În urma investiţiilor de 1,5 milioane de euro realizate anul trecut în extinderea capacităţii logistice şi în software, DPD România, companie specializată în servicii de curierat expres şi coletărie, estimează o creştere cu 20% a cifrei de afaceri în 2018 şi peste 11 milioane de colete livrate pe parcursul anului, se arată într-un comunicat remis astăzi Redacţiei.
Potrivit documentului, în 2017, compania s-a menţinut pe un trend ascendent, cu o cifră de afaceri raportată la finalul anului de 26,8 milioane de euro.
Pentru 2018, compania va investi circa 1 milion de euro în diverse zone ale afacerii, dintre care menţionăm deschiderea a două centre logistice, în Arad şi Craiova.
Conform reprezentanţilor companiei, în 2017, ponderea livrărilor naţionale a fost de peste 75% din total. Topul zonelor din care s-au trimis, anul trecut, cele mai multe colete în ţară este condus de regiunea Bucureşti-Ilfov, cu 27% din total, urmată de judeţul Cluj, cu aproximativ 9%, Timiş, cu 8%, Constanţa, cu 7% şi Iaşi, cu 6%.
În ceea ce priveşte livrările internaţionale realizate de curierii DPD în 2017, topul ţărilor cu cele mai multe livrări este condus de Ungaria (26%), Germania (22%), Italia (10%) şi Bulgaria (9%).
Principalul motor de creştere a afacerii DPD în 2017 a fost e-commerce-ul, iar industriile care au generat cele mai multe livrări au fost cele de fashion, telecom, IT&C, electro, beauty şi home&deco. Ponderea livrărilor la nivelul întregului an a rămas echilibrată, 48.5% dintre colete au fost trimise de sectorul B2B şi 51.5% de segmentul B2C.
Lucian Aldescu, CEO DPD România, a declarat: "Anul 2017 a reprezentat un an în care ne-am focusat pe îmbunătăţirea serviciilor pe care le oferim, inclusiv pe comunicarea cu clienţii noştri prin schimbarea în totalitate a sistemului IT. Pentru anul în curs estimăm o creştere de 20%, influenţată de calitatea serviciilor oferite de DPD România, de preţul competitiv şi corect pe care îl aplicăm, alături de inovaţia pe care o aducem prin noul nostru sistem IT. De asemenea, vom continua dezvoltarea infrastructurii logistice din ţară prin investiţiile în noi centre, la Arad şi Craiova".
În 2017, compania a investit 1,5 milioane euro în dezoltarea sistemelor IT, dar şi în extinderea capacităţii operaţionale în trei regiuni cheie, prin deschiderea de centre logistice în Cluj, Bacău şi Braşov.
Conform DPD România, investiţiile vor permite o flexibilitate mai mare în dezvoltarea serviciilor noi şi vor îmbunătăţi calitatea operaţională de livrare.
În acest sens, Lucian Aldescu a precizat: "Inovaţia şi calitatea serviciilor sunt principalele noastre priorităţi. Am investit în zona de IT, unde am implementat un software nou, intuitiv şi uşor de utlizat, care vine în întâmpinarea nevoilor clienţilor, şi care, totodată, permite companiei o flexibilitate mai mare în viitor, în vederea diversificării portofoliului de servicii. De asemenea, am continuat expansiunea infrastructurii logistice prin deschiderea a trei noi hub-uri în regiuni care anul trecut au înregistrat creşteri considerabile".
În comunicat se mai arată că reprezentaţii DPD România se aşteaptă ca piaţa locală de curierat să valoreze jumătate de miliard de euro, în 2018, faţă de 430 de milioane euro, în 2017.
Referitor la evoluţiile pieţei de curierat, Lucian Aldescu a menţionat: "Putem vorbi de o maturitate şi de o stabilitate a pieţei locale de curierat. Pentru anul în curs, estimăm că ne vom apropia de jumătate de miliard de euro. În continuare, e-commerce-ul va fi principalul motor de creştere, susţinut de industriile de fashion, IT&C, food sau home&deco, care generează peste 50% din livrări".