România este o ţară fragmentată la interior şi izolată la exterior, din perspectiva infrastructurii, cu riscul de a deveni o ţară periferică şi marginală, ocolită de toate marile fluxuri comerciale şi de investiţii, a declarat, ieri, Vasile Iuga, cluster leader al PwC în Europa de Sud-Est, în cadrul unei conferinţe.
Domnia sa a relatat: "În anul 105, Traian construieşte podul de la Drobeta, una dintre minunile lumii antice. (...) În zece ani de la cucerirea Daciei, romanii construiesc 4.300 de kilometri de drumuri şi 25 de poduri foarte complicate, iar densitatea de drumuri din Dobrogea de atunci este comparabilă cu cea din zilele noastre. În anul 328, Constantin cel Mare a vrut să depăşească performanţa lui Traian şi a construit al doilea pod la Celei, Corabia în lungime de 2,3 kilometri (...) Astăzi, după aproximativ 1.700 de ani avem două poduri construite peste Dunăre, plus Porţile de Fier".
Domnia sa a mai precizat: "Se spune că România nu investeşte mult în infrastructură, dar dacă vedem eficienţa investiţiilor publice în Uniunea Europeană, constatăm că ţara noastră are cel mai mare procent din PIB investit în infrastructură, însă din indexul calităţii infrastructurii deducem că are cea mai slabă calitate la nivelul UE. Cu alte cuvinte, cel mai mare procent din PIB pentru cea mai proastă infrastructură".
În cadrul calităţii infrastructurii publice din Europa, în ansamblu, ne aflăm pe penultimul loc, cu puţin înaintea Bulgariei, a menţionat oficialul PwC.
Suntem obligaţi să facem autostrăzile A1 şi A3 şi în acelaşi timp trebuie să conectăm celelalte clustere economice, în jur de 7-8, pentru că altfel riscăm fragmentare excesivă, deoarece 70% din exporturile ţării noastre merg spre Uniunea Europeană, apreciază domnul Iuga.