DUPĂ CE ANUL ACESTA CIREŞII AU ÎNFLORIT FĂRĂ TURIŞTI Japonia ia în calcul să acopere jumătate din costul călătoriilor vizitatorilor străini

Adelina Toader
Ziarul BURSA #Internaţional / 26 mai 2020

Japonia ia în calcul să acopere jumătate din costul călătoriilor vizitatorilor străini

Numărul turiştilor a scăzut în aprilie cu 99,9%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

Cireşii din Japonia au înflorit fără privirile a milioane de turişti, anul acesta. Toate planurile de vacanţă şi călătorii au fost puse în aşteptare de pandemia care a întors, treptat, întreaga lume pe dos, încă de la începtul acestui an. Multe ţări însă au început să gândească o strategie şi încearcă să resusciteze turismul cu propuneri atractive şi anunţând măsuri de siguranţă.

După anunţul Siciliei, din urmă cu câteva săptămâni, că ia în calcul un proiect care va oferi turiştilor plata a jumătate din preţul biletului de avion, 30% discount la cazare şi intrări gratuite la muzee, Japonia vine din urmă cu o propunere cel puţin la fel de atractivă. Autorităţile din Ţara Soarelui Răsare încearcă să impulsioneze turismul subvenţionând o parte din cheltuielile de călătorie ale turiştilor, odată ce focarul de coronavirus se va afla sub control.

Hiroshi Tabata, şeful Agenţiei de Promovare a Turismului, a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă, potrivit publicaţiei nipone The Mainichi, un pachet de promovare a turismului în valoare de 1,35 trilioane yeni (12,5 miliarde dolari), iar printre ideile vehiculate este şi acoperirea a jumătate din costul călătoriei turiştilor străini. Pentru moment acest pachet este la stadiul de propunere, iar dacă va fi aprobat ar intra în vigoare în luna iulie.

Japonia a anunţat că în luna aprilie doar 2900 de turişti i-au trecut graniţele, în scădere cu 99,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut când s-au înregistrat 2.926.685 turişti, conform The Mainichi. Potrivit sursei citate, este prima dată când cifra lunară a scăzut sub 10.000 din 1964, când Guvernul a început să întocmească astfel de statistici. Procentul de declin a fost, de asemenea, cel mai mare înregistrat vreodată, potrivit Agenţiei pentru Turism din Japonia. Numărul minim anterior pentru vizitatorii străini lunari a fost de 17.543 înregistrată în februarie 1964.

Japonia a încercat să rămână deschisă şi să permită desfăşurarea Jocurilor Olimpice, dar după retragerea unor comitete naţionale importante a decis amânarea competiţiei pentru 2021.

În prezent, Japonia interzice accesul cetăţenilor din peste 100 de ţări, inclusiv SUA, China, Coreea de Sud şi majoritatea ţărilor europene, inclusiv România. Pe teritoriul Japoniei s-au înregistrat peste 16.500 de cazuri de coronavirus, cu peste 800 de decese.

Japonia - o călătorie între modern şi tradiţional

Japonia este una dintre destinaţiile care fascinează prin contrastele sale ce au devenit, de-a lungul timpului, parte din ea şi care a reuşit să atragă tot mai mulţi turişti de la an la an.

Dincolo de Sakura, de Tokyo sau de Muntele Fuji, Ţara Soarelui Răsare deţine cele mai tehnologizate oraşe, însă la fel de mult ţine la tradiţiile adânc înrădăcinate în ADN-ul colectiv.

În Japonia turiştii pot descoperi locuri deosebite şi încă ascunse, precum Takayama - un oraş al meşteşugarilor şi al negustorilor; satul tradiţional Shirakawago - care te aduce faţă în faţă cu trecutul şi stilul de viaţă ale ţăranilor japonezi; Kanazawa - unde turiştii pot admira unele dintre cele mai frumoase grădini japoneze, Grădinile Kenrokuen; Kyoto, fosta capitală feudală, presărată cu temple impresionante, ce reflectă gusturile impecabile ale japonezilor în materie de arhitectură şi peisagistică; oraşul tradiţional Kurashiki - cu zona sa istorică, Bikan, şi unde vizitatorii pot descoperi Muzeul de Artă Ohara; nu în ultimul rând, o călătorie în Japonia trebuie să includă capitala străveche a Japoniei medievale, Nara, unde se plimbă căprioarele şi poţi vizita Templul Todaiji.

Dincolo de ruta bătătorită, Ţara Soarelui Răsare îţi oferă experienţe cum nu mai sunt altele în lume: osen-uri (tradiţia izvoarelor termale în Japonia), etichete, ritualul ceaiului, sate tradiţionale, adevărate perle din Patrimoniul Mondial UNESCO, chiar şi locuri de referinţă de pe harta turismului negru.

Conform reprezentanţilor agenţiei de turism specializate pe vacanţe exotice, Eturia, odată ajuns în Japonia, o experienţă la un onsen este ceva ce trebuie încercat. Cu o tradiţie ce datează din jurul anului 700 A.D, izvoarele termale, numite "onsen", fac parte din cultura japoneză, iar o baie într-un onsen presupune un întreg ritual ce trebuie respectat cu rigurozitate.

"De exemplu, se intră complet dezbrăcat în apă, nu se acceptă costume de baie şi nici persoane care au tatuaje. Înainte de a intra în apele izvoarelor, este necesar un duş în prealabil. De asemenea, persoanelor care au consumat alcool le este interzisă îmbăierea aici. Nu se acceptă nici înotul. Japonia este recunoscută pentru tradiţiile la care locuitorii săi ţin cu desăvârşire, iar experienţa într-un onsen va fi, cu siguranţă, una unică. Cu 2.983 de oraşe cu izvoare termale şi cu 27.297 de destinaţii care au onsen, nu este o exagerare dacă spunem că Japonia este ţara numărul 1 în lume în materie de izvoare termale", spune Daniela Shah, coproprietar Eturia.

Totodată, Japonia este tărâmul în care ceaiul e mai mult decât un ritual. Ceaiul a fost introdus în Japonia în secolul al VIII-lea ca o băutură medicinală pentru clasa bogaţilor. Abia în secolul al XVI-lea, când a fost disponibil şi claselor de rând, Sen no Rikyu a dezvoltat tehnicile de preparare şi servire, el fiind astăzi considerat părintele ritualului ceaiului. Ceremonia presupune un ritual deosebit, cu un mod specific de servire, plin de detalii semnificative, ce se respectă atât de gazdă - care a studiat ani la rând procedura servirii ceaiului matcha -, cât şi de oaspeţi. Ceremonia este guvernată de patru principii: armonie, respect, puritate (spiritualitate prin cele cinci simţuri) şi linişte. Iar budismul zen aduce în discuţie alte două principii: wabi (experienţele spirituale ale omului) şi sabi (imperfecţiunea exterioară a vieţii). Totodată, "calea ceaiului" este un proces care a fost într-atât de bine perfecţionat, încât să dea licorii cel mai bun gust.

În plus, Japonia oferă şi experienţa turismului negru care presupune vizitarea locurilor asociate cu dezastre, calamităţi naturale sau evenimente istorice fatale. Un astfel de loc este şi Hiroshima, oraş ce a fost ras de pe faţa pământului în timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, pe data de 6 august 1945, când americanii au aruncat dintr-un B-29 bomber ceea ce avea să devină prima bombă atomică lansată din lume. Aceasta a distrus 90% din oraş şi a omorât pe loc 80.000 oameni, alţi zeci de mii având să sfârşească mai târziu din cauza radiaţiilor extrem de puternice. Trei zile mai târziu, un alt avion tip B-29 bomber avea să lanseze o a doua bombă asupra oraşului Nagasaki, luând 40.000 de suflete. Ca urmare a acestor nenorociri, împăratul Hiroshito a anunţat public predarea Japoniei pe data de 15 august 1945.

Reprezentanţii agenţiei de turism susţin că o vizită în Japonia este incompletă fără o plimbare în faimosul cartier al gheişelor din Kyoto, Gion. Cartierul păstrează încă aerul tradiţional al Japoniei feudale, străduţele sale emanând un aer mistic. Clădirile atent îngrijite ascund fie locuinţe ale gheişelor, fie restaurante sau magazine locale. Cu puţin noroc, turiştii pot zări o gheişă sau o maiko veritabile.

"Cum ştii dacă o gheişă este adevărată sau dacă ai în faţa ochilor doar o fată obişnuită, îmbracată pentru poze în straie de gheişă? Atitudinea inconfundabilă le diferenţiază de departe. Postura, mersul şi privirea sunt de o demnitate rar întalnite", susţine Daniela Shah.

În prezent, în Kyoto mai există doar 200 de maiko şi în jur de 50 de gheişe.

Înainte de începerea pandemiei, un circuit în Japonia costa, în oferta Eturia, în jur de 3000 de euro de persoană, pentru 10 zile şi 8 nopţi de cazare. Un astfel de circuit începea din Tokyo, continua cu celebrul Munte Fuji în apropierea căruia turiştii erau cazaţi într-o casă tradiţională, numită ryokan. Apoi, Kyoto, fosta capitală a Japoniei, urmată de vizitarea capitalei străvechi a Japoniei medievale, Nara, poposirea în ultramodernul oraş Osaka înainte de întoarcerea spre casă.

O altă variantă de circuit propusă de Eturia îmbina modernul cu umbrele trecutului. Călătoria începea din Tokyo, continua spre Hakone pentru a admira muntele sacru, Fuji, după care urma vizita tradiţionaleor Takayama, Shirakawago şi Kanazawa. Circuitul purta turiştii prin Kyoto care îi întâmpina cu templele sale impresionante, ce reflectă gusturile impecabile ale japonezilor în materie de arhitectură şi peisagistică. Călătoria se încheia în oraşul hi-tech, Osaka.

Japonia a ieşit, ieri, din starea de urgenţă şi încearcă să deschidă treptat ţara. Totuşi, Japonia se află, încă, pe "Lista neagră" a aeroporturilor întocmită de Agenţia UE pentru Siguranţa Aviaţiei, ca fiind în continuare o ţără cu risc mare de transmitere a coronavirusului. Raportul va fi actualizat constant şi va reprezenta un ghid pentru zboruri şi turism, potrivit instituţiei. Încă nu ştim în ce măsură va fi posibil să călătorim, cum vor arăta de acum încolo vacanţele noastre şi nici ce va presupune noua normalitate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4906
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2932
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9203
Gram de aur (XAU)Gram de aur364.5107

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb