Automobilele electrice pe baterii reprezentau anul trecut 1,7% din totalul maşinilor din Uniunea Europeană, iar cea mai scăzută pondere era în Cipru, Grecia, Polonia, Slovacia, Cehia, Croaţia, Bulgaria şi România, arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică, informează Agerpres.
În 2023, erau înmatriculate în UE 1,5 milioane de vehicule electrice pe baterii noi, iar numărul total era de 4,5 milioane, o creştere de 48,5% comparativ cu 2022, când numărul total era de trei milioane.
În Danemarca, automobilele electrice pe baterii reprezentau anul trecut 7,1% din totalul maşinilor. Ponderi ridicate erau şi în Suedia (5,9%), Luxemburg (5,1%) şi Ţările de Jos (5%).
În contrast, 14 state membre înregistrau ponderi sub 1%, cele mai scăzute fiind în Cipru, Grecia, Polonia (fiecare cu 0,2%), Slovacia (0,298%), Cehia (0,344%), Croaţia (0,369%), Bulgaria (0,381%) şi România (0,484%).
Ponderea automobilelor electrice pe baterii în totalul înmatriculărilor noi din Uniunea Europeană a ajuns la 14,6% în 2023. Această pondere a rămas sub 1% până în 2018, dar a crescut semnificativ în ultimii patru ani, ajungând la 5,3% în 2020, 9% în 2021, 12,1% în 2022 şi 14,6% în 2023.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.08.2024, 17:10)
Probabil va Românii au și puține genti de lux și ceasurile elvețiene. E și normal ca o țară săracă să nu își permită luxuri.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.08.2024, 20:21)
Parca sunt vreo 5-6 milioane de salariati , dintre care vreo 1.8 milioane lucreaza pentru salariul minim . Puterea de cumparare scade in afara de cateva orase mari. Dupa seceta din anul asta si dupa alegerile prezidentiale locale si din SUA probabil asta va fi cea mai mica problema.