India a exportat textile şi obiecte de artizanat în valoare de peste 44 de miliarde de dolari au atins un maxim istoric in anul financiar 2021-2022, a declarat secretarul pentru textile domnul UP Singh.
Secretarul pentru textile UP Singh a declarat că cererea de textile pe pieţele interne şi externe este in crestere continua.
Încă din antichitate industria textilă din India a fost şi va rămâne una dintre cele mai bune oportunităţi de afaceri. India produce diferite tipuri de fibre textile, printre care bumbacul, iuta, mătasea şi lâna, care sunt cele mai importante. India este unul dintre cei mai mari producători şi consumatori de bumbac, cu cea mai mare suprafaţă, de 12,624 mil. de hectare cultivate de bumbac, iar industria textilă din India angajează cel mai mare număr de persoane după cea de agricultură.
India a devenit al doilea cel mai mare producător de echipament de protecţie personală într-un interval scurt de timp şi, de asemenea, al doilea mare producător de poliester, mătase şi fibre din lume.
Diversitatea textilelor noastre arată bogăţia valorii noastre culturale. În toate tradiţiile textile din India, există culoare, vitalitate şi atenţie pentru detalii. Gandhiji a văzut o legătură strânsă între sectorul textil şi abilitarea socială, el a transformat simpla charka într-un simbol cheie al mişcării de independenţă a Indiei - premierul Narendra Modi
India are o tradiţie textilă foarte veche fiind una dintre primele ţări care au tors, ţesut şi vopsit bumbacul. Bumbacul colorat natural are o istorie lungă şi glorioasă în India, acelaşi lucru se poate spune şi despre mătase. Diversitatea textilelor arată bogăţia culturii Indiei, în diferite părţi ale Indiei există mereu ceva unic şi autentic ce exprimă tradiţiile zonei în textile.
Zona Andhra Pradesh are pictura manuala Kalamkari, iar mătasea Muga este mândria lui statului Assam. Kashmirul găzduieşte Pashmina, Phularkaris adaugă mândrie culturii Punjab. Gujarat este renumit pentru saree Patola, Bengal este pentru Baluchori, Orisa este pentru ţesătura Sambalpuri, iar Banaras şi-a pus amprenta pentru sari-urile sale de mătase Banarasi, Madhya Pradesh pentru Chanderi.
În toata vestimentaţia tradiţională a Indiei, există o măiestrie care se transmite de-a lungul generaţiilor, tradiţiile mostenite si cunostintele se transmit de la o generaţie la alta.
Industria textilă a ajutat India să dezvolte relaţii comerciale şi culturale cu alte părţi ale lumii din cele mai vechi timpuri. Textilele indiene sunt foarte mereu apreciate la nivel global. Textilele indiene au preluat şi alte motive tradiţionale, meşteşuguri şi tehnici ale altor ţări, iar oamenii ce s-au stabilit în India au adus cu ei o parte din diferite alte culturi şi obiceiuri.
După 75 de ani de independenţă, India este printre cei mai mari producători de textile şi îmbrăcăminte din lume. Industria internă de îmbrăcăminte şi textile contribuie cu 5% la PIB-ul Indiei. India ocupă locul 6 ca exportator de textile şi îmbrăcăminte din lume.
India este unul dintre cei mai mari producători de bumbac şi iută din lume, iar 95% din lucrăturile ţesute manual din lume provin din India. Segmentul indian de textile tehnice este estimat la 16 miliarde de dolari, aproximativ 6% din piaţa globală.
Industria textilelor ocupa locul al doilea ca cel mai mare angajator din India, oferind locuri de muncă directe pentru 45 de milioane de oameni şi 100 de milioane de oameni din industriile conexe.
India a devenit, de asemenea, al doilea cel mai mare producător de echipament individual de protecţie EIP din lume. Peste 600 de companii din India sunt certificate să producă EIP astăzi, a căror valoare pe piaţă globală este de aşteptat să depăşească 92,5 miliarde USD până în 2025, faţă de 52,7 miliarde USD în 2019.
Cele mai importante companii textile din India sunt Welspun, Vardhaman, Arvind, Trident, KPR Mills, Indo Count, RSWM, Filatex, Nahar Spg, Indorama etc.
Guvernul implementează diverse iniţiative de politică şi scheme pentru sprijinirea dezvoltării sectorului textil. Aceste scheme şi iniţiative care promovează modernizarea tehnologiei, crearea infrastructurii, dezvoltarea competenţelor şi dezvoltarea sectorială în sectorul textil, creează un mediu propice şi oferă condiţii favorabile pentru producţia de textile în ţară şi ajută la stimularea sectorului textil.
În prezent, guvernul Indiei implementează o schemă de stimulare legată de producţie (PLI) de 1,42 miliarde USD pentru textile - concentrându-se pe îmbrăcăminte din fibre artificiale (MMF), ţesături MMF şi produse din textile tehnice pentru a îmbunătăţi capacităţile de producţie şi exporturile Indiei.
Schema PLI va consolida capacitatea Indiei de producţie a ţesăturilor MMF şi va creşte astfel ponderea articolelor de îmbrăcăminte pe bază de MMF an de an. În prezent, reprezintă 20% din totalul articolelor de îmbrăcăminte produse în India. Odată cu creşterea segmentului MMF, exporturile indiene de îmbrăcăminte se vor dubla în următorii trei ani.
"Schema PLI va da un impuls major segmentului MMF de mare valoare în creştere, care va completa eforturile industriei textilelor pe bază de bumbac şi alte fibre naturale în generarea de noi oportunităţi de angajare şi comerţ, ajutând astfel India să-şi recapete statutul istoric dominant în comerţul global cu textile. ", a afirmat Piyush Goyal, ministrul Comerţului şi Industriei.
India a înregistrat cele mai mari exporturi de textile şi îmbrăcăminte în anul financiar 2021-2022, la 44,4 miliarde USD. Valoarea exporturilor, care include şi artizanat, indică o creştere substanţială de 41% şi 26% faţă de cifrele corespunzătoare din anul financiar 2021 şi, respectiv, anul financiar 2020.
SUA este principala destinaţie de export pentru transporturile de textile şi îmbrăcăminte ale ţării, reprezentând 27% din cotă, urmată de Uniunea Europeană (18%), Bangladesh (12%) şi Emiratele Arabe Unite (6%). În ceea ce priveşte categoriile de produse, exportul de textile din bumbac a fost de 17,2 miliarde USD, cu o pondere de 39%, înregistrând o creştere de 54% în perioada 2021-2022 faţă de anul financiar 2021.
Exportul de articole de îmbrăcăminte finisate s-a situat la 16 miliarde USD, cu o pondere de 36% înregistrând o creştere de 31% în perioada 2021-2022 faţă de anul financiar 2021. Exporturile de textile artificiale s-au ridicat la 6,3 miliarde USD, cu o cotă de 14%, ceea ce arată o creştere de 51% în perioada 2021-2022 faţă de anul financiar 2021. Exportul de produse artizanale a fost de 2,1 miliarde USD, cu o cotă de 5%, raportând o creştere de 22% în perioada 2021-2022 faţă de anul financiar 2021.
India a primit 3,74 miliarde USD pentru sectorul textilelor (inclusiv vopsit, tipărit) în perioada aprilie 2000 - martie 2021. Principalii investitori sunt Japonia, Mauritius, Italia şi Belgia. Conform limitei ISD în industria textilă din India, 100% ISD sunt permise pe ruta automată în sectorul textil; investiţia este supusă tuturor reglementărilor şi legilor aplicabile.
India-România are un Joint Working Group (JWG) pentru cooperare în domeniul textilelor. Pe parcursul anului 2021, India a exportat în România diferite tipuri de articole textile în valoare de 42 de milioane USD.
India oferă foarte multe oportunităţi de dezvoltare comercială, inclusiv dezvoltarea importurilor de textile către România, atât ca materii prime pentru industria textilă cât şi ca produse finite pentru marii retaileri.
Ambasada Indiei în România şi Camera de Comerţ şi Industrie a României, organizează în perioada 27 - 29 iulie evenimentul expoziţional "India, Land of Opportunities", evenimentul va avea loc la sediul CCIR din Bucureşti şi are ca obiectiv promovarea companiilor ce activeaza în diferite industrii din India , inclusiv industria textila.
In cadrul evenimentului companiile din Romania vor avea posibilitatea sa ia contact direct cu produsele textile expuse si cu diferite organizaţii reprezentative din India în domeniul textilelor.
(C)