• Cehii şi olandezii sunt cei mai relaxaţi în privinţa securităţii datelor în mediul electronic
Majoritatea românilor sunt îngrijoraţi de securitarea şi protecţia datelor personale în mediul electronic. Astfel că doar 26% dintre aceştia au folosit, în ultimele şase luni, mobilul pentru cel puţin o tranzacţie bancară, iar 22% au cumpărat bunuri şi servicii on-line, potrivit KPMG.
Mai mult de 90% dintre români sunt îngrijoraţi de securitatea datelor şi protecţia datelor personale în mediul electronic, procentul fiind similar cu cel înregistrat în Coreea de Sud, Franţa, Africa de Sud, Slovacia, informează Mediafax. În multe dintre aceste cazuri, procentul este mai ridicat decât cu 18 luni în urmă.
"În ciuda creşterii gradului de familiarizare cu comerţul de pe telefonul mobil, mulţi dintre consumatori rămân serios îngrijoraţi despre ris-cul expunerii datelor cu caracter personal. Respondenţii din Republica Cehă şi Olanda sunt cei mai relaxaţi în această privinţă, dar chiar şi în aceste ţări, mai mult de şapte din zece respondenţi consideră că acesta este un subiect de îngrijorare", mai susţin specialiştii KPMG.
Cosumatorii consideră că rezolvarea acestor probleme este responsabilitatea comună a furnizorilor de servicii, care trebuie să-şi îmbunătăţească sistemele şi să crească trans-parenţa legată de problemele de securitate a datelor, şi organismele de reglementare, care trebuie să formuleze politici clare de securitate şi protecţia datelor cu caracter personal care să adreseze noile provocări apărute prin folosirea tehnologiilor mobile.
Cu toate acestea, utilizatorii adoptă rapid la nivel mondial Internetul pe mobil, acesta fiind un mod uşor şi convenabil pentru a-şi rezolva problemele zilnice precum derularea tranzacţiilor bancare sau efectuarea de cumpărături.
Astfel, comparativ cu numai 18 luni în urmă, la nivel global, procentajul de respondenţi care au folosit echipemente mobile pentru efectuarea de tranzacţii bancare a înregis-trat creşteri mai mari decât duble, de la 19 procente la 46 procente, în timp ce procentajul celor care au achiziţionat servicii şi produse de pe mobil a crescut de la 10 procente la 28 procente.