• Piaţa din Franţa se redresează
"Carrefour" SA, cel mai mare lanţ retail din Franţa, şi-a majorat cu 0,8% vânzările în ultimele trei luni din 2012, ca urmare a îmbunătăţirii situaţiei de pe piaţa din ţara de origine.
Vânzările "Carrefour" au ajuns la 22,9 miliarde euro (30,5 miliarde dolari) în perioada menţionată, în timp ce analşitii estimau 23 de miliarde euro. În Franţa, avansul vânzărilor companiei a fost de 0,6%.
Pe întregul an trecut, vânzările "Carrefour" au crescut cu 1%, la 86,56 miliarde euro. Franţa, cea mai importantă piaţă a grupului, a înregistrat un avans de 0,1% în 2012, la 39,53 miliarde euro, în timp ce restul operaţiunilor europene au influenţat negativ rezultatul final.
Vânzările din Europa, excluzând Franţa, au scăzut cu 2,4%, la 23,67 miliarde euro. Diviziile din America Latină şi Asia au avut, însă, creşteri de 5%, respectiv 10%.
Compania franceză se confruntă cu reducerea cheltuielilor de consum ale populaţiei în Franţa şi alte state europene, ca urmare a măsurilor de austeritate impuse în regiune.
"Este încă devreme să concluzionăm că am depăşit punctul critic, dar voi spune că ultimele două trimestre ne-au adus semne încurajatoare pe piaţa internă", a declarat directorul financiar al companiei, Pierre-Jean Sivignon.
"Carrefour", dar şi alţi retaileri din Europa, se concentrează pe operaţiunile cheie de pe plan intern, ca urmare a faptului că actuala criză din zona euro încă influenţează cheltuielile din regiune. Spre exemplu, retailerul britanic "Tesco" Plc investeşte pentru redresarea operaţiunilor din ţara de origine, în timp ce iese de pe unele pieţe din exterior.
"Carrefour": "Consumul din sudul Europei rămâne supus presiunilor".