Edenred şi Kaufland România, împreună cu Fundaţia United Way, lansează proiectul naţional de educaţie alimentară NutriCOOLtura

A.D.
Comunicate de presă / 16 octombrie

Sursa foto: Golin

Sursa foto: Golin

Cu ocazia Zilei Mondiale a Alimentaţiei, United Way România împreună cu Edenred şi Kaufland România anunţă că demarează caravana educaţională NutriCOOLtura, un program pentru dezvoltarea de obiceiuri alimentare sănătoase în rândul elevilor din România.

Conform cifrelor prezentate de Institutul Naţional de Statistică în 2021, din totalul populaţiei României, cu vârste de cel puţin 15 ani, doar 8,4% urmează un regim alimentar corespunzător. În acelaşi timp, potrivit Testelor PISA 2023, 42% dintre elevii de 15 ani din România se situează sub nivelul de bază în privinţa competenţelor, aferent nivelului de analfabetism funcţional, se arată într-un comunicat la redacţie.

Din dorinţa de a accelera o schimbare benefică în alegerile alimentare ale elevilor, dar şi în gândirea critică, competenţele de literaţie şi abilităţile socio-emoţionale, Edenred şi Kaufland România au creat un parteneriat cu Fundaţia United Way România, care de 20 de ani desfăşoară proiecte de educaţie pentru copiii din medii defavorizate din România. Caravana educaţională NutriCOOLtura va ajunge în mai multe regiuni ale ţării, cu scopul de a oferi acces la educaţie şi resurse de învăţare pentru încurajarea şi susţinerea, într-o manieră prietenoasă şi experenţială, a alimentaţiei sănătoase în rândul elevilor. NutriCOOLtura sprijină educaţia copiilor prin mai multe serii de câte şase povestiri ilustrate dedicate pentru patru grupe de vârstă (cls. 0-I, cls. II-III, cls. IV-V şi cls. VI-VIII), cu noţiuni de bază descrise într-un limbaj adecvat vârstei, legate de alimentaţia sănătoasă. Proiectul este susţinut şi de renumitul psiholog Raluca Anton şi asigură workshop-uri pentru profesori şi, în premieră, un kit naţional care va fi disponibil online gratuit pe site-ul www.unitedway.ro. Poveştile şi materialele dedicate profesorilor şi părinţilor vor putea fi accesate atât pentru formarea de obiceiuri alimentare sănătoase, cât şi pentru consolidarea legăturii profesor-elev-părinte în procesul educativ.

"În cadrul Edenred, ne-am angajat de-a lungul anilor să sprijinim alimentaţia sănătoasă în rândul românilor prin iniţierea şi dezvoltarea de proiecte şi programe inovatoare. Datele din 2022 ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii arată un context îngrijorător, care necesită acţiuni constante pentru a fi îmbunătăţit. Aproximativ 30% dintre copiii români cu vârste cuprinse între 7-9 ani sunt supraponderali, iar între 15% şi 20% dintre ei sunt obezi. Proiectul NutriCOOLtura este esenţial în contextul provocărilor actuale, iar prin intermediul acestui parteneriat, ne dorim să furnizăm materialele educaţionale necesare, în mod gratuit şi să inspirăm elevii să adopte o abordare conştientă şi corectă faţă de alimentaţie, contribuind astfel la formarea unor obiceiuri sănătoase care să-i însoţească pe parcursul întregii vieţi", a declarat Lelia Mancaş, Director Marketing, Comunicare şi CSR, Edenred România.

"Noi, la Kaufland, credem că toţi copiii au dreptul la o alimentaţie sănătoasă, de aceea investim anual în programe naţionale de educaţie şi conştientizare, cum este NutriCOOLtura, care contribuie la adoptarea unui stil de viaţă sănătos. Pentru a face totul mai distractiv, caravana NutriCOOLtura va fi însoţită prin ţară şi de Akademia Kinderland, o şcoală mobilă pe roţi unde copiii învaţă prin joacă noţiunile de bază despre alimente şi cum să se hrănească.", a precizat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

"La United Way abordăm problema educaţiei în mod integrat, prin lucrul nu doar cu elevii, ci şi cu reţeaua lor de suport - cadrele didactice şi părinţii. Mai mult, considerăm că şcoala este mediul în care copiii adună nu doar cunoştinţe, ci şi deprinderi de viaţă. În acest context, proiectul NutriCOOLtura, dezvoltat de United Way, prin poveştile despre viaţă echilibrată, abordează două probleme presante: cea a nutriţiei deficitare şi cea a analfabetismului funcţional. Suntem recunoscători Edenred şi Kaufland România pentru susţinerea generoasă şi prin efortul comun vom duce acest proiect în cât mai multe colţuri ale ţării." - Adriana Dobrea, Director Executiv United Way România.

Prima oprire a caravanei va fi în şcolile din zone defavorizate din Bucureşti- Ilfov, Timiş şi Cluj, unde voluntarii Edenred şi Kaufland, alături de cadrele didactice, vor desfăşura activităţi interactive cu copiii, pe baza poveştilor special create pentru ei în cadrul proiectului. Caravana NutriCOOLtura va fi însoţită de Akademia Kinderland, şcoala mobilă care oferă o experienţă antrenantă de joc educativ, plin de ghicitori şi mistere, în primul escape room pe tema nutriţiei, dezvoltat de Asociaţia Plan B.

Akademia Kinderland este destinată copiilor cu vârste cuprinse între 5 şi 12 ani şi va staţiona în parcările magazinelor Kaufland, în intervalul 09:00-13:00, iar accesul este gratuit, se transmite in comunicat.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9758
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5675
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3002
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9452
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.9593

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
prow.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb