Daniel David: Analfabetismul funcţional e de netolerat într-o ţară care are multe ambiţii în Educaţie

A.B.
Politică / 25 februarie

Daniel David: Analfabetismul funcţional e de netolerat într-o ţară care are multe ambiţii în Educaţie

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a atras atenţia asupra nivelului ridicat de analfabetism funcţional din diverse domenii şi a faptului că mulţi dintre adulţii care au absolvit liceul au competenţe îngrijorător de reduse, el reiterând necesitatea reformării planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, potrivit Agerpres.

În timpul unei intervenţii online în cadrul dezbaterii regionale privind planurile cadru pentru liceu, eveniment organizat marţi după amiaza la Universitatea ''Alexandru Ioan Cuza'' din Iaşi, ministrul Educaţiei a afirmat că planurile-cadru pentru liceu reprezintă necesitatea reformării Legii Educaţiei.

"Mă uit că intră în zona liceului copii, şi eu ştiu ca psiholog, cu un nivel de creativitate şi de inteligenţă comparabil cu ceea ce vedem în spaţiile vestice, dar pe prea mulţi îi scoatem într-o formă şi cu un profil care nu ar trebui să ne placă. Adevărul este că nivelul de analfabetism funcţional în diverse domenii, competenţele pe care le vedem în cazul adulţilor care au terminat zona de liceu arată foarte, foarte rău (...) În acest moment, modul în care se exprimă competenţele adulţilor în România (...) analfabetismul funcţional este de netolerat pentru o ţară, cu atât mai mult pentru o ţară care are alte ambiţii în Educaţie", a afirmat ministrul Daniel David.

Totodată, acesta a afirmat "un ministru trebuie să fie responsabil pentru modul în care se face educaţia într-o ţară, fie că-i place sau nu" şi a reiterat faptul că trebuie depus un efort colectiv pentru regândirea planurilor-cadru întrucât această reformă trebuia făcută în urmă cu mai mult timp.

"Am spus că discutăm despre proiecte de planuri-cadru. Am spus că modelul pe care îl avem sau modelele pe care le avem în diverse discipline nu mai pot funcţiona. (...) Modelele pe care le avem au dat greş. De 20 de ani folosim astfel de modele în diverse discipline, şi zona de analfabetism funcţional, pseudo-cunoaştere, pseudo-religie, zona respectivă este de neacceptat pentru o ţară modernă", a declarat ministrul Daniel David.

El a adăugat că înţelege reticenţa oamenilor din Educaţie întrucât nu au experienţa unor "dezbateri cinstite şi deschise".

"Noi suntem obişnuiţi atunci când vine un ministru şi pune în dezbatere ceva, de obicei în mintea noastră este că lucrurile sunt cam tranşate deja. Adică dezbaterea e de formă şi lucrurile vor fi făcute cam în varianta pe care a promis-o sau a propus-o ministrul. Eu am spus foarte clar din prima zi de când am lansat proiectele de planuri-cadru: cum avem sau ce avem nu poate continua. Aici sunt nişte propuneri. Vă rog să veniţi cu analize, cu simulări, cu propuneri noi, astfel încât în final să avem proiecte de planuri cadru care să fie larg acceptate de sistem, şi de elevi, şi de părinţi, şi de profesori, şi de autorităţile locale, şi de mediul socio-economic. Dar, sigur, în primul rând contează triada elev - profesor - părinte. Mai degrabă relaţia directă elev - profesor", a punctat ministrul Educaţiei.

În Aula Magna 'Mihai Eminescu' din cadrul Universităţii 'Alexandru Ioan Cuza' din Iaşi are loc dezbaterea regională privind proiectele planurilor-cadru pentru învăţământul liceal (forma cu frecvenţă la zi), lansate în consultare publică de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin Serviciul Dezvoltare Curriculum din cadrul Centrului Naţional pentru Politici şi Evaluare în Educaţie.

Aceasta este cea de-a treia dezbatere organizată privind proiectele planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, după cele desfăşurate la Bucureşti şi Cluj-Napoca.

Opinia Cititorului ( 2 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. ...

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    In tara care a scos de pe bancile scolilor ei nenumarate creiere luminate, am ajuns sa "producem" peste 80% analfabeti functionali, masa de votanti si atat.

    Lipsa investitiilor in cadre didactice, lipsa unor salarii motivante in invatamant duce la atragerea in acest domeniu a celor mai putin dedicati.

    Rusine celor care s.au perindat prin ministerul analfabetismului functional etern! 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9773
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7536
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3029
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0007
Gram de aur (XAU)Gram de aur449.0238

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb