Persoana ce ţinteşte de aproape un deceniu un post de prim-ministru şi acum pe cel de preşedinte de ţară, doreşte morţiş să ne arate că are grave carenţe în înţelegerea ştiinţei şi a practicii economice. În mai multe interviuri, Călin Georgescu o ţine langa cu aberaţii de genul că socialismul şi capitalismul sunt totuna şi că ambele sisteme economico-sociale se trag de pe Wall Street.
• De ce capitalismul e altceva decât socialismul?
În primul rând trebuie spus că socialismul şi comunismul sunt sisteme diferite de organizare a vieţii economice şi sociale.
Capitalismul poate fi definit în mai multe feluri, în funcţie de criterii cum ar fi: (1) trăsăturile sale definitorii; (2) defectele şi avantajele sale; (3) evoluţia sa în timp şi spaţiu (abordare istorică). Dacă alegem să ne referim doar la caracteristicile sale fundamentale, atunci capitalismul este acel mod de organizare a producţiei care se bazează pe dominaţia proprietăţii private, pe acţiunea pieţelor si a mecanismului preţurilor în scopul alocării resurselor şi pe urmărirea obţinerii de profit ca forţă motrice. Într-un astfel de sistem, intervenţia statului în economie este minimă. Din contră, socialismul presupune proprietatea statutului asupra majorităţii activelor productive şi alocarea planificată a resurselor. În socialism, un comitet de stat stabileşte pe bază de plan fizic ce anume şi cât trebuie să producă întreprinderile de stat, rolul pieţelor în economie fiind neglijabil. Băncile şi alte instituţii financiare, extrem de importante în capitalism, au un rol auxiliar în socialism, trebuind doar să asigure resurse băneşti conform planurilor financiare în cantităţile necesare pentru îndeplinirea planului fizic. În teorie, forma finală a socialismului este comunismul, prezentat de apologeţii săi ca un "Eden" pe pământ, caracterizat prin abundenţă de produse şi distribuirea lor către oameni în funcţie de nevoile (raţionale) ale acestora.
Realitatea faptică potrivit căreia în capitalismul monopolist (o formă de evoluţie a capitalismului) se observă un grad mare de concentrare a mijloacelor de producţie în posesia unui număr limitat de firme şi că în socialism statul deţine majoritatea activelor productive nu este un argument suficient pentru a pune semnul egalităţii între socialism şi capitalism. Ar mai trebui lămurit că multe din economiile moderne nu îmbrăţişează un capitalism sau un socialism pur, ele încorporând, în măsură diferită, elemente din ambele sisteme. Existenţa economiilor mixte nu înseamnă, însă, că în acestea cele două sisteme s-au contopit, unul din ele este dominant. Cele mai multe ţări practică un sistem capitalist în care statul deţine în proprietate firme şi industrii. Să încheiem scurtele noastre explicaţii cu menţiunea că nici capitalismul şi nici socialismul nu trebuie tratate ca simple sisteme economice şi că atunci când vorbim despre ele trebuie avute în vedere şi alte procese sociale şi politice (de ex. legatura dintre capitalism/socialism cu democraţia sau echitatea socială).
• Nici capitalismul şi nici socialismul nu vin de pe Wall Street
După cum arătam mai sus, capitalismul poate fi privit în evoluţia sa istorică. Într-o astfel de abordare, în funcţie de criteriul activităţii dominante, vom identifica succesiv: capitalismul comercial (unde predomina comerţul cu mărfuri), capitalismul industrial şi capitalismul financiar. O altă clasificare, ce ţine cont de nivelul de competiţie pe pieţe, va releva două categorii de capitalism, cel pre-monopolist şi cel monopolist. Când a apărut capitalismul? Pentru multi cercetători, rădăcinile capitalismului pot fi identificate în Veneţia şi Flandra începând cu anul 1450. Or, la acel moment, continentul american nici nu era descoperit de europeni. Mai aveau să treacă două secole până când insula Mannhattan avea să fie preluată de britanici de la olandezi (în 1653) şi încă mulţi ani până la înfinţarea unei burse de valori (acum simbol al puterii capitalului financiar) pe strada ce amintea de zidul ("wall") de apărare al fostei colonii Noul Amsterdam. Oricât vor încerca adulatorii domnului Georgescu să răstălmăcească realitatea, capitalismul nu vine din America şi Wall Street, nu îşi are originea acolo.
În ceea ce priveşte cel de al doilea sistem, să precizăm că primul stat socialist strict centralizat a fost înfiinţat în Rusia (devenită URSS), ca urmare a succesului Revoluţiei bolşevice din 1917. În timp, noi state au adoptat acest mod de organizare economico-socială. În Europa de Est, socialismul a fost introdus sub presiunea armatei sovietice în anii imediat următori celui de-al Doilea Război Mondial. Că liderii bolşevici au reuşit să obţină sprijin din partea marii finanţe americane (precum şi a altor capitalişti de naţionalitate diversă) este un fapt istoric binecunoscut. El este reflectat în butada atribuită lui Lenin, că atunci când va veni timpul pentru comunişti ca să-i spânzure pe capitalişti, acestia din urma vor concura frenetic pentru a furniza frânghia. De ce au ajutat unii financiari americani Revoluţia bolsevică? La baza acestui demers au stat, în principal, interese economice şi factori geopolitici (Realpolitik). Dar plecând poate de aici şi a ajunge să spui că socialismul vine de pe Wall Street este deja prea mult.
• Intră în scenă cele două vaci
Pentru a facilita o mai uşoară înţelegere de către domnul Georgescu a realităţii că socialismul şi comunismul nu sunt una, a sosit acum momentul să recurgem la o formă modificată a analogiei celor două vaci, utilizată la începutul secolului al XX-lea în SUA, pentru descrierea, în notă umoristică, a diverselor sisteme economice:
Socialism: Ai două vaci. Guvernul ţi le ia pe amândouă şi îţi dă ceva lapte.
Capitalism: Ai două vaci. Vinzi una şi îţi cumperi un taur. Turma se înmulţeşte, o vinzi şi cu banii luaţi te retragi la pensie.
PS: Dacă diferenţa dintre capitalism şi socialism nu îi este clară nici acum lui Călin Georgescu, atunci îi recomandăm să ia legătura cu miile de cetăţeni români, ai căror părinţi şi bunici au fost deposedaţi de pământuri şi alte active productive de către statul de democraţie populară, care sigur vor fi în măsură să îi ofere explicaţii suplimentare.
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 17.02.2025, 00:12)
...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 00:29)
Da tu oare cum ești?:))))
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 08:03)
Cand nu ai argumente, insultzi.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:33)
aceiasi teorie lansata de militeanul severin in anii 90 cu vacile probabil ca asta au invatat la unitatea de militie din care au facut parte ,altfel nu se explica incultura ,tupeul si minciuna.acest militean a fost inscris la imbunatatiri funciare pentru ca atat il ducea capul nu putea sa termine altceva ,ar fi fost un pericol pentru major pentru inteprinderea respectiva si personalul angajat
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 00:13)
Teorii depășite de realitatea tipăririi banilor fara acoperire, conform teoriei monetare moderne (MMT).
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 00:33)
Pe mine ma intriga altceva. Vitele astea, cum le zicea Dinica în Crucea de piatra, nu sunt deranjate de SISTEM-ul de 35 de ani, de hoți, de țepari....fix Georgescu e vinovat pentru toate relele noastre!
Adică, am dat santa tuturor șoferilor, analfabeților, videochatistelor sa ne reprezinte în Statul Roman....și uite pe asta avem pica, nu ne place domle!
Ăștia la costum, prezentabila, cu studii și care vorbesc bine....e adevărat, nu place poporului acesta cu carente grave în orice domeniu! ASTIA SUNTEM! POPOR DE SCLAVI!
2.2. Prostie infinita (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de hateR Rational în data de 17.02.2025, 01:43)
E uite aici e cheia....pentru personaje ca tine este imposibil de înțeles adevărul. Tu nu poți trece de masca: un pitic la costum, prezentabil, cu "studii" (comparativ cu tine, da are studii, știe ce e cernoziomul. Dar atât!) completate cu citate de pe YouTube, care vorbește bine cabotin. Asta vreți! O marionetă, o caricatură, o păpușă. Doar că tu nu vei avea niciodată căderea să pricepi că e doar o păpușă care are în dos băgată mâna păpușarului. Nu veți pricepe niciodată. Te fură ambalajul
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 06:48)
Sigur ca toți suntem deranjați de corupțe si ne dorim sa fie eradicata.....dar a alege pe cineva care e pro rus si anti democrație nu cred ca e o rezolvare eficientă ba din contră cred ca eu rau mai mare.Democratia si libertatea sunt esentiale sunt idealurile pt care s-a murit la revolutie si asta ne dorim in continuare nu dictatura si oprresiune! Pe de slta parte , de agresivitatea si intoleranța sustinatorilor CG ce zici?E ok sa amenințe pe oricine are alta opinie sau sa-i eticheteze ca vite,de exemplu ?Asta-ti dorești?Un stat dictatorial in care doar discursul oficial are dreptul sa fie exprimat si ceilalți sa fie oprimati?
2.4. de fapt (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de ali în data de 17.02.2025, 07:51)
place georgescu,nu placa rusia
2.5. Neintelegeri (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de In devenire în data de 17.02.2025, 08:58)
Eu cred ca dvs nu ati inteles, ca idealurile pt care s au sacrificat cei de la revolutie luptand cu clasa politica de atunci sunt tocmai ce ii intereseaza pe cei ce il sustin pe CG pt ca simt mirosul avantajelor celor putini care traiau bine inainte de revolutie. Cu alte cuvinte cei care sunt distinsul domn sunt tocmai cei din tabara revolutionara invinsa la revolutie. Orice predica in directia lir despre democartie si libertate e inutila pt ca ei cu asta se lupta pt a se instala la carma si a beneficia de avantajele puterii obtinute.
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 09:17)
Devi ei sustin intoarcerea la dictatura !
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 09:53)
Sistemul asta de tepari este cel nasit de Iliescu si de comisarii sovietici sub acoperire din gasca lui. De acolo isi trag radacinile psdistii si toti baronii lor locali. Numai ca acestia s-au indepartat de "valorile sovietice" si se apropie de cele europene, asa ca pentru rusi este necesara o noua lovitura de stat care sa schimbe sistemul actual, orientat spre UE si NATO.
Ca in '89, se pleaca de la nemultumirea reala a oamenilor fata de multe nemernicii ale clasei politice si tot ca atunci se incearca confiscarea si deturnarea acestor nemultumiri catre o lovitura de stat care sa schimbe situatia in favoarea stapanului slav de la est.
In numele schimbarii, suntem pe cale de a sari din lac in put, de la cei 1000 Euro incasati lunar acum, la circa 100 Euro pe luna salariu comunist, magazine goale si militiile Potra, de tip legionar.
Da, un progres cat un urias regres!
2.8. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 17.02.2025, 11:50)
...
2.9. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 17.02.2025, 11:52)
...
2.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:43)
Cam așa. Nici unul nu se vede pe el însuși cum arată, sau poate toți se vad și de aceea nu candidează. Mai sunt o seamă, care cu cât înjură mai tare pe oricine, cu atât se simt mai importanți.
2.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 13:00)
pasaport lol, ce faci ne alungi din tara noastra?
2.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 14:01)
Fasciști!
2.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 14:16)
Si ce veți face voi ăștia cu CG fara medici, profesori,inginer,etc etci daca pleca toti din tara ?
2.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 16:08)
Drum bun!!! Medici nu am nevoie, na tratez singur! De incompetenti în halat sunt satul! Și de șpăgari! Profesori videochatisti e plin! Ingineri..mai sunt câțiva care merita atenție!
Dar...în 10 ani...NU MAI E NEVOIE DELOC DE VOI MAI ANALFABETILOR CU DIPLOMA, ca vine AI ul.
Învățați sa trăiți...ca bucata aia de hârtie numita diploma nu va mai da de mâncare la toti:))))
2.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 16:10)
Nu te da nimeni afara! Dar ai sa pleci tu!:)))))
Nu asa sclerozatii fanatici USR, adică analfabeții cu diploma, urla de ii strâng ovarele? Plecam din tara dacă iese CG...marș bah de acum
2.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 19:29)
Esti tare!Eu iti urez sa nu ai nevoie niciodată de medici!Dar daca totusi vreodată o sa ai nevoie ce-o sa faci?O sa stai sa crepi acasa sau o sa te duco la medic?Eu cred ca o sac e duci numai sa aibla cine!
2.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.16)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 21:14)
Stai liniștit!! Știi ca prostu moare de grija altuia:)))
Doar prostii se mai duc la spital...e mult de scris, dar dacă ai mai mult de 95 IQ vei intelege
3. :)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 17.02.2025, 00:23)
Doar o remarca. O fi CG cum o fi, dar nici chiar așa, să nu cunoască chestiile elementare.
Și încă o chestie. Ce s-a întâmplat în Rusia în 1917 nu poate fi numit un succes al revoluției bolșevice, ci o ditamai lovitură de stat.
E adevărat, bolșevicii au profitat de slăbiciunea guvernului Kerenski și de nemulțumirea rușilor de rând și au aplicat o lovitură măiastra cu ajutorul unor băieți de pe WS și a Germaniei care au scos astfel din luptă una din puterile Antantei.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 06:39)
Sa inteleg ca sunteti gata sa construiti iar o societate socialista multilateral dezvoltata pentru infaptuirea maretelor vise de .... Scuze, nu imi mai aduc aminte, dar pot recipera repede. Votati-ma :=)
3.2. Nem (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 17.02.2025, 07:21)
Nu ați înțeles. Eu nu mai vreau nimic. M-am lămurit. Sunt de mult un vot în minus pentru oricine.
Dacă vă referiți la faptul că CG ar dori comunism sau bolșevism, ați preluat pe nemestecate un mare fâs.
E ca și cum l-ai acuza pe Trump de așa ceva :)
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 08:06)
Trump e capitalist. Ce afaceri private a avut domnul Georgescu? La Viena, de exemplu. E foarte ushor de aflat.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 17.02.2025, 08:13)
Unde mi-s pastilele?
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 09:38)
trump-capitalist
cg-ii reprezinta pe pcr istii de dinainte de 89, pt care revolutia a fost o greseala, reintoarcerea la dictatura , cu ceva proprietate privata numai mica si mijlocie, ca au invatat toti din greselile trecutului, vezi inclusiv pcr ul din china sau duma din rusia a inteles ca oamenii daca nu-s proprietari, nu-si dau interesul.
bine , esti propritar pana comentezi ceva gresit despre cg, si atunci te-ai impiedicat si ai zburat pe geam, sau ai disparut pe piata neagra de organe.
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:48)
Cum sa fie capitalist? Este omul rușilor! Ai obrăznicia să-i contrazici pe propagandiștii lui kamala biden și soros? Vezi că te taie ăștia de pe statul de plata, că încurci lozincile.
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:53)
Trump e băiatul lui tata lui, cu emisiune tv, un bufon guraliv, dar are meritul că a crescut într-o țară normală.
Kremlin Georgescu al tău este o cizmă sovietică.
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 13:04)
Treabă asta cu sovieticii este nefondata și expirata, cu excepția sorosistilor patronați de schwab. Acum au apărut și dovezile pentru ce știa toată lumea, sper sa închidă usaid.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 07:21)
Problema e că incercati să ne păcăliți că ce avem noi acum e capitalism. Când 50% din câștig ți-l ia statul, din ce ramai mai dai 20% pe ce consumi apoi plătești taxe pe toata proprietatea, ramai cu un capitalism de doi bani. Nici măcar socialism nu avem. Avem doar nepotism și politică de cumetrie. Cei care vă spuneți pro europeni sunteți pro nepotism și vă apărați doar beneficiile
4.1. Nu e capitalism (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 08:13)
Nu e capitalism, e oligarhism... adica cativa baieti fixeaza preturile cu binecuvantarea statului.
Acest sistem e mai ticalos decat capitalismul si comunismul luate la un loc.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 08:15)
România e la cel mai mare nivel al evaziunii din UE, e normal să taxezi ceea ce nu poți ascunde. Și mai scade taxele, sunt pe la 40%, cu asigurări sociale incluse.
În Somalia ai taxare zero, go!
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 08:19)
Nu e mai usor sa pleci tu in Spania sau unde crezi tu ?
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 08:24)
Sunt peste 40%. Despre ce asigurari sociale glumesti tu?
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 09:46)
Deci tu crezi ca pro europenii sunt pro corupție iar pro rușii sunt sfinți ?Esti amuzant ,domnule ,in naivitatea ta!Rusia e cel mai oligarhic stat dintre toate țările europene ,unde o mâna de apropiati ai regimului au pus mâna pe toate bogatiile tarii-gaz,petrol,fabrici,etc-s i unde ceilalți, rușii de rand au dreptul sa ...tacă dacă vor sa trăiască!Cam asta înseamnă "înțelepciunea rusească" pe care si-o dorește CG!Asta vrei pt Romania?Sigur ca exista corupției si nepotism la noi si ne-am săturat cu toții de această situatie dar hai sa fim raționali si sa reparăm ce e de reparat si sa nu renunțăm la democratie si libertate !
4.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 09:54)
Unii nu vor fi multumiti oricum ar fi. Sistem mai bun decat ce e in vest, nu exista in lume, dovada e migratia incotro vine , dinspre restul lumii spre vest. adica asta-i parerea a 8 miliarde de oameni, nu e perfect , da, cine a spus, dar e the best there is.
unii vor sa ne faca Coreea de nord. de ce credeti ca e inchisa granita la n coreeni si ii omoara dc fug, sau toata familia dc au scapat? s-ar goli tara spre vest, sau coreea de sud.
4.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:21)
42% cu asigurări sociale incluse.
Mergeți în Somalia, leprelor!!!
Să vedeți ce faceți acolo în șomaj, la pensie, sau bolnavi. Aici nu aveți asigurări sociale, leprelor!!! Ș
4.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:37)
Asa este, e buna comparatia cu Somalia, e putin mai bine la noi ... cred. Daca vom continua cu actuala conducere e posibil sa mergem sa muncim in Somalia
4.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:51)
Ai de 18 ani libertatea de a munci în UE. De ce nu pleci la Moscova?
4.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 13:53)
Nu vreau la Moscova, sunt de acord sa ne milogim până la capăt de SUA . Dacă știi o rugăciune buna te rog să ne-o spui și nouă. Până ne mai gândim noi de cine sa ne rugam sa ne ajute cred că vine Moscova la noi.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 09:41)
fain articolul.
6. fără titlu
(mesaj trimis de prostul scolii în data de 17.02.2025, 09:55)
Economia explicata de un .ou cu ajutorul a doua vaci!
pe vremea lui Ceausescu,nu erau vacile noastre dar procesam laptele nostru,nu importam din UE,,daca cumperi lapte uht din import,are un gust numai de lapte nu!
pe vremea lui Ceausescu,se exporta unt in Rusia de laICL l de la Bacau unde am facut practica in studentie,unt care se obtinea prin fermentarea smantanii cu bacterii lactice proprii,untul era galben,nu era tare ca vechea margarina si avea aroma de smantana fermentata,cel putin la export,la intern il amesteca cu margarina!
atunci,cerealele le transformau in carne si lapte,acum aglomeram Portul Constanta cu ele si ne laudam ca exportam de fapt subventie!
domnul cu 2 vaci,sa ti explici dumneata cum am ajuns sa importam 70% din carnea de porc,cum in vestul tarii se proceseaza lapte din import,cum marii procesatori straini dau un leu pe litru de lapte si iti dau laptele normalizat,adica degresat cu 8 lei litru ,in cardasie cu marii comertului!
donu cu doua vaci,pe vremea lui Ceausescu,fabricile mari aveau sectie de culturi lactice,nu se importau culturi de unica folosinta de la cristian hansen,de aceea sana avea un gust incomparabil cu ce este acum ,daca palai borcanul de sana cu lapte din stica si il lasai 2 zile,obtineai o sana apropiata de original!
fa astazi acelas lucru,vei obtine ceva filar,balos,fara tangenta de sana!
au fost lucruri rele pe acea vreme dar,80% lucruri f bune!
dar noi,ajutati re retaileri care au avut interele lor,straine de ale romanilor,am distrus tot ce a fost bun si acum stam ca puii de randunica,cu ciocurile cascate,daca randunica prinde muste,mancam muste,daca prinde albine,mancam albine!
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 10:36)
Hai sa fim serioși....Acum se trăiește incomparabil mai bine decat atunci.Erau si atunci lucruri foarte bune ?Incontestabil!Dar omul de rând are acum apă caldă, mancare la discreție ,căldură, libertate ,se poate duce la biserică ,s-au facut foarte multe mănăstiri,biserici...Sigur ca sunt probleme dar e mai bine.
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de prostul scolii în data de 17.02.2025, 11:32)
omule,au trecut 36 de ani!
in 36 de ani,China a trecut de la tara careia ii construia Romania fabrica de ciment la tara care face cele mai rapide trenuri,care face orice la pret pe jumatate fata de concurenta,tara cu f multi milionari,noi am luat-o inapoi,am involuat accelerat
industrie grea nu mai avem,inainte faceam turbine de hidro si termo centrale noi!
sa vorbim de armament,ca e cel mai fierbinte subiect,functiona fabrica de la Victoria de trotil si cea de la Nitramonia,folosem gazele la explozibili si ingrasaminte,du le dadeam de pomana Moldovei si Ucrainei!
traim mult mai bine decat ne permite economia!!!
de ce?
pt ca suntem precum copii aia carora le a lasat tacsu casa,masina,terenuri si el anual vinde ceva,dar traieste mai bine decat pe vremea lui tacsu!
OPULENTA PE CREDIT,asta e trendul!
am 58 de ani dar imi place cheloo cand spune
evoluam constant ca jegul in dero,cand ajungem la unu ne intoarcem la zero!
ni se potriveste perfect dupa 1989,cu patriotii astia de conducatori!
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:10)
dc ramanea comunismul, azi eram ca si coreea de nord. foamete, fara curent, internet, impuscat cine voia sa plece din tara, orice intalnire intre oameni sau chef, interzise.
dc cumva reusiti sa reinviati comunismul in Romania, cu al doilea cizmar ceausist, va da faliment mult mai repede. chiar si dc se impun ratiile de mancare, curent, benzina etc. de ce, pt ca nu mai exista blocul tarilor comuniste unde-si vindea ceasca productia. acum concurezi cu globalistii si cu china, noroc la asta, falimentul e garantat rapid. puteti incerca.
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:59)
Te adresezi unora care prefera sa consume crema de plastic cu fructe, că de produse naturale din lapte se îmbolnăvesc. Așa și gândesc, irecuperabili. Sunt fericiți că au internet pe datorie și așa se simt ei liberi.
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 13:11)
ai si produse naturale in piete, ai si fabricute locale ale unor ferme romanesti, ai si produse bio, ai tot ce vrei. fara cozi, stres, circ imbraceli. cat despre libertate, da e frumos sa poti vorbi liber, fara stres de canal sau puscarie, sa poti calatori, sa poti munci unde vrei nu unde vrea partidul.
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de prostul scolii în data de 17.02.2025, 21:27)
toate tarile evoluiaza ,nici nemti nu o duceau acum 35 de ani ca acum 5 ani,ca acum,le este mai rau un pic!
cu un conducator patriot mai ales.la cum ne a lasat Ceausescu,trebuia sa fim la nivelul Slovaciei,si nu pe cretere prin consum si vanzari de active(jumatate din terenul arabil,toate fabricile din orase,IAS urile,au inceput sa vanda hidro,nuclear transel ectrica si gaz si vai ,o ducem bine dar nu mai avem ca tara mai nimic!
alte tari fac fonduri suverane si cumpara in numele statului,la noi,statul vinde aproape tot ce are,exact ca disperatii de la Amanet!
a listat H2O,un diletantism grav,sa cumperi actiunea si sa ai profit 12% din suma ca dividend,asta arata competenta,au subevaluat-o,trebuia un dividend de maxim 6%,adica valoarea H2o trebuia sa fie aprope dubla!
am cumparat,am profitat de acesta prostie a desteptilor!
la firmele mari nemtesti,dividendul e spre 3%,la americani,e 3 la mie!
7. Comunismul se întoarce
(mesaj trimis de Dan_Bruma în data de 17.02.2025, 12:11)
De ce? Pentru ca se pare ca nu se mai gasesc 'tauri' pe piata. Asa ca trebuie sa te descurci cum poti cu "vacile".
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:20)
inchiriezi un taur, ca un taur tot mai gasesti, si ai 4 vaci sau vaci si tauri ce iese.
8. fără titlu
(mesaj trimis de Gigi în data de 17.02.2025, 12:15)
Problema e ca daca vinzi o vaca si vrei sa iti cumperi un taur mai trebuie sa faci si un imprumut la banca. Si aici incepe discutia despre credite si banci.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:22)
Creditul pentru investiții capătă sens. Consumul pe credit dă în drama omului sărac care urăște capitalismul. :
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:22)
poti cumpara doar o monta, nu tre sa iei tot taurul lol. cine a scries metafora nu se prea pricepe la vaci :)
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:23)
Cine este C.B., autorul articolului ???
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:24)
de ce, vrei sa-l pui pe lista neagra?
9.2. Agricultor român (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Dan_Bruma în data de 17.02.2025, 12:45)
Un agricultor român care le are cu zootehnia si în timpul liber citeste Capitalul lui Marx si face trading pe platforma eToro cu actiuni listate la Wall Street.
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:38)
Hai bre lasa-ne cu articole sorosiste securiste.Ati distrus o țară, v-ați bătut joc de milioane de oameni și acum veniți cu doua vaci.
10.1. Pai nu prea mai au cu ce sa vina (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de Dan_Bruma în data de 17.02.2025, 12:48)
De aia vin cu doua vaci. Ei credeau ca daca dau jos zidul, totul devine ca la Hollywood.
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 12:50)
Ceașcă și Securitatea lui și-au bătut joc de milioane de români. Veniți acum cu Kremlin Georgescu, cimzar ceaușist și securist prosovietic, să ne aduceți înapoi la statut de Coreea de Nord.
10.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 13:19)
nu vine nici o cizma ceausista. da, vom deveni si noi mai suveranisti, mai deglobalizati, ca asta-i tendinta mondiala, de deglobalizare, dar ceea ce s-a facut pana acum, a fost necesar, vezi china, e cea mai globalista tara din lume, de ce, a fost necesar sa-si scoata populatia din saracie.
asta au facut si ai nosti, acum curentul e spre deglobalizare, acolo mergem si noi. fara reintoarcerea in puscaria comunista. astea-s visele unora dar nu-s majoritatri, veti vedea la vot.
10.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 16:13)
Mai încet ca faci AVC bulane și avem nevoie de voi sa vi o tragem!
10.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 16:50)
mai intai trebuie sa castige tacanescu si tcanitii ca tine, ceea ce nu va fi in veac.
10.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 21:12)
Cretinule, vezi ca nu te am jignit....
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 13:19)
"Economia explicată domnului Georgescu cu ajutorul a două vaci"
sunt total de acord ,daca facem o mica precizare logica;
"Economia explicată "gastii PSD-PNL-UDMR cu ajutorul a două vaci"
asa mai merge,chiar daca nu este politic corect
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 16:11)
GOD BLESS VLADIMIR PUTIN!
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 19:34)
Votezi CG nu-i așa?Nici n-are rost sa răspunzi!
12.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2025, 21:11)
Ești bulan rozetar USR? N-are rost sa-mi răspunzi!
13. Autiștii trăiesc în lumea lor
(mesaj trimis de Cele două vaci n-ajutà! în data de 17.02.2025, 21:08)
Și ne vor pe restul afară!
Da' ce te faci, că împărțim aceeași lume!
Sper doar că suntem mai mulți care inca mai avem tabla pe casă.