Coşul de cumpărături online pentru Paşte s-a modificat anul acesta, tendinţele de consum mergând tot mai mult înspre aria digital, conform unui comuicat transmis redacţiei. Gadgeturile, electrocasnicele, dar şi jucăriile sau alte cadouri tech, se află printre cele mai populare achiziţii online în perioada sărbătorilor pascale, fiind alese de aproape 4 din 10 români, potrivit unui sondaj naţional realizat de Cargus, una dintre cele mai mari companii de curierat din România, pe un eşantion de peste 1.000 de persoane din mediul urban. Pentru tinerii din generaţiile Z şi Millennials, interesul este şi mai mare, peste 41% dintre ei spunând că aleg cu prioritate astfel de produse. În această perioadă aglomerată, Cargus a înregistrat un volum mediu săptămânal cu 5% mai mare faţă de o perioadă obişnuită. Livrarea este realizată cu ajutorul unui număr de peste 2.100 de curieri care asigură o acoperire optimă pe întreg teritoriul ţării.
Hainele şi încălţămintea, altădată simboluri ale pregătirilor pentru Paşte, au coborât pe locul doi în clasamentul preferinţelor, fiind alese de 27% dintre respondenţii sondajului Cargus. Aproximativ 22% cumpără online şi produse alimentare şi băuturi pentru masa de Paşte, iar alţi 17% dintre respondenţi comandă decoraţiuni tematice de Paşte pentru casă şi grădină. Peste o treime dintre participanţi (37%) declară că nu fac achiziţii online dedicate Paştelui, tendinţă mai pronunţată în rândul Baby Boomers, unde procentul ajunge la 42%.
Când vine vorba de planificarea cumpărăturilor de Paşte, cei mai mulţi români (aproximativ 35%) încep pregătirile cu aproximativ două-trei săptămâni înainte de sărbători. Alţi aproape 29% preferă să lase totul pe ultima săptămână, în timp ce mai puţin de 9% aşteaptă weekendul de dinainte. Un sfert dintre respondenţi declară că nu fac cumpărături speciale de Paşte, potrivit comunicatului.
"Paştele devine un barometru interesant pentru tendinţele de consum online, evidenţiind schimbările ce apar chiar şi în cazul tradiţiilor populare. Coşul de cumpărături se distanţează de specificul istoric al cadourilor de Paşte, fiind orientat tot mai mult către produse practice şi de actualitate, în special în rândul tinerilor. Comportamentul de consum se adaptează stilului de viaţă rapid şi flexibil, datorită atât preferinţelor cât şi nevoilor de a fi în permanenţă în pas cu ultimele noutăţi. La Cargus, investim constant pentru a susţine aceste nevoi, prin servicii de livrare eficiente şi opţiuni cât mai variate pentru clienţii noştri, astfel încât fiecare livrare să fie cât mai facilă şi mai bine integrată în rutina zilnică", explică Şerban Stoica, Chief Sales Officer la Cargus.
Livrarea la domiciliu rămâne prima alegere pentru majoritatea românilor (61%), dar tot mai mulţi încep să apeleze şi la opţiuni alternative. Aproximativ 44% dintre respondenţi spun că folosesc puncte fixe pentru a ridica comenzile, proporţia fiind semnificativ mai mare în rândul tinerilor. Pentru a răspunde acestor aşteptări, Cargus a extins constant reţeaua SHIP & GO, care numără acum peste 2.000 de locaţii active în toată ţara.
Categoria de produse dominantă în această perioadă a fost cea a electronicelor, confirmând interesul crescut pentru gadgeturi şi produse tech, se precizează în comunicat.
Opinia Cititorului