Dezorganizarea pieţei reglementate la SIF Oltenia
MAKE
Piaţa de Capital / 2 mai 2020
Derutată, se pare, de rapoartele paralele şi contradictorii care i-au parvenit de la Adunarea acţionarilor de la SIF Oltenia, de marţi, 28 aprilie, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis suspendarea de la tranzacţionare a acţiunilor SIF Oltenia, începând din 29 aprilie şi până la clarificarea situaţiei, dar nu mai mult de zece zile, o Decizie care a fost afişată pe site, la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
Cum să nu fii derutat dacă, de la aceeaşi Adunare Generală Ordinară a Acţionarilor (AGOA), preşedintele SIF Oltenia Tudor Ciurezu raportează o proporţie a celor prezenţi, iar vicepreşedintele Cristian Buşu raportează altă proporţie şi asta n-ar fi nimic, dar tot ceea ce raporterază ulterior Ciurezu că AGOA a aprobat, Buşu raportează că a respins, iar la Buşu apar nişte puncte pe ordinea de zi care nu figurează la Ciurezu.
La nr.1, în strada Tufănele din Craiova, a fost, la 28 aprilie, centrul mondial al paranormalului.
Nu poţi ţine o piaţă regulată în faţa inexplicabilului şi a myrmidonilor.
Oare ASF ştie cine minte?
S-ar zice că suspendarea tranzacţiilor cu acţiuni SIF Oltenia, chiar dacă fracturează piaţa, măcar îi menţine caracterul regulat.
Oare?
Cineva minte.
Ori Ciurezu, ori Buşu.
Ştie ASF cine minte?
Hadeţi să vedem.
Convocatorul Adunării generale de la SIF Oltenia, din 20 martie, a precizat că "Adunarea îşi va desfăşura lucrările la sediul S.I.F. Oltenia S.A. din Craiova, str. Tufănele nr.1 , judeţul Dolj."
Dar sediul nu este pe carosabilul din faţa sediului.
Nici pe trotuar.
Poţi să stai în faţa sediului, dar asta nu înseamnă c-ai fi "la sediu".
Sediul este înăuntrul clădirii care este sediul.
În fotografie, oamenii-furnică sprijiniţi de coada unui Audi negru pe care au deschis nişte bibliorafturi, sunt myrmidoni în plină AGOA, acea AGOA condusă de Cristian Buşu, pe stradă, de la care a înaintat Raportul către BVB, care l-a dat la ASF, care ASF s-a confuzat şi de aceea a suspendat acţiunile de la tranzacţionare.
Deci, nu este nici o confuzie: Buşu raportează de pe stradă.
ASF ştie cine minte
Putea ASF să ştie că Buşu nu raportează de la AGOA regulamentară, ci despre ceea ce s-a petrecut pe trotuar?
Certo!
Ziarul BURSA a informat în timp real ceea ce s-a petrecut la Craiova:
"ACTUALIZARE - Rectificare: Radu Hanga nu participă la şedinţa desfăşurată în afară sediului SIF Oltenia, aşa cum iniţial am informat în mod eronat.
ACTUALIZARE - În afară clădirii SIF Oltenia se desfăşoară o adunare paralelă a acţionarilor, la care participă doi administratori ai SIF5, respectiv Cristian Buşu şi Radu Hanga. Cristian Buşu este preşedintele şedinţei".
În mod normal, la o Adunare ca asta, care se anunţă cu probleme, ASF trebuie să-şi trimită observatori, aşa cum a făcut ziarul BURSA.
De la ziarul BURSA, ASF ştie că, pe stradă, în afara clădirii SIF Oltenia, s-a creat o adunare ad-hoc, care şi-a spus "AGOA SIF Oltenia" şi ştie că raportul lui Buşu e de acolo.
Raportul lui Buşu este contrasemnat de un notar, nu de ofiţerul de conformitate, cum este semnat Raportul lui Ciurezu.
(Vezi "NOTA" din subsol)
Adunarea ad-hoc din stradă este o diversiune
În loc să facă simulacrul de AGOA în stradă, grupul ar fi putut participa la lucrările AGOA regulamentară, deoarece legea îi permitea să renunţe la votul electronic pe care unii dintre membrii grupului îl exercitaseră.
De remarcat este că cel puţin doi reprezentanţi de fonduri prezenţi în stradă nu au vrut să intre la AGOA regulamentară din sediu, cu toate că nu votaseră electronic şi cu toate că înăuntru au rămas locuri libere.
Participarea era la alegere?
Asta înseamnă că Adunarea ad-hoc din stradă este o diversiune, cu intenţia să creeze o situaţie chipurile "neclară", livrând ASF-ului pretextul să suspende tranzacţionarea, ca să creeze o situaţie gravă.
Intenţiile ASF sunt transparente, bănuiesc că ASF îi va reproşa lui Ciurezu situaţia şi îl va îndepărta de la conducerea SIF Oltenia, îndeplinind planurile lui Lakis şi Drăgoi, de aducere a SIF Oltenia sub comanda SIF Banat Crişana.
Cristian Buşu, omul care a votat contradictoriu, la două AGOA contradictorii
Director general adjunct şi vicepreşedinte al SIF Oltenia, Cristian Buşu s-a trezit în dimineaţa zilei de 28 aprilie fără să ştie că va vota şi va semna şi "pentru" şi "contra" la aceleaşi subiecte, în două Adunări generale ale acţionarilor din aceeaşi zi şi aceeaşi oră, stabilind un record mondial al incoerenţei.
Gurile rele spun că Buşu ar fi fost însuşi organizatorul AGOA.
Totuşi, el s-a trezit întrebând, în timpul Adunării generale, de ce nu este lăsat Bogdan Drăgoi să intre în sediul SIF Oltenia - păi, el nu-l lăsase...erau măsurile luate de el!
Apoi, o undă magnetică l-a pălit pe Buşu, ca pe Bob Beamon, în 1968.
S-a ridicat şi a ieşit din sala de şedinţe, fără o vorbă.
Lumea a presupus că s-a dus la closet, când te duci la closet nu zbieri "Mă duc la closet!", o faci pe tăcute şi lumea e delicată şi nu te întreabă, "Unde dracului te duci, bă?! Nu te mai poţi ţine?!", că e penibil.
Ei bine, Buşu al nostru s-a dus afară, la Drăgoi, care l-a făcut şef de şedinţa de stradă.
El conduce AGOA în stradă, în timp ce înăuntru contează drept prezent, dar, temporar, vremelnic, dus la closet.
Omul numit Buşu votează în stradă CONTRA situaţiilor financiare prezentate de SIF Oltenia.
Când se întoarce înăuntru (venit, în sfîrşit, de la closet!), semnează PENTRU situaţiile financiare.
Dar asta nu e totul!
În mod miraculos, vicepreşedintele Buşu scapă de atragerea răspunderii administratorilor
Cât a fost la AGOA de stradă, Buşu a fost de acord cu (citez din Raportul lui) "Aprobarea atragerii răspunderii administratorilor Tudor Ciurezu, Anina Radu, Carmen Popa, Nicolae Stoian, Radu Hanga, Ana Barbara Bobircă pentru prejudiciul cauzat de aceştia Societăţii de Investiţii Financiare Oltenia S.A., în cuantum estimat de 336.296 lei ca urmare a încălcării de către administratori a îndatoririlor acestora faţă de societate prin instrăinarea acţiunilor Prodplast SA deţinute de societate pentru un preţ defavorabil societăţii".
La AGOA din sediu, punctul acesta nu a figurat, dar la AGOA de stradă, aprobarea a fost entuziastă şi unanimă.
Oamenii enumeraţi pentru atragerea răspunderii reprezintă conducerea SIF Oltenia.
Singurul nume din conducere care lipseşte este al lui Buşu însuşi.
La Buşu, însă, deodată, AGOA de stradă a fost generoasă şi, în mod absolut miraculos (adică, fără nicio explicaţie), a respins atragerea răspunderii sale pentru acea tranzacţie pe care o aprobaseră toţi cei din conducerea SIF Oltenia, inclusiv Buşu.
Dacă este să fie o vină colectivă, atunci ea nu îl ocoleşte pe Buşu, decât dacă aşa vrea Drăgoi (ca să ne oprim la acest nivel intermediar de comandă).
Scenarita
Nu cred în sinceritatea ASF.
Cred că ASF nu trebuia să suspende tranzacţionarea acţiunilor SIF Oltenia, ci să dezavueze organizarea unei AGOA paralele, în stradă, la Craiova.
Aşazisul "Raport Buşu" ar fi trebuit tratat ca un autodenunţ al participanţilor la AGOA paralelă.
Cred că, înălţând aşazisul "Raport Buşu", la acelaşi rang şi la concurenţă cu Raportul oficial semnat de preşedintele SIF Oltenia şi de ofiţerul de conformitate, ASF s-a devoalat în conivenţă cu Lakis-Drăgoi.
Cred că această AGOA paralelă este demonstraţia factuală a concertarii SIF1, SIF4 şi a celor unsprezece fonduri de investiţii, prezentate în Schemă care a însoţit articolul meu "Dormi liniştit ASF! Lakis lucrează pentru ţine!" Cred că, suspendarea tranzacţionării acţiunilor SIF Oltenia netezeşte extinderea dominaţiei cuplului Lakis-Drăgoi asupra SIF Oltenia, cu preţul dezorganizării pieţei reglementate.
NOTĂ
Participanţii la acea adunare ad-hoc din stradă sunt următorii:
- Bogdan Drăgoi - SIF1;
- Străuţ Radu Răzvan - SIF1;
- Gusta lon Horia - SAI Certinvest, reprezentând: FIA Certinvest, FDI Certinvest XT INDEX, FDI Certinvest, BET Fi INDEX Certinvest;
- Albuşel Irina - Reprezentant Opus-Chartered Issuances SA;
- Adrian Danciu - SAI Broker, reprezentând: FII Optim Invest, FII BET-FI INDEX Invest; FDI Prosper Invest;
- Iliescu Alexandra - AccuroFund olutions Ag, AIFM ofthe România Strategy Fund;
- Buică Nicuşor Marian - SIF4;
- Vaitis lonela - SAI Swiss Capital Asset Management SA, reprezentant FII Active Plus;
- Marcel Gheorghe - acţionar în nume propriu;
- Bogdan Dub - acţionar în nume propriu.
Actionarii menţionaţi constituie grupul suspectat de acţiune concertată, controlat de conducerea SIF 1 şi SIF 4, care,prin votul identic la toate punctele de pe ordinea de zi a AGOA SIF 5, stabilită ad-hoc de ei, se încadrează în prevederile art. 2 alin. 4 din Legea 24/2017.
Grupul de acţionari precizat deţine 27,48% din capitalul social, respectiv 30,54% din totalul drepturilor de vot valide la Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor din 28 aprilie 2020, au aceeaşi sursă de finanţare (SIF 1 şi SIF 4) şi sunt prezumaţi că acţionează în mod concertat, întrucât "s-au angajat într-o activitate care este de fapt o cooperare cu scopul de a exercita o politică comună",în sensul că au exercitat o politică de vot identică pentru respingerea situaţiilor financiare, a distribuirii de dividende şi a tuturor celorlalte puncte de pe ordinea de zi, în detrimentul tuturor celorlalţi acţionari ai societăţii.
1. DNA, procurorii, lipsa pauza lipsa
(mesaj trimis de Gogu în data de 02.05.2020, 11:01)
Asa este intr-o tara unde toate institutiile sunt conduse de oameni numiti politic. ASF pe fata manipuleaza. DNA-ul doarme, procurorii la fel.Ei vor sa vindeti, creaza instabilitate pe piata voit pentru preluare. Cine ii ajuta ASF-ul.
1.1. e putred (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de sistemu' în data de 02.05.2020, 13:43)
functionari din institutiile statului care trebuie sa vegheze la respectarea legi, sint slugile sau asociati diverselor grupuri infractionale, politicieni, etc, din acest sistem sa nascut ciurezu lakis dragoi si alte fecale ....... este o lupta intre H--- nu mai striga dna dna........ poate iti sare in ajutor portocala sau judecatoarea Geanina
1.2. Sistemu' (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de gogu în data de 03.05.2020, 13:58)
Intodeauna Sistemu' castiga chiar daca este putred. Ai dreptate, nu functioneaza institutiile, dar mergem inainte. Asa ca pe portocala l-ai tras pe tusa (a indraznit sa se ia de cine nu trebuia) pe geaninuta ai arestat-o (a luat si ea cascaval fara voie), daca nu au ascultat de sistemu'. Nu strig DNA DNA spun ca sistemu' a dat ordin ca ei sa doarma. Este ca in politica la conducerea SIF-urilor, vine o gasca, pleaca o gasca, noi astea mici (actionari) ne uitam o luam in mana si ne conformam. Dormi linistit sistemu' totul este cum ai stabilit.
1.3. gianinuta este... (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de gianinuta este în data de 03.05.2020, 23:58)
tipa pe care o lauda Borcea ca ofera cea mai the best felatie orala?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 11:27)
Crede ca autorul are dreptate . Claritatea argumentatiei determina ,probabil , intarzierea aparitiei comentariilor postacilor pro SIF1. Momentan , sunt in deruta dar vor reveni curand la slugarnicia profitabila .
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 11:33)
Sau poate s-au plictisit de circ și vă lasă să dezbateti aici, voi între voi, ca_campionii, dacă înțelegi ce vreau să zic. Spor!
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 11:42)
Drăgoi s-a plictisit sa faca circ în stradă? Pai atunci și-a pierdut rostul vieții!
2.3. Au (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Biliboc în data de 02.05.2020, 11:45)
Oana, tu esti, mamă? Vezi că te paște pușcăria.
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 12:05)
Bai, e sigur ca puscaria ii va paste pe aia care arunca tot felul de mizerii prin presa si care toaca la SIF Oltenia hartii de vreo cateva saptamani dupa ce s-au inchis in sediu ca sa nu-i prinda actionarii cu mangleala.
Alo, ASF, sa nu dormi, tata. Baga un control rapid la SIF Oltenia sa nu ajunga un alt FNI. Prea stau astia pititi dupa ziduri cu milioane de euroi si tipa ca din gura de sarpe ca vin proprietarii sa-i ia la intrebari.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 12:11)
Care proprietari, omule? Lakis?
2.6. Băi biliboc, (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 12:53)
e frustrant. Nici nu ne mai putem certa ca bărbații că tot ziceți de femeia asta. Rectific: ca_campionii_obsedati. Spor, oricum!
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 23:41)
Da, control la cap:))) lasa ca la sif1 e cristal. Merg unse toate direct in cipru.astea sunt aberațiile lu busu. Esti cam disperat omule. Ai vrut și tu sa vezi cum e președinte o ora. Ai reușit, nu chiar in SIF dar macar pe scările sifului. Zbori curând cu coada intre picioare ca si de la Electrica. Si pe acolo ai facut numai nenorociri. Odată le plătești tu pe toate! O sa te scuipe bogdan ca pe o musca . Bogdan are gusturi fine:))))
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 11:43)
Problema e ca Ciurezu e praf! A blocat actionarii sa intre in sediu.
Dar actionarii erau la sediu. Adunarea paralela si neparalela s-a tinut la sediu - strada Tufanele 1 care nu e in closet la Ciurezu. Cand a vazut actionarii Ciurezu a facut pe el si s-a inchis in closet. Nasol! Eu zic ca Ciurezu dezorganizeaza piata cu asemenea primitivisme de doi bani. Sa ne lase.....
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 12:09)
Bravo! Ce replica grozava!
3.2. Dragoi n-a putut nici prin usa din spate. (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 12:40)
Mai Lakis, ai invatat romaneste? Ia de-aici! Daca actiionarii erau la sediu, atunci de ce a incercat copilul-minune Bogdan Dragoi sa intre in sediu, prin usa din spate? Hai Bogdanel, spune-i lu' nen'tu Lakis cum ai incercat clanta si n-ai putut intra nici cu cheia lui Busu!
Ai vrut la closetul lui Ciurezu? Eh, iaca, a trebuit sa faci in drum si sa fugi in tufe (vorba populara in Banat si Crisana).
3.3. Oooo! (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 13:00)
"Closetul lui Ciurezu"???? Da' i l-a cumpărat mă-sa, l-a primit moștenire, l-a luat pe persoana fizică? Nu, e closetul SIF5, care a avut câțiva președinți, mai mulți acționari și va mai avea de asemenea pe alții (și președinți și acționari). Mah, nu-l mai "ajutați" pe șefu' că scrieți numai prostii. Vi se vede limitarea și neînțelegerea absolută a notiunilor simple de piață de capital chiar și de la ASF, pe bune. Fiți investitori, nu țarăneți!
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 13:22)
Nu, mai, i l-a dat lui Busu.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 23:56)
Omule, tu ai vreo acțiune la sife? Dacă nu ai , fa bine si nu mai baga Inepții pe aci. Nu avem nevoie de haiducilor lu lakis și compania. Au făcut destule rele. Asf n-are decât sa facă ce controale trebuie peste toată piața . Dar toată . Ce face pana acum se numește ticăloșie . Cârdășie cu niște hoți dovediți . Condamnați și punct!
3.6. ASF-ul sa-l verifice pe Ciurezu (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 10:01)
Corecta propunerea ! Sunt 100% de acord cu ea. ASF-ul sa-l verifice mai intai pe Ciurezu si apoi toata piata, fara exceptii. In capul listei sa fie SIF5, Ciurezu, SIF3 si Fercala ca astia au venit in secolul 21 cu niste primitivisme de se mira si rasul din padure. La treaba ASF-ule ! Pe ei !
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 15:19)
Articolul are o claritate neobișnuită. La unele lucruri nici nu ma gandisem înainte să-l citesc. Dar asa este, ASF e pe mana cu Lakis. Drăgoi e doar un instrument.
5. actionar mic
(mesaj trimis de Mihai în data de 02.05.2020, 17:06)
Eu sunt actionar mic la SIF5, dar mie personal mi se pare incredibil cum tot ce este relatat in presa, nu este bagat in seama de institutille mai mari ale statului si sa verifice de ce ASF`ul care trebuie sa respecte legea si atunci cand ai toate dovezile in fata si tu nu faci nimic...
Probabil ca este peste ASF si degeaba vrem noi ca ASF`ul "sa faca" ca probabil, nu poate, altceva nu pot sa vad in acest moment, este chiar imposibil ca sa nu se fi autosesizat si corpul de control al prim-ministrului (nu stiu daca are competente), sau DNA-ul,...
Este ca pe vremea lui dl. Iliescu, cand Evz. publica articole complete cu Baroni (care la vremea aia inca erau mici, acum sunt stapani ca sa zicem asa), si nimeni nu vedea nimic....
Deci in concluzie "justitia este oarba :(" sau justitia este pentru cine voi ei.
6. Reporterul care a scris
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 17:13)
Pe tine cu cat te-a platit ciurezu ca sa scrii articolul asta?!
6.1. Bai nesimțitule, (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 17:28)
Tu îl faci pe Make reporter?
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 17:31)
Lasa-l, nu stie ce e aia...
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 17:40)
Cine scrie un articol atat de părtinitor pt ciurezu se incadreaza in tagma reporterilor platiti.
Pe voi, cei doi care va minunati, va las scăldati in mediocritatea voastra.
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 17:49)
Nu am știut că meseria de reporter este una rușinoasă.
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 02.05.2020, 18:18)
Nu este.
Daca am ocazia, continui sa fac munca de reporter - este baza pe care se edifica jurnalismul.
Problema comentariului de la nr.6 este ca autorul habar n-are care este diferenta dintre un reportaj si un articol de atitudine si opinie si isi inchipuie ca tot ce este opinie si atitudine este cumparat.
Acest prieten al cititului crede, probabil, ca ziaristul nu poate scrie din convingere si daca o face, atunci este partizan.
Din pacate, nivelul asta de ignoranta este uzual, ceea ce face cu atit mai greu sa formam ziaristi autentici.
6.6. Post Scriptum (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 02.05.2020, 18:21)
In loc sa se intrebe cu cit m-a platit Ciurezu sa scriu acest articol, mai bine s-ar intreba la citi bani am renuntat cind l-am scris.
6.7. oferte ioc (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 09:45)
Haideti domnu Make , nu cred ca ati avut vreo oferta la care sa fi renuntat. Asta e asa la misto ca ati renuntat la bani cand nu ati avut deloc oferte.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 17:56)
Păi cum naiba sa se sesizeze DNA, Poliția, SRI-ul?
Ăștia aleargă babele prin parcuri cu amenzile de 2000 de lei.
Totuși nu îmi vine să cred cum stăteau în fața SIFului și făceau și desfăceau ițele lui Drăgoi Bogdan.
Îmi aduce aminte de ani 70-80, când muncitorii de pe șantierele bucurestene mâncau parizer pe capotele Bugeagurilor.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 19:52)
Piata ordonată. Suna atât de prețios, numai ASF mai crede in dantelaria asta. Legea pumnului in masa. Legea celui mai puternic și uite așa am ajuns să ne manance virușii de vii. Legea celui mai puternic de inspiratie nazista, o oroare. Asa ca ma astept sa rămânem fara dividend la sif5 pentru ca asa vrea cel mai puternic om al zilei. A vrut bogdan o altă aga și s-a gasit repede o sluga sa il servească.sluga aia o sa ne plătească personal dividendul. Asta sa fie clar ca putem cere instanței.
9. Tot citesc cu gura cascata despre SIF-uri
(mesaj trimis de Cristian în data de 02.05.2020, 22:38)
Tot citesc cu gura cascata despre SIF-uri si ma intrebu cum de nici unul din cei implicati (nici macar cei de pe margine) nu realizeaza ca, peste un an, doi.. nu va mai fi nici urma de SIF-uri... va confisca statul tot, nu va mai fi nevoie in piata de astfel de entitati.. Cel mai probabil nu va mai exista nicio piata. Aceasta criza e de 3.5 ani si va curata probabil tot.. In noul sistem economic, ideea de proprietate privata va disparea.. bunurile vor fi in folosinta comuna. Omul va veni pe lume in curul gol, si tot asa va pleca, doar ca i se va implanta un cip cat timp traieste.
9.1. vine relaxarea (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 22:52)
Criza va afecta pe cei slabi, pe cei saraci, pe cei care se panicheaza usor. Nu poate lua statul peste noapte tot ca iese revolutie.... Dar pana vine criza o sa ia Ciurezu tot. O sa ia cashu de la sif si o sa ia si drepturile actionarilor ca asa a invatat el la economia politica. Azi vedem ca vrea sa ia si closetu domne dar si cheia de la usa din dos....
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2020, 23:18)
Lasă ca ne apăra lakis și cashu și drepturile. Prin Bogdan . Băi frate , ne crezi din fundu Curții ?! Cum dreak sta cashu asta grămada in dulapul lu Ciurezu și veniți voi sa il dați la acționari . Asta vrei sa spui și noi sa te credem. Pana una alta Ciurezu a dat ceva dividend voi nu. Nimic, zero. Totul la teschereaua găștii . Nici nu știu de ce îți răspund ca nu meriți niciun neuron consumat pentru aberațiile de 2 parale! Dar dim izolare mai consumam ceva energie dând din dește :)) altfel ai fi complet ignorat.
Make, ca de obicei curajos. Pana nu te vor capaci astia ca nu par duși la biserica .
9.3. Asa e, dar.. (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 02.05.2020, 23:44)
In urmatoarele 3 luni de stat in casa vei intelege ca viitorul stat nu are nevoie de actionari, de patroni, doar de salariati. Alde Ciurezu vor avea contract de munca.
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 01:57)
Nu va inteleg, pe voi, investitorii la BVB.
Nu va inteleg de ce nu va luati leii, ii schimbati in euro si dolari si va duceti pe orice piata sanatoasa la cap din Europa si SUA. Unde nu veti vedea scene precum acestea.
Nu va inteleg cum nu vi se face frica sa va mai plasati banii in companii romanesti? Ce incredere genereaza escrocii acestia?
Nu va inteleg atunci cand firme de la BVB isi vand cladiri si dau banii ca dividend. Asta este piata sanatoasa sau este "marea jefuiala" a CAP-urilor dezmembrate de proprii angajati? Anul trecut au mai fost vreo doi administratori generali prinsi cu frauda masiva in companiile lor de la BVB.
Nu va suparati ca va intreb direct.... voi, investitorii, sunteti sanatosi la cap? Pentru ca orice om care a muncit banii din greu pe care apoi ii foloseste nu sa "joace" ci sa detina un activ, un capital de la BVB, nu poate tolera mizeriile care ies periodic la suprafata in lumea capitalului de la BVB.
Pe BVB nu vad decat vreo cateva companii serioase iar SIF, FP nu sunt printre ele. Politica de dividende de la unele companii de stat care sunt secatuite sistematic prin plati prea mari iar nu este de bine. TEL a dar recent semnalul ca nu se mai poate asa.
Bursa romaneasca si-ar gasi mai bine locul la puscarie.
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 08:37)
Sifele și mai ales FP au fost înființate pentru despăgubirea foștilor proprietari și e logic ca administrarea sa ii remunereze mai întâi pe ei. Prin dividende și răscumpărare de acțiuni. Ce e rau in asta. FP a scăpat din mâinile primilor administratori care și-au alocat sute de mii de acțiuni și bousuri uriașe. Din pacate sifele au încaput toate pe mâinile lu najib. Micii acționari sa plece in SUA, hai ca asta e culmea. Dar nu ar fi mai bine sa plece el in Liban?! Ce om întreg la minte ia cu asalt o instituție și pune masa in stradă ca alea cu fuste din ferentari. Ca asa i a venit lui sa tina o paranghelie in stradă. Rusine! Rușine ASF ca ai avizat asemenea oameni și rușine și mai mare ca nu verifici ce se intampla cu adevarat in activele sif1 si4. Ati vazut bonusurile pe care și Le au aprobat la SIFI ? Ati vazut unde pleacă profitul de acolo? Cum se calculează activul din pix? Bine le-a facut ciurezu, macar ne a dat și nouă ocazia sa ii vedem asa cum sunt. Niște caraghioși.
10.2. ascuns ca sobolanu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 09:31)
Hai ca esti caraghios ! Din ce s-a scris rezulta altceva. Ca nenicul Ciurezu a a sortat actionarii si apoi le-a inchis pravalia in nas actionarilor care nu erau pe gustul dumnealui. Asta e atitudine de Ferentari. Si-a pus mainile in solduri si juca singur la aga pe maneaua covidului. Pai ce i-a pasat lui Ciurezu de lege, de drepturile actionarilor, de deciziile ASF ? Ei, as ! Astea nu mai conteaza ! S-a ascuns ca sobolanu dupa usa inchisa a sifului dupa ce si-a tras niste ciraci care sa-l apere. La statura lui nici nu avea cum altfel. A chemat si politia ca sa disperseze actionarii tinuti la usa dar nu i-a iesit. Aia au zis ca i-a chemat Ciurezu da nici ei nu inteleg de ce si ca nu inteleg nici de ce tine oamenii in strada .
Ce si-o fi zis Ciurezu frecandu-si mainile ? Ba, covidu asta mi-a venit manusa. Bag la greu interdictii la actionarii dusmanosi si zic ca trebuia sa ne ferim de pandemie si de deciziile actionarilor infectati cu boala legalitatii . Ce e la SIF1 si SIF4 dar ce o fi la SIF5 , neicusorule. La catre societati fantoma are Ciurezu ascunse si capusate , sa fii matale sanatos . Toate rudele unora sunt prin ele . Si mai sunt unii prosti care cica asteapta dividende grase .
11. fără titlu
(mesaj trimis de Ion în data de 03.05.2020, 10:16)
Comentariu scandal SIF-uri
Am citit amuzat materialele despre scandalurile de la SIF 3 si SIF 5 (de fapt scandalurile in care par implicate toate cele 5 SIF-uri) atat cele publicate de ziarul Bursa cat si comentariile provocate de articole. Au fost momente cand am izbucnit in ras.
Din pacate nu este nimic de ras si ceea ce se intampla la SIF-uri pare a fi o dovada certa si clara a slabiciunii institutiilor statului roman: prin legislatia etichetata de multe ori neclara si ambigua promovata de parlament (care da impresia ca este animat de interese de partid, de interese ale unor grupuri de putere) cat si prin oamenii meniti sa aplice aplice legislatia, oameni care o interpreteaza in maniera personala si partizana.
Mi-a venit in minte un exemplu semnificativ tratat de presa. In recenta campanie electorala domnul presedinte Klaus Iohannes a vorbit si a cerut domnia legii; perfect normal. Cred ca stiti cu totii ca presedintele Iohannes i-a retras o decoratie acordata de statul roman domnului Adrian Nastase, fost prim ministru cu realizari notabile in politica externa a Romaniei. Pentru retragerea decoratiei domnia sa a avut o acoperire perfect legala dar pentru aceeasi acoperire legala nu i-a retras o decoratie similara acordata de statul roman celebrului fotbalist Gheorghe Popescu. Ma intreb cum s-a aplicat in aceste 2 cazuri domnia legii in situatia in care in spatele presedintelui Klaus Iohannes se afla un aparat admnistrativ si consilieri platiti de la buget. Nu stiu daca Administratia prezidentiala a dat un comunicat in care sa explice aplicarea diferita a aceleiasi legii functie de persoana. Sper si cred ca am relatat corect acest exemplu.
In lumina exemplului de mai sus comportamentul conducerii ASF (Gradinescu & Co), al domnilor Dragoi, Lakis, Fercala, Ciurezu, Lakis, etc este cvasinormal: ca ”asa vor muschii lor”. Ei au ca prioritate in activitatea lor interesele personale si de grup.
Se uita de catre autoritati, in integrul lor, ca la baza acestor SIF-uri se afla milioane de romani. La aceste scandaluri, ce dureaza de luni de zile, ma asteptam ca Parlamentul sa intervina in sensul clarificarii legislatiei, verificarii comportamentului ASF si protejarii micilor actionari proveniti din Programul Privatizarii in Masa. Parlamentul a tacut; pentru el scandalul nu exista si nici milioanele de romani actionari la SIF-uri. Probabil multi parlamentari asteapta felurite foloase de la cei ce controleaza si sifoneaza profiturile SIF-urilor. Se apropie 2 alegeri, pastrarea actualelor pozitii este existentiala pentru multi parlamentari si este nevoie de ”sponsorizari” pentru campaniile electorale.
11.1. Nea Ion se crede smecher (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 10:34)
Toata lumea s-a prins ca exemplul lui Iohannis loveste in Lakis, ca doar el are condamnare. Numai ca nu Lakis incalca ASTAZI legea , ci Fercala si Ciurezu. Legalitatea incepe cu sanctionarea celor care incalca ASTAZI legea nu cu sanctionarea celor care stau in banca lor ca fosti condamnati. Smecheriile astea ziaristice de doi bani sa le digere Fercala si Ciurezu , nu noi care stim ca orice incalcare de lege trebuie sanctionata, indiferent daca ea e a lui Lakis, Dragoi, Ciurezu sau Fercalezu. De impartialitate ai auzit ? Lasa-ne cu exemple de doi bani cu decoratiile lui Iohannis , de parca Iohannis ar fi vreun model de respectare a legalitatii. Nu citea el deciziile Curtii Constitutionale in saptamani, nu in minute ? Vai de mama lui de exemplu !
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 03.05.2020, 13:12)
Cu replicile astea tiganesti venise si MI7.
Uite ce scria MI7:
"Lakis a plătit ce avea de plătit. De ce insistați? Există reabilitare, nu pedeapsă veșnică! Atâția alții au greșit în viață sau poate n-au greșit, dar au primit condamnări nedrepte! Sunt destui! Sau dv. vă credeți fără de reproș, fără greșeală și aruncați cu piatra și cu speculații de terorism?"
Sinteti colegi de satra?
Saracu' Lakis a incalcat legea altadata, ce mai aveti cu el.
Sau poate nici n-a incalcat-o.
Poate ca e nevinovat.
Dar ce zic eu "poate?, sigur ca Lakis e nevinovat, ca destui altii.
Hey!
Ohayo!
Ce crezi matale ca e aici, balul absolventilor ASF platiti de Lakis?
11.3. ursareala pe fata (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 15:21)
Ce faceti domnu Make? Veniti cu replici ursaresti ? Nu-l mai plimbati pe Lakis prin articole ca pe urs. Nu sunteti, domne la balci.
ASF-ul sa intervina urgent sa-i puna cu botu pe labe pe astia care se cred stapanii sifurilor fara sa fi bagat banii care sa le dea dreptul sa se considere proprietari.
Au stat 25 de ani bucurandu-se ca ei au milioane de actionari pasivi care nu dau pe la sifuri ca sa ii dea jos. Si acuma Fercala si Ciurezu s-au apucat sa tipe ca sunt afectate milioanele de investitori ca ei de aia nu dorm noaptea de grija lor. De multi ce sunt nici dividendele nu si le-au ridicat de si le baga tot ei in buzunar . Daca veneau milioane alea de actionari la AGA , sa vezi cum ii tineau Ciurezu si Fercala pe afara zicand ca ei n-au atata spatiu ca nu le ajunge nici Baraganu.
Hai , dati iar in Lakis , ca sa va ascundeti hotii in spatele acestui balci. Strigati ca la balci “Uite aici pe ursu Lakis, uitati-va bine la el , face gigea frumusel cand Ciurezu si Fercala baga mare la hoteala.”
Sa vina ASF-ul, sa vina ASF-ul sa-i ia pe astia care se ascund in spatele lui Lakis. Sa vezi atunci urs , domnu Make, atunci sa vezi.
11.4. Lakis (răspuns la opinia nr. 11.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 03.05.2020, 15:55)
Lakis este un infractor condamnat la patru ani, cu suspendare
El și-a recunoscut infracțiunile.
Deci nu este condamnat pe nedrept, cum cu nerusinare vreti voi sa se creada.
Voi il aveti pe Lakis drept consilier oficial al lui Dragoi.
Oricît ai da cu papagalul, faptu-i fapt.
Drăgoi asculta sfaturile infractorului în mod oficial.
Asta, de altfel, se si vede.
11.5. multi papagali dar.... degeaba (răspuns la opinia nr. 11.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 16:04)
Ce nu inteleg eu si poate ne lamuresti matale, dom' Make, e ce ce treaba are Lakis cu faptele lui Fercala si Ciurezu. Vad ca tot dai vina pe Lakis dar care e smecheria ? Daca Lakis e condamnat, ceea ce nu se contesta , atunci Fercala si Ciurezu sunt sfinti? Mai bine ne-ai spune, dom' Make , ce suma a incasat ziarul Bursa in ultimele 12 luni de la fiecare sif in parte. Hai sa facem aceasta dovada si vedem atunci de ce il ataci cu "ura si dispret" pe Lakis si de ce ii tot aperi pe Fercala si pe Ciurezu.
Asta ca sa vezi, dom' Make, ca oricati papagali ai avea care sa strige "Lakis, Lakis, Lakis" prin ziarul Bursa, faptu ramane fapt !!!!
11.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 03.05.2020, 16:51)
M-ai terminat!
Vrei să-ți mai zic o dată?
Iti zic:
Drăgoi asculta sfaturile infractorului în mod oficial.
Citeste pe litere.
Acum pricepi care-i legatura?
Si lasa mahalagismele!
Subiectul nu sint eu, ci voi.
11.7. mitocania (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 18:06)
Hai, dom’ Make, lasa mitocania! Ce mahalagisme visezi ???
Ti se pare ca eu il sustin pe Dragoi ? In visele tale, taica, in visele tale! Eu nu il sustin pe Fercala si pe Ciurezu si sper ca ASF-ul sa ii arda bine , taica, pentru ca astia sunt groparii pietei! Astia dereguleaza piata cu prostelile lor !
Alo, Dragoi, Lakis, cand va hotarati si voi sa il trageti pe dom’ Make la raspundere pentru cat va balacareste numele prin articolele astea ? Nu mai stati de lemn, puneti mana pe pix si dati o reclamantie la tribunal , la parlament , la presedinte sa afle si aia ce articole sunt scrise pe aici. Ca vad ca ziarul publica reclamatiile rasuflate ale lui Fercala , dar sigur nu publica si reclamantiile voastre.
Alo, ASF-ule , cand il tragi pe dom’ Make la raspundere pentru cat te ataca el si pe functionarii tai prin articolele astea ? Nu mai stati, puneti mana pe pix si trageti-i o reclamatie ca poate o publica , asa sa dovedeasca dom’ Make cat de vertical e el si impartial. Vedem ca nu spune cat a incasat de la sifuri in ultimul an , de la toate sifurile , ca sa ne dam si noi seama care este spilu !!!
11.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 18:14)
Dragoi este liberal si securist. Deci este de vita nobila. Nu se poate sa il criticati. Liberalii fac totul bine. De aia au fost sprjiniti de mass-media.
11.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 18:25)
Ar trebui sa-ti fie rușine. Invitai mai devreme un comentator să-ți reproșeze în fața lucrurile pe care le scria. Te intreb: tu, față în față cu Lakis, ai avea curaj să-l numești "infractor"? Ai avea? Așa silă mi-e de voi, moralistilor și neprihanitilor!
11.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 19:38)
Pai, nu e infractor?
11.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 03.05.2020, 19:48)
Care mitocanie?
11.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 19:52)
Pe asta il lasa nervii cand e vorba de Lakis si Dragoi. Il lasa creierul.
11.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2020, 20:55)
Îl strigă gagică-sa prin casă "Bogdan", d-aia e așa inflamat.