• Graţie acestui program România devine centru de producţie pentru deservirea pieţei internaţionale, alături de Finlanda, Polonia şi Rusia
Corporaţia Rautaruukki, lider european în soluţii metalice, a implementat un program menit să eficientizeze costurile fixe şi să crească rata de profitabilitate, bazat pe principiile SixSigma, denumit BOOST. În primul an compania a realizat economii în valoare de 60 milioane euro , pentru ca la finele lui 2010 reducerea de costuri să atingă valoarea de 150 milioane euro. Programul a fost creat de Ruukki şi implementat la nivel internaţional încă de la începutul crizei financiare.
Prin lansarea acestui program România a devenit esenţială pentru activitatea grupului, producţia concentrându-se cu precădere în patru ţări: Finlanda (ţara de origine), Polonia, Rusia şi România. BOOST se bazează pe reducerea costurilor fixe, generate de funcţionarea mai multor fabrici de diferite dimensiuni, prin concentrarea producţiei într-un număr mai restrâns de centre de producţie, cu capacitate mare.
45% din economii au fost generate de eficientizarea producţiei, 25% de eficientizarea lanţului de aprovizionare iar 17% din optimizarea portofoliului de produse al companiei.
Numărul de furnizori a fost şi el diminuat cu peste 40%, de la 26.600 la 15.300, aceleaşi materii prime secundare - ex. Vată minerală, substanţe chimice, vopsele etc - fiind acum furnizate de un număr mai restrâns de parteneri.
Astfel, centrele mari vor lucra aproape la capacitate maximă pentru a deservi comenzi locale şi internaţionale, în locul întreţinerii unor costuri de funcţionare pentru mai multe fabrici care utilizau numai o parte din capacitatea de producţie. Acestea din urmă au fost convertite în centre logistice Ruukki.
În România au fost transferate linii de producţie din Cehia şi Ungaria, fapt care a crescut capacitatea centrului de producţie din Bolintin Deal cu 20%.
"În 2009, 30% din producţia realizată la Bolintin Deal a fost destinată exportului, urmând ca în 2010 procentul să urce până la 50%" a declarat Mădălina Dumitru, Country Marketing Manager România şi Bulgaria.
Portofoliul de produse a fost şi el optimizat, prin introducerea de produse inovatoare, care să cuprindă într-un singur produs mai multe beneficii care se regăseau anterior într-un număr mai mare de repere. Acest lucru a fost posibil graţie eforturilor de cercetare şi capacităţii de punere rapidă în producţie a produselor noi.
"Acum putem fabrica mai eficient, un număr mai mare de produse finite. Toată această eficientizare a activităţii ne-a condus către un cost mai mic de producţie per metru pătrat de fabrică, fără a face nici un compromis de calitate şi fără a afecta capacităţile totale de producţie" a declarat Janos Papp, Vice President Ruukki Construction Romania şi Bulgaria. "Ne pregătim astfel pentru revenirea din criza financiară, pentru că un obiectiv primordial a fost păstrarea aceloraşi capacităţi mari de producţie de până acum" a continuat el.
Rautaruukki furnizează componente metalice, sisteme şi sisteme integrate pentru industria tehnologică şi de construcţii. Compania deţine un portofoliu extins de soluţii metalice şi servicii. Rautaruukki are operaţiuni în 26 de ţări şi o echipă extinsă de peste 12.200 de angajaţi. Vânzările nete ale companiei în anul 2008 au totalizat 3,9 miliarde de Euro. Compania este listată la bursa din Helsinki (Rautaruukki Oyj: RTRKS). Corporaţia utilizează numele de marketing Ruukki.