Furnizorii auto se concentrează "la maximum" pe consolidarea investiţiilor pentru a putea capta creşterea rezultată din revenirea volumelor de producţie şi a redresării uşoare a industriei auto la nivel global, arată o analiză realizată de EY România.
"Anterior, în 2009 şi 2010, furnizorii de componente auto îşi reduseseră cheltuielile de capital, ca răspuns la scăderea volumului de producţie în întreaga industrie pe durata crizei", potrivit unui comunciat remis redacţiei.
EY notează că pe parcursul anului trecut, furnizorii de pe pieţele din Asia au făcut investiţii masive, cu mult peste media din industrie, pentru a ţine pasul cu progresele tehnologice rapide şi cu creşterea volumelor de producţie din pieţele locale.
Companiile mai mici, cu venituri de sub 1 miliard de USD, fac, de asemenea, investiţii pentru a-şi susţine principalele priorităţi legate de competitivitate, cum ar fi extinderea portofoliului de produse şi a ariei geografice în care sunt prezenţi, într-un efort de a-şi accelera creşterea şi de a răspunde bazei lor de clienţi de la nivel global, potrivit sursei citate.
Centrul global pentru industria auto din cadrul EY a realizat o analiză a 100 de furnizori globali de componente auto listaţi la bursă cu scopul de a le evalua performanţa şi starea de sănătate financiară.
"Profitabilitatea segmentului de furnizori de componente auto, măsurată conform indicelui EBITDA, a înregistrat o scădere moderată începând cu 2010, ca urmare a creşterii costurilor fixe datorate relansării volumelor de producţie, precum şi numeroaselor lansări de programe. Marjele EBITDA şi-au revenit de la scăderea din perioada de recesiune globală (2008-2009) în 2010, furnizorii beneficiind de marje variabile rezultate în urma creşterii volumului de producţie şi de costuri fixe considerabil mai mici decât înainte de recesiune", se mai arată în comunicat.
Deşi majoritatea furnizorilor îşi ţin gradul de îndatorare sub control, o parte dintre furnizorii mai mici încep să observe o creştere a multiplicatorilor care măsoară îndatorarea, ca urmare a creşterii cheltuielilor de capital şi a nevoilor legate de capitalul circulant, mai arată analiza celor de EY.
"Creşterea gradului de îndatorare (datoriile totale / EBITDA) care a generat scăderea profitabilităţii în perioada de recesiune, din anii 2008 şi 2009, a fost rapid inversată în 2010 odată cu creşterea profitului pe fondul revenirii rapide a volumelor de producţie", potrivit sursei citate.