Carrefour nu intenţionează să se retragă şi din alte ţări după vânzarea a 80% din operaţiunile sale din China, a afirmat, astăzi, directorul general al retailerului francez, Alexandre Bompard, transmite Reuters.
"În China este o situaţie specifică, avem o cotă de piaţă redusă şi înregistrăm pierderi. Când am preluat funcţia, am văzut că mărimea reprezintă o problemă. În alte ţări nu avem aceeaşi configuraţie", a declarat Bompard, pentru postul de televiziune BFM.
Acesta a adăugat: "Ne concentrăm pe bătăliile strategice. Mi-ar plăcea să conduc toate bătăliile. În China, când ai o cotă de piaţă de 2,8%, ai pierdut bătălia digitală chiar dacă echipa ta a făcut o treabă extraordinară".
Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a demarat, în ianuarie 2018, un plan pe cinci ani destinat reducerii costurilor şi a numărului de locuri de muncă, creşterii investiţiilor în comerţul electronic şi căutării unui parteneriat în China.
Acest proiect, intitulat "Transformation Plan", include de asemenea un accent mai mare pe produsele locale proaspete şi alimentele bio. Planul ar urma să permită grupului francez să îşi majoreze veniturile şi profiturile şi să răspundă concurenţei venite din partea gigantului american al comerţului online Amazon.
Ieri, agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a retrogradat cu o treaptă, de la "BBB plus" la "BBB", ratingul pe termen lung al Carrefour, perspectiva atribuită fiind stabilă.
Implementarea "planului de transformare" anunţat în ianuarie 2018 şi performanţa operaţională solidă a grupului în America latină ar trebui să ducă la o stabilizare sau o îmbunătăţire marginală a profitabilităţii până în 2021 şi la scăderea gradului de îndatorare, ceea ce sprijină perspectiva stabilă a ratingului "BBB", se arată în comunicatul Fitch.
Ratingul Carrefour este sprijinit de mărimea companiei, comparabilă cu cea a altor retaileri din Europa - Ahold Delhaize NV (rating "BBB plus"/perspectiva stabilă) şi Tesco PLC (rating "BBB minus"/perspectiva stabilă).
Carrefour are un profil de afaceri similar cu aceste companii, dar îşi menţine o diversificare geografică mai bună şi are o dependenţă mai scăzută pe piaţa sa de bază, apreciază agenţia de evaluare financiară.
În ţara noastră, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri 'Carrefour', 218 supermarketuri (203 magazine 'Market' şi 15 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact' şi un magazin de comerţ online.