Compania auto italiană "Fiat" SpA vrea un partener asiatic pentru o eventuală alianţă.
Directorul executiv al societăţii, Sergio Marchionne, afirmă că este în căutarea unui al treilea partener, după ce a fuzionat cu producătorul auto american "Chrysler Group" LLC, în vederea reducerii costurilor de dezvoltare şi a creşterii vânzărilor pe pieţele cu o expansiune rapidă. În opinia sa, posibili parteneri de alianţă sunt companiile japoneze "Suzuki Motor" Corp. şi "Mazda Motor" Corp.
Marchionne a subliniat că "Fiat" şi "Chrysler" vând numai jumătate din necesarul pe care trebuie să-l livreze ca grupul să supravieţuiască pe termen lung.
"Aceste două companii japoneze ar fi complementare activităţilor Fiat", a declarat Marchionne la Salonul Auto Internaţional de la Geneva. "Discutăm continuu cu Suzuki; dis-cutăm şi cu Mazda; discutăm cu toată lumea", a adăugat oficialul companiei italiene.
O eventuală alianţă cu un partener nipon i-ar permite companiei "Fiat" să-şi consolideze poziţia pe cea mai slabă piaţă a sa, Asia. Aceasta îi aduce numai 3% din vânzările totale.