Gigantul Facebook a raportat, săptămâna trecută, venituri de 2,02 miliarde de dolari (1,26 miliarde de lire sterline) în trimestrul al treilea al anului curent, informează BBC. Astfel, compania a cunoscut o creştere cu 60% a veniturilor sale faţă de anul trecut. De asemenea, veniturile din publicitate au crescut spectaculos, cu 66%, până la totalul de 1,8 miliarde de dolari, aproape jumătate dintre acestea venind din publicitatea de pe dispozitivele mobile.
Mark Zuckerberg, conducătorul Facebook, a declarat: "Odată cu atingerea acestor cifre, compania este pregătită pentru a intra într-o nouă etapă". Majorarea veniturilor companiei a condus la un profit net de 425 de milioane de dolari în perioada lunilor iulie, august şi septembrie, comparativ cu perioada similară a anului trecut, când compania a avut pierderi de 59 de milioane de dolari.
Iniţial, acţiunile companiei au cunoscut o creştere cu 15% imediat după raportul financiar anunţat de Facebook, dar au scăzut din nou după ce David Ebersman, director financiar al companiei, a declarat, într-o conferinţă de presă, că numărul tinerilor şi adolescenţilor nu a fost unul foarte ridicat. "Analizele noastre recente arată că numărul utilizatorilor tineri a rămas stabil la nivelul Statelor Unite, iar cel al adolescenţilor mai tineri a scăzut", a spus Ebersman. Reprezentantul companiei a declarat că acest studiu poate fi înşelător, ţinând cont de faptul că vârsta introdusă de un utilizator nu este întotdeauna cea corectă.
Analistul Rob Enderle a declarat, pentru BBC, că nu este tocmai un lucru pozitiv că trendul numărului copiilor care utilizează site-ul de socializare a început să scadă. "Copiii reprezintă viitorul pentru Facebook, nu ar vrea să piardă acest lucru", a încheiat Rob Enderle.