Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a anunţat că va reduce, de la 1 decembrie, numărul de direcţii de la 28 la 12, iar numărul angajaţilor se va scădea cu până la 10%, măsurile fiind însoţite şi de restrângerea cheltuielilor cu personalul. La finele anului 2010, instituţia avea 163 de salariaţi în sediul central şi reprezentanţele regionale, cu un angajat mai puţin decât în 2009, potrivit datelor din raportul anual al instituţiei.
Potrivit informaţiilor vehiculate în presă, preşedintele instituţiei câştigă lunar aproximativ 30.000 de euro.
"În scopul compatibilizării obiectivelor strategice ale CSA cu actualul sistem european de supraveghere a pieţelor financiare şi de trecere la noul regim de solvabilitate, Solvency II, autoritatea a procedat la adoptarea unei noi structuri organizatorice. Astfel, dintr-un număr de 28 de direcţii (...), noua structură va cuprinde numai 12 direcţii de specialitate şi va intra în vigoare începând cu 1 decembrie", se arată într-un comunicat al CSA.
Noua structură organizatorică a fost aprobat, marţi, de către Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
În aceeaşi şedinţă, conducerea CSA a analizat şi rezultatele auditului intern care a fost demarat la începutul lunii trecute, în scopul evaluării veniturilor şi cheltuielilor la momentul preluării mandatelor de către noii membri ai Consiliului CSA. "Rezultatele auditului intern au reliefat nevoia restructurării organizatorice şi aplicarea unor măsuri de reducere a cheltuielilor. Prin urmare, CSA va avea o structură simplificată, care impune şi o reducere de personal cu până la 10%. Pe fondul scăderii primelor subscrise în primul semestru cu peste 7% la nivelul pieţei de asigurări, Consiliul CSA a hotărât reducerea cheltuielilor totale, în principal prin reducerea cheltuielilor cu personalul", se mai spune în comunicat.
Veniturile Comisiei în 2010 s-au ridicat la 59,24 milioane de lei, din care cele din taxe au totalizat 51,53 milioane de lei. Cheltuielile totale ale instituţiei au însumat 54,1 milioa-ne de lei, din care cheltuielile curente au atins 50,01 milioane de lei.
Deciziile privind noua structură organizatorică şi măsurile de reducere a cheltuielilor vor fi puse în aplicare prin rectificarea bugetului CSA, atât pentru ultimul trimestru al acestui an, cât şi în proiectul de buget pe anul 2012.
"Consiliul CSA a luat decizia adoptării unei noi structuri organizatorice astfel încât aceasta să răspundă celor două obiective majore ale autorităţii de supraveghere: apărarea drepturilor asiguraţilor şi promovarea stabilităţii pieţei de asigurări din România. Noua structură organizatorică include şi o direcţie de protecţie a consumatorilor de asigurări, care va fi în contact direct atât cu asiguraţii, cât şi cu asigurătorii. Comisiei îi revine un rol esenţial în consolidarea încrederii în industria de asigurări, care se va concretiza printr-o schimbare semnificativă în modul de acţiune pe segmentul supravegherii şi al reglementării", a declarat preşedintele CSA, Constantin Buzoianu.
CSA este singura autoritate împuternicită prin lege cu atribuţii de autorizare, supraveghere prudenţială şi control a activităţii de asigurare în Româ-nia, precum şi cu atribuţii de emitere a normelor de aplicare a legii.