Compania Dedeman a donat, în campania de susţinere a subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi "Cuminţenia Pământului", suma de 127.000 de euro, câte 15 euro pentru fiecare dintre cei 8.500 de angajaţi, informează un comunicat de presă al Guvernului, trimis redacţiei.
Guvernul spune că este cea mai importantă contribuţie financiară directă adusă, până în prezent, de o companie din mediul privat.
"Contribuţia companiei Dedeman nu este doar o contribuţie importantă de natură financiară, ci, mai ales, de natură simbolică, reiterând filosofia întregului demers pentru achiziţia operei de artă «Cuminţenia Pământului» de a aduce împreună un număr cât mai mare de oameni în jurul unui bun cultural. Prin cei 15 euro donaţi în numele fiecărui angajat al companiei, Dedeman donează 127.000 de euro, devenind unul dintre cei mai mari donatori ai campaniei", a declarat Corina Şuteu, Ministrul Culturii.
La rândul său, Dragoş Pavăl, preşedintele companiei Dedeman, a precizat: "Ne-am simţit datori să aducem contribuţia noastră în această campanie în numele angajaţilor noştri. Ar fi minunat dacă numărul companiilor româneşti care se alătură acestei cauze ar creşte, astfel încât pe 30 septembrie să putem spune cu toţii că «Brâncuşi e al meu»".
Guvernul susţine că achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi se poate face printr-un efort conjugat al statului român şi al cetăţenilor: suma de cinci milioane de euro a fost alocată deja de Guvern şi e nevoie ca şase milioane de euro să fie colectate prin intermediul contribuţiilor voluntare ale persoanelor private şi cele juridice, până, cel târziu, pe 30 septembrie 2016.
La ora actuală, "Cuminţenia Pământului" poate fi văzută la Muzeul Băncii Naţionale a României, de luni până vineri, între orele 10.00 - 18.00, cu ajutorul unei programări prealabile. Intrarea este gratuită, iar vizitatorii muzeului beneficiază de un tur ghidat.
Potrivit sursei citate, pe lângă Dedeman, printre companiile care şi-au anunţat implicarea în susţinerea campaniei de susţinere a subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi "Cuminţenia Pământului" se numără BRD, Uber, Enel, McDonald's, Banca Transilvania, OMNIASIG, eMAG, UniCredit Bank România, Coresi, New Folder, Unlock, Media Trust, Telekom, Dexter Print, Humanitas şi Cărtureşti.
Printre personalităţile care şi-au arătat deja sprijinul pentru campania de subscripţie publică se regăsesc Adrian Ghenie, Doina Lemny, Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Mircea Cărtărescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor Giurgiu, François Saint-Paul - ambasadorul Franţei, Răzvan Burleanu, Oana Manea, Alexandru Dedu şi Cosmin Alexandru. De asemenea, în spoturile publicitare îşi declară susţinerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Pleşu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Păcurariu, Dragoş Bucurenci, Părintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv, Virgil Stănescu, Alexandru Tomescu, Cristina Cioran, Gheorghe Hagi, Virgil Ianţu, Dora Dumitrescu şi Ilie Năstase.
Opera "Cuminţenia Pământului" a fost realizată de Constantin Brâncuşi în anul 1907 şi aparţine patrimoniului cultural naţional, în categoria Tezaur.