Reţeaua locală de retail La Cocos se extinde şi în Braşov unde va deschide al 4-lea hipermarket din ţară, într-o tranzacţie intermediată de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, se arată într-un comunicat al companiei, remis redacţiei. Noul magazin va ocupa o suprafaţă de aproximativ 10.000 metri pătraţi în complexul comercial Brintex-Braşov, situat în cartierul Bartolomeu, transmite sursa.
Magazinul din Braşov este prima unitate anunţată oficial, ca parte a planului de dezvoltare a reţelei La Cocoş, ce prevede deschiderea a încă cinci magazine noi în 2024 şi 2025. Supermarket La Cocoş este primul independent din sectorul alimentar din România care a realizat vânzări de aproximativ 1 miliard de lei în anul 2023 cu cele trei hipermarketuri, două în Ploieşti şi unul în Bucureşti, conform datelor din comunicat.
BRINTEX Discount Shopping Center a trecut de curând printr-un proces important de remodelare, după o prezenţă de 18 ani în aceeaşi locaţie şi include 200 de magazine integral închiriate. Noul magazin La Cocoş va completa mixul de chiriaşi din cadrul Brintex, şi este de aşteptat să genereze o creştere semnificativă a numărului de vizitatori zilnici, care în prezent este de 5.000 de persoane. La Cocoş şi Bintex reprezintă un mix perfect care va crea o experienţă unică de cumpărăruri pentru judeţul Braşov, informează compania.
Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox, transmite potrivit comunicatului: "Piaţa de retail alimentar este o piaţă extrem de competitivă, prin prezenţa marilor reţele internaţionale, dar şi cu afaceri locale, care au reuşit să se impună ca jucători importanţi. La Cocoş este unul dintre cele mai de succes branduri locale de hipermarketuri, succes obţinut printr-o poziţionare pe piaţă atent analizată. Deschiderea hipermarketului în Braşov, într-o locaţie cheie, cu tradiţie pe plan local, este un rezultat al colaborării foarte bune cu proprietarul complexului comercial Brintex, şi al experienţei pe care echipa noastră de retail a acumulat-o de-a lungul anilor, care a permis identificarea celei mai bune soluţii care să contribuie la replicarea succesului brandului şi în acest oraş".
La Cocoş este un concept nou în piaţa din România, un format de magazin ce oferă clienţilor trei niveluri de preţuri în funcţie de cantitatea achiziţionată. Aceste magazine îşi desfăşoară activitatea pe suprafeţe mari, având la vânzare aproximativ 12.000 de produse din cele mai cunoscute şi mai vândute produse din ţara noastră, se arată în comunicat.
Primul magazin a fost inaugurat în 2014 în Ploieşti. După mai mulţi ani de creştere, în anul 2019 a ajuns la vânzări de 54,4 milioane de euro doar cu magazinul din Ploieşti, care avea la vremea respectivă o suprafaţă de 3.950 metri pătraţi, conform sursei precizate. A început planul de extindere mergând la Bucureşti în noiembrie 2020, unde a deschis al doilea magazin situat în incinta Vitantis Shopping Center, cu o suprafaţă de aproximativ 11.400 metri pătraţi. De asemenea, în noiembrie, dar trei ani mai târziu, în 2023, a fost inaugurată cea de-a treia unitate, tot în Ploieşti, care are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 13.000 metri pătraţi, fiind şi cel mai mare magazin din comerţul alimentar independent din România, relatează compania.
Retail-ul alimentar a fost unul dintre cele mai reziliente segmente ale pieţei de retail, în ciuda creşterii inflaţiei şi erodării puterii de cumpărare şi a consumului, înregistrând creşteri peste rata inflaţiei în perioada 2019-2022, menţionează compania. Astfel, reţelele de hipermarketuri/supermarketuri au raportat în anul 2022, an pentru care sunt disponibile cele mai recente rezultate financiare, o creştere cumulată a cifrei de afaceri de 18,2%, potrivit potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, potrivit comunicatului.