzuri. Autoriteţile române nu trebuie să permită aşa ceva. Le reamintim angajaţilor cu rol de control că refuzul de a aplica legea în relaţia cu anumiţi operatori economici consituie infracţiune!", arată datele COTAR.

Ministrul Transportatorilor şi reprezentanţi din partea Ministerului Afacerilor Interne au obligaţia sa se prezinte în fata protestatarilor şi să ofere explicaţiile şi soluţiile pe care le vor implementa până la finalul acestei luni, în baza unui protocol încheiat cu organizaţiile patronale din domeniu, informează sursa menţionată. De asemenea, problema accesului camioanelor în Portul Constanţa poate fi rezolvată prin măsuri de organizare logistică simple, precizează sursa indicată. Propunerea poate fi implementată până la sfârşitul acestei luni sau cel târziu în luna Februarie, potrivit COTAR.

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. fara revolutie nu se obtine nimic durabil

    1. Rusia te cheamă în ea!

      Ce treaba are Rusia cu bataia de joc din Romania. Avem preturi mai mari ca in Germania si salarii de mizerie. Asa ati alungat tinerii din tara. Tipic securist.

    COTAR are vreo legatura cu fostul si actualui PSD ist ? Hmmm...

    Numai vrajeli spune COTAR.

    Totul este politic bai COTAR! mai terminati cu lozinca asta ! voi contopistii din COTAR habar n-aveti de viata reala !

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb