Raportul This Year, Next Year 2021, oferit de GroupM, anunţă creşteri record pentru piaţa media globală. 2021 a marcat o creştere de 21%, impulsionată, în primul rând, de creşterea publicităţii online - peste 29%, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, cifrele sunt neobişnuit de mari, iar datele arată că mediul economic actual este mai favorabil decât oricând în ultimii 20 de ani industriei media. Creşterea pieţei globale va continua şi în 2022, dar la un nivel mai redus, de circa 10%.
"2021 a fost cel mai bun an din istorie şi pentru piaţa media din România, bugetele însumate depăşind pentru prima dată nivelul de 600 de milioane Euro, după o creştere de 17% faţă de anul anterior. Cu o valoare totală a pieţei de 629 de milioane Euro în 2021, am depăşit nivelul de 600 de milioane Euro atins în 2008.
O evoluţie macroeconomică pozitivă în 2022, susţinută de creşterea consumului populaţiei, va face ca piaţa media să crească şi anul viitor, cu un nivel estimat de noi la 12% faţă de 2021", a declarat Mihai Vişan, Head of Trading GroupM
Iată ce spun cele mai importante date pentru media globală, extrase din raportul This Year, Next Year 2021:
Digitalul a beneficiat anul acesta de o creştere remarcabilă, de peste 29%, şi va continua să se dezvolte şi în 2022, când se estimează o creştere de 14,3%.
În 2020, televiziunea a scăzut cu 10,3%, dar pentru finalul lui 2021 e aşteptată o creştere de 7,6%. E interesant de observat că, în următorii 5 ani, creşterea în piaţa TV va fi susţinută aproape exclusiv de Connected TV, deocamdată slab dezvoltat în România, care îşi va dubla valoarea la nivel global în perioada 2021-2026.
După declinul din 2020, creşterile estimate pentru Audio şi Outdoor sunt de 14% respectiv 16%, în 2021. Pentru 2022, sunt prevăzute creşteri de 7,2% pentru Audio şi 15,3% pentru Outdoor. Streamingul digital şi podcasturile sunt din ce în ce mai importante şi rămân esenţiale în menţinerea industriei audio pe linia de plutire.
Ziarele au recuperat doar 2%, după căderea de 28,2% de anul trecut. Previziunile pentru 2022 nu sunt prea optimiste pentru acest domeniu - se aşteaptă o nouă scădere, de 4,7%. Revistele sunt în continuare pe un trend descendent, după scăderea majoră de anul trecut. Anul acesta au coborât cu încă 5,8% şi aşteptările sunt ca în 2022 să mai piardă 7,3%.
În ţara noastră, în ciuda scăderii audienţelor, televiziunea a atras în continuare majoritatea bugetelor din publicitate, având o cotă de piaţă de 57% şi o creştere de 14% faţă de anul anterior.
Mediul online a crescut cel mai mult, cu 28% faţă de 2020, atingând în acest an 33% cotă de piaţă, încă mult sub media globală de 64%, se arată în comunicat.