Podul peste Dunăre de la Giurgiu a intrat în lucrări de reabilitare, primele efectuate în cei 61 de ani de la darea în folosinţă, informează Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
"În această perioadă se efectuează primele lucrări de reabilitare, după 61 de ani, la podul peste Dunăre de la Giurgiu care a fost dat în folosinţă la 20 iunie 1954. Aceste lucrări constatau în înlocuirea integrală a sistemului rutier (plăci betonate şi straturi asfaltice), în vederea asigurării confortului şi siguranţei traficului rutier pe această porţiune de drum", se menţionează într-un comunicat al CNADNR transmis astăzi.
Reprezentanţii CNADNR precizează că, odată cu demararea lucrărilor de reabilitare, se circulă pe o singură bandă ce este în permanenţă supravegheată de Anteprenor pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei.
În vederea evitării unor blocaje în trafic, CNADNR le recomandă conducătorilor auto ca, pentru trecerea în Republica Bulgaria, să folosească şi punctele alternative de trecere a frontierei: Calafat (rutier), Bechet (trecere cu bacul), Zimnicea (trecere cu bacul), Călăraşi (trecere cu bacul), Negru Vodă (rutier) şi Vama Veche (rutier).
Podul, cunoscut şi sub numele de "Podul Prieteniei", este amplasat pe DN5, peste fluviul Dunăre, în localitatea Giurgiu, este un pod metalic, din oţel, care leagă malul nordic românesc de malul sudic bulgăresc, şi, respectiv, oraşele Giurgiu şi Ruse. Amplasat la 1 km aval de Giurgiu şi la 4 km aval de Ruse, traversând Dunărea la km 488+700, de la gurile sale, podul a fost construit pentru trafic mixt, având pe podul principal o cale ferată simplă în partea inferioară şi o şosea cu două benzi de circulaţie la partea superioară.
Podul combinat de cale ferată şi şosea peste Dunăre, în zona Giurgiu - Ruse, dat în exploatare în anul 1954, are 37 deschideri şi lungimea totală de 2.223,92 m, din care 1.168 m partea română. Podul asigură circulaţia feroviară pe linie simplă şi traficul rutier pe două benzi de circulaţie corespunzător clasei E de încărcare.
Contractul de reabilitare a Podului peste Dunăre în sensul Giurgiu - Ruse a fost atribuit în luna octombrie 2014 Asocierii Collini Lavori S.p.A. - Tecnic Consulting Engineering, iar în luna noiembrie 2014 s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Contractul are o perioadă de 16 luni, investiţia fiind finanţată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POS-T 2007 - 2013. Din cele 16 luni, 2 luni reprezintă perioada de proiectare, care s-a încheiat la sfârşitul lunii ianuarie 2015. Lucrările de reabilitare urmează a fi finalizate în primul trimestru al anului 2016.
"Ştim că pe perioada lucrărilor de reabilitare circulaţia pe pod se desfăşoară în condiţii de disconfort, dar cred că era momentul ca după 61 de ani acest pod să fie reabilitat complet, astfel ca din anul 2016 cei care vor folosi această rută de tranzit către Bulgaria să o poată face în condiţii de trafic civilizate", a declarat Narcis Ştefan Neaga, director general al CNADNR.