Secretarul de stat în Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri Emil-Răzvan Pîrjol a declarat vineri că o promovare a turismului românesc fără o constantă pregătire a pieţei în sine nu este utilă, referindu-se, printre altele, la infrastructură şi servicii.
"Ideea de promovare pentru România este sensul activităţii noastre. Bineînţeles că o promovare fără o constantă pregătire a pieţei în sine nu este utilă. Mă gândesc la infrastructură, mă gândesc la multe alte lucruri, servicii şi altele. O promovare fără a asigura şi această parte poate fi chiar riscantă. Dar cred că toţi suntem conştienţi de acest lucru. Şi Legea turismului ar trebui să aibă ca inimă ideea de promovare în sine, ca orice formă organizaţională, aşa încât vă încurajez să consideraţi acest studiu ca o materie de reflecţie pentru a găsi împreună cea mai bună soluţie de promovare a destinaţiei turistice România", a menţionat secretarul de stat, la Târgul de Turism.
Raportul referitor la Operaţionalizarea unei reţele de Organizaţii de Management al Destinaţiei Turistice (OCDE) a fost lansat vineri la Târgul de Turism al României. În acest context, cei interesaţi au posibilitatea să obţină detalii suplimentare cu privire la oportunităţile de constituire şi activare a OMD din partea Reprezentanţei pentru Regiunea Dunăre-Marea Neagră a CED - Centrul Internaţional pentru Excelenţa Destinaţiilor, membru afiliat UNWTO - Organizaţia Mondială a Turismului.
Programul de Formare a Promotorilor şi Experţilor în Managementul Destinaţiei de Ospitalitate Turistică (OMD) a fost lansat pentru a veni în sprijinul organizaţiilor profesionale şi patronale din turism, ca şi al comunităţilor locale cu care se creează parteneriate public-private.
Programul se adresează tuturor celor care vor să devină în mod rapid şi flexibil promotor sau/şi expert şi să dezvolte o carieră de succes în expertiza/consultanţa acordată operatorilor şi beneficiarilor zonelor/obiectivelor din industria ospitalităţii.