Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a gestionat în prima jumătate de an, 162 de cereri conforme primite de la cosumatorii care au reclamat un litigiu cu o bancă sau cu un IFN cu sediul în România, potrivit unui comunicat de presă al instituţiei.
Reprezentanţii CSALB au precizat că s-au înregistrat 300 de solicitări telefonice adresate de către consumatori şi 416 solicitări scrise, din care: 162 dintre solicitările scrise au fost conforme, 246 au fost întrebări sau solicitări de informaţii diverse/generale şi opt cereri neconforme.
Astfel, dintre cele 162 de cereri conforme, au fost gestionate 38 dosare formate (patru dosare provin din cereri depuse la finalul anului trecut), 23 în faza de filtru (verificarea documentelor) şi 105 clasate.
În comunicat se menţionează că s-au evidenţiat 38 dosare gestionate prin procedura de conciliere: 22 dosare soluţionate, nouă dosare în faza de discuţii sau şedinţe cu părţile, cinci dosare preliminare, o hotărâre de inadmisibilitate şi un dosar în care comerciantul s-a retras din procedură.
Reprezentanţii instituţiei au informat: "Interesul şi nivelul de conştientizare ale consumatorilor faţă de CSALB au crescut faţă de anul trecut. Rezultatele sunt mai bune în primele 6 luni din 2017, faţă de întreg anul 2016, conform cifrelor comparate".
Astfel, anul acesta (ianuarie - iunie) s-au înregistrat 162 cereri - 27 de cereri pe lună, 38 dosare - 6,33 de dosare pe lună şi opt cereri neconforme - 1,33/lună, comparativ cu anul precedent când s-au înregistrat 235 de cereri - 23,5 cereri pe lună, 46 dosare - 4,6 dosare pe lună şi 26 solicitări neconforme - 2,6/lună, arată sursa.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.08.2017, 22:56)
Fabulos.......ce activitate........