Compania "Generali" Asigurări a obţinut o creştere de 6,4% pe segmentul de asigurări de viaţă, ajungând la un volum de prime brute subscrise de 67,4 milioane lei, potrivit unui comunicat de presă. Cea mai bună evoluţie (+20%) a înregis-trat-o segmentul unit-linked, urmat de asigurările individuale tra-diţionale (+8%).
În luna septembrie, vânzările de asigurări de viaţă au evoluat cu 41% faţă de perioada similară a anului trecut.
"Evoluţia bună a companiei din trimestrele doi şi trei pe segmentul de viaţă, precum şi rezultatele pozitive obţinute în primele nouă luni confirmă redresarea acestui segment", este de părere Marie Kováøová, director general "Generali Asigurări". Domnia sa adaugă: "În acest an, am monitorizat cu atenţie evoluţia pieţei de asigurări de viaţă şi am identificat în cele din urmă soluţia optimă pentru impulsionarea segmentului, prin lansarea de produse noi, flexibile, adaptate noilor condiţii ale pieţei (ex. Vital Plus - asigurare de viaţă şi sănătate sau Crescendo - asigurarea unit-linked pentru copii). Efectul s-a observat în creşterea numărului de contracte noi, în special pe segmentul de asigurări individuale tradiţionale, unde s-a realizat un avans de 28% în perioada analizată, raportat la perioada similară a anului precedent. În acelaşi timp, am implementat acţiuni pentru reducerea ratei de re-ziliere a poliţelor, reuşind să o diminuăm cu circa 15 puncte procentuale".
Per ansamblu, compania a obţinut în primele nouă luni un volum total de prime brute subscrise de 335,9 milioane lei, cu 9% mai mic decât în perioada similară a anului precedent, urmând tendinţa generală a pieţei.
Pe segmentul de asigurări generale s-au subscris 268,5 milioane lei, în scădere cu 12% faţă de perioada similară din 2009, determinată în principal de involuţia segmentului auto. Factorii majori de influenţă negativă au fost scăderea generală a pieţei auto, declinul continuu al pieţei de leasing şi fenomenul renunţării clienţilor la poliţele Casco.
În continuare, "Generali" se va axa pe produsele cu potenţial de dezvoltare, cum ar fi segmentul de asigurări de locuinţă, cel de asistenţă turistică, asigurările corporate, dar mai ales asigurările de daune la proprietăţi.