Industria de media şi divertisment ar putea înregistra anul acesta, pentru prima dată în ultimii cinci ani, o evoluţie mai bună, peste indicii bursieri, se arată în noul raport EY: "Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment".
Veniturile globale înregistrate şi EBITDA în USD au continuat să crească în mod constant pentru companiile din sectorul de media şi divertisment, în timp ce multe alte industrii continuă să se confrunte cu mari greutăţi în această perioadă economică dificilă, conform unui comunicat al EY remis redacţiei.
"Se estimează că industria de media şi divertisment va depăşi în 2013 principalii indici bursieri ai industriei. Conform calculelor realizate de EY, e de aşteptat ca 10 segmente ale industriei să înregistreze o marjă de profit de 26% în 2013. Prin comparaţie, conform indicelui S&P 500, marja EBITDA a companiilor care fac parte din indice va fi de 24%, conform indicelui FTSE 100 - de 23 %, conform indicelui CAC 40 - de 18%, conform indicelui DAX 30 - de 16% şi conform indicelui Nikkei - de 12%", se precizează în comunicat.
"Companiile de media şi divertisment îşi menţin şi îşi dezvoltă afacerile, în primul rând, crescându-şi veniturile din digital şi reducându-şi treptat activităţile din media tradiţionale, în corelaţie cu cerinţele pieţei", a declarat Elena Badea, Director de Marketing la EY România.
În pieţele emergente, creşterile din publicitate, precum şi creşterea veniturilor şi a consumului media au contribuit la o creştere constantă a cifrei de afaceri, în timp ce, în cazul pieţelor mature, consumatorii au continuat să migreze către digital, potrivit sursei citate.
Conform clasamentului privind profitabilitatea generală a celor 10 segmente din industria de media şi divertisment pe parcursul celor cinci ani analizaţi în raport, operatorii de cablu au înregistrat cel mai mare indice al profitului, cu o medie de 41%, urmaţi de canale TV transmise prin cablu, cu o medie a profitului de 37%, media interactivă - 35%, televiziune prin satelit - 26%, jocuri electronice - 25%, conglomerate media - 23%, servicii de dezvoltare de conţinut şi informaţii - 19%, difuzare TV - 17%, producţie de film şi televiziune - 10% şi muzică - 10%.
În ceea ce priveşte estimările de profitabilitate pentru 2013, clasamentul din sectorul de media şi divertisment s-a schimbat comparativ cu media ultimilor cinci ani, se mai arată în comunicat. Astfel, pe locul întâi trec operatorii de cablu - cu 41%, următoarele clasate fiind: canalele TV transmise prin cablu - cu 38%, media interactivă - cu 33%, jocurile electronice - cu 26%, televiziunea prin satelit - cu 25%; conglomeratele media - cu 25%, difuzarea TV - cu 19%, serviciile de dezvoltare de conţinut şi informaţii - cu 19%, producţia de film şi televiziune - cu 12% şi muzica - cu 10%.
"O privire retrospectivă asupra ratelor de creştere anuale pentru perioada 2009-2013 arată că, în termeni de EBITDA exprimat în USD, media interactivă este segmentul cu cea mai rapidă creştere din sectorul de media şi divertisment cu o rată de 22%, urmat de jocurile electronice - cu 14%, producţia de film şi televiziune - cu 11%, reţelele de cablu - cu 10%, conglomeratele media - cu 9%; difuzarea TV - cu 9%, televiziunea prin satelit - cu 8%, operatorii de cablu - cu 6%, serviciile de dezvoltare de conţinut şi informaţii - cu 2% şi muzică - cu 1%", se mai arată în documentul citat.
Potrivit sursei citate, în viitor, companiile de print de ziare şi reviste vor continua să se confrunte cu provocări din cauza declinului veniturilor din publicitate şi scăderii numărului de abonamente plătite.