Problemele interne ale unei companii pot fi rezolvate cu ajutor din exterior. Cel puţin în materie de securitate cibernetică acest lucru este valabil. Externalizarea funcţiilor IT şi de securitate cibernetică va fi crucială pentru a rezolva expertiza insuficientă din companii şi pentru a economisi bugete, arată un raport Kaspersky. Specialiştii în IT recomandă ca sesiunile de training pentru experţii în securitate cibernetică, la nivel intern, să includă şi abilităţi de management.
De asemenea, aceştia consideră că protejarea perimetrului nu mai este suficientă şi va fi necesară evaluarea şi certificarea birourilor la domiciliu: "Trebuie să existe instrumente pentru scanarea nivelului de securitate de la locul de unde se lucrează - de la prezenţa vulnerabilităţilor software până la conectarea la un hotspot Wi-Fi nesigur sau neprotejat. Acest lucru va necesita, de asemenea, adoptarea mai largă a VPN, managementul accesului privilegiat, sisteme de autentificare prin mai mulţi factori, implementarea unei monitorizări mai stricte şi actualizarea planurilor de urgenţă existente". Potrivit sursei citate, trecerea la un model de servicii va permite atingerea nivelurilor de securitate IT cu investiţii mai mici. De altfel, şapte din zece companii (69%) au declarat, într-un sondaj realizat de Kaspersky, că intenţionează deja să utilizeze un furnizor de servicii (MSP) sau un furnizor de servicii gestionate de securitate (MSSP) în următoarele 12 luni. Raportul de specialitate relevă faptul că, în perioada următoare, va exista o dependenţă sporită de serviciile cloud, fiind nevoie de măsuri de gestionare şi protecţie dedicate. Sondajul a arătat că, în 2020, angajaţii din 89% dintre companiile mari şi 92% dintre IMM-uri au folosit software şi servicii cloud non-corporate, precum reţelele sociale, servicii de mesagerie rapidă sau alte aplicaţii. Potrivit specialiştilor, este puţin probabil ca acest lucru să se schimbe atunci când personalul se va întoarce la birou.