CURTEA FEDERALĂ DE JUSTIŢIE: Volskwagen, obligată să plătească despăgubiri în scandalul Dieselgate
A.D.
Companii / 26 mai 2020
Cea mai înaltă instanţă civilă a Germaniei a decis împotriva Volkswagen în primul proces intentat acestuia de un proprietar de automobil, în urma scandalului manipulării testelor privind emisiile nocive, transmite dw.com.
Curtea Federală de Justiţie a decis că persoanele care au cumpărat un autoturism VW dotat cu un software care a manipulat testele privind emisiile poluante au dreptul la compensaţii financiare. Ele pot returna automobilele achiziţionate şi primi o compensaţie financiară parţială de la producătorul auto german.
Kilometrii efectuaţi până la returnarea maşinii vor fi luaţi în considerare la stabilirea nivelului compensaţiei.VW au fost acuzaţi de comportament lipsit de etică de către instanţa supremă, menţionează dw.com.
Verdictul constituie un precedent pentru mii de alţi proprietari de maşini marca Volkswagen din Germania, ale căror automobile au fost dotate cu instrumente menite să manipuleze testele de poluare. Ei ar putea cere acum la rândul lor compensaţii, explică sursa.
Volkswagen a promis "oferte potrivite" pentru cei afectaţi. "Compania vizează acum rezolvarea tuturor acestor cazuri printr-o înţelegere cu părţile vătămate", a anunţat VW într-o declaraţie.
Procurorii germani au acuzat şefii grupului auto Volkswagen AG de manipularea bursei în privinţa scandalului emisiilor (Dieselgate), care a izbucnit în septembrie 2015, argumentează sursa citată.
Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, fostul director general Martin Winterkorn şi preşedintele Hans Dieter Poetsch au fost acuzaţi că în mod intenţionat nu i-au infirmat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Acesta este motivul pentru care ei au influenţat în mod necorespunzător preţul acţiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.
Avocatul lui Diess susţine că directorul general nu ar fi putut anticipa turbulenţele de pe pieţele financiare .Winterkorn a demisionat la câteva zile după izbucnirea scandalului. În 2017, el a declarat autorităţilor că nu a ştiut mai devreme de manipularea emisiilor.
După ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, acţiunile companiei au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Dacă investitorii ar fi ştiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut să-şi vândă mai devreme acţiunile sau nu ar fi făcut achiziţii, au argumentat reclamanţii.
Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro. În mai, compania a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro pentru cheltuieli juridice, susţine dw.com.
Când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015