Acest articol este interactiv, adică articolul nu funcţionează decât dacă dumneavoastră, cititorul, sunteţi activ, tot aşa cum există bancuri care, ca să funcţioneze, au nevoie de un răspuns de la cel care-l ascultă, cum este şi acesta: "Nu-i prost cel care nu înţelege, ci prost este cel care nu explică îndeajuns de bine să fie înţeles. Ai înţeles?"
Dacă răspunsul este "Nu", atunci bancul a funcţionat, dar chiar şi răspunsul "Da" generează o undă de umor.
Ei bine, articolul de faţă este de aceeaşi natură şi, pentru efect deplin, este nevoie să fiţi aproape de un calculator legat la internet, începând din chiar clipa asta, când vă rog să vizionaţi clipul de la adresa internet: https://www.youtube.com/watch?v=7aTNskAOUK.
Este o paralelă între scena reală a coborârii unei scări rulante de către Donald Trump şi soţia sa, în timpul campaniei electorale şi o scenă similară prezentată din celebrul film de desene animate "The Simpsons", într-un episod din anul 2000, unde apare Donald Trump în campanie electorală, coborând pe o scară rulantă, sub o perspectivă identică, cu gesturi identice şi detalii identice.
Am prezentat clipul în şedinta de Redacţie, iar colegii mi-au mărturisit că similitudinea le-a făcut părul măciucă.
Paralela celor două scene a facut înconjurul planetei, fiind remarcată chiar şi de BBC (vezi http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-37936369).
Năucit, am căutat o explicaţie.
Mi s-a părut că faptul ar fi imposibil, dacă nu ar fi existat o intenţie deliberată ca, acum, Trump să-şi copieze gesturile de personaj de desene animate, din urmă cu 16 ani.
Dar, de ce ar face asta?
Un prieten mi-a amintit de un film vechi, din 1975, intitulat "Cele trei zile ale Condorului" (regia Sydney Pollack, cu Robert Redford, Faye Dunaway şi Max von Sydow - vezi http://pefilme.com/three-days-condor-cele-trei-zile-ale-condorului-1975/), în care un scriitor este unul dintre angajaţii CIA să citească romane, articole din ziare şi chiar reviste de benzi desenate, ca să deceleze scenarii ce ar putea fi adoptate de agenţiile de intelligence concurente.
Vag, îmi amintesc că există cel puţin încă un film bazat pe o astfel de idee.
Ipoteza unui aranjament al serviciilor secrete a prins oarecare contur, dar el a devenit mai ferm când, la https://www.youtube.com/watch?v=5NsrwH9I9vE, am putut vedea intervenţia lui Donald Trump la un spectacol de wrestling, unde, în costum şi la cravată, se năpusteşte asupra altui civil, se prăbuşeşte cu el lânga ring şi-l ia la pumni (evident, totul este simulat).
Scena îmi aminteşte de satira "Idiocracy", film ceva mai recent, din 2006, (Regia Mike Judge, cu Luke Wilson - vezi http://www.filme-bune.net/idiocracy-2006-filme-online-subtitrat-in-romana/), unde, într-un viitor al anului 2500, societatea a regresat în inteligenţă suficient încât să fie ameninţată de înfometare, din cauza că udă cultura de porumb cu "Brawndo" (un echivalent al lui "Red Bull"), iar preşedintele Statelor Unite, Dwayne Elizondo Mountain Dew Herbert Camacho, are drept calităţi principale faptul că este star porno şi de cinci ori campion la "Ultimate Smackdown".
Mi-am pierdut capul.
Constat că, pe internet, sunt pagini după pagini care îl asociază pe Donald Trump lui Dwayne Elizondo Mountain Dew Herbert Camacho, din care aleg să vă semnalez doar pe una (vezi https://www.youtube.com/watch?v=O4DteLV6mts).
Mă aflu, indubitabil, în faţa unei conspiraţii, a unei puneri în scenă regizate din laboratoarele de intelligence, care au promovat, cu răbdare, de-a lungul anilor, diverse scenarii prin filme şi clipuri video, pentru studierea reacţiilor publicului, ca să creeze electoratul potrivit pentru personajul potrivit să devină preşedintele Statelor Unite.
Acesta este Donald Trump.
Wow!
Peste toate astea, aflu ca Mike Judge, regizorul filmului "Idiocracy", este cel care a creat personajele de desene animate Beavis şi Butthead şi a intervenit în desenul animat "The Simpsons", cu personajul sau Hank Hill, din seria creată de el "King of the Hill".
Mda.
Cercul s-a închis.
Legăturile evidente prin care a fost atacat publicul acreditează certitudinea că, în "cazul Trump", filmul a bătut viaţa.
Rămân cu gura căscată.
După un timp, realizez că mă aflu în secţiunea de comentarii, din josul clipului de desene animate, de pe You Tube şi că citesc, fără să înregistrez mental.
Mă concentrez.
În faţa mea se află un comentariu în care autorul său afirmă că deţine episodul din "The Simpsons" care a făcut vâlvă şi că el nu conţine scena scării rulante.
Reiau căutările.
Constat că BBC, deşi afişează o captură din scena scării rulante, totuşi trimite la o secvenţă pe care a preluat-o de pe "The Hollywood Reporter" (vezi http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/simpsons-writer-who-predicted-trump-876295), unde este prezentată o scenă din "The Simpsons", închipuită pentru anul 2030, unde un personaj feminin, într-adevăr, afirma că a preluat preşedinţia de la Donald Trump. Dar scena scării nu există.
Aha, avem de-a face cu un fals?
Alt comentator observă că, în pretinsa secvenţă din "The Simpsons", apare o duduie filmând cu un Smartphone, ceea ce nu era posibil să fie conceput în anul 2000, deoarece a apărut pe piaţă câţiva ani după aceea.
Toată scenarita mea s-a dus pe apa sâmbetei.
Mă simt ca un personaj din "Idiocracy", m-am lăsat prostit, pentru că mi-a plăcut ideea unei conspiraţii, dar, în realitate este simplă manipulare, prin falsificare neruşinată.
Şi totuşi...
Cine a avut interesul să falsifice episodul din "The Simpsons"?
Ce a urmărit cu asta?
Donald Trump continuă să fie contestat de cei pe care Nassim Taleb îi numeşte "intelectuali dar idioţi" - birocraţi semi-erudiţi, dar care se consideră erudiţi şi care impun idei normative asupra celorlalţi, deoarece consideră că ştiu mai bine care sunt interesele celor pe care îi conduc.
Atunci când s-au îndeplinit, profeţiile au legitimat mereu adeverirea.
Ne place să credem că prezentul are temeiurile într-un proiect mai amplu, că ţine de un plan (făcut de om sau de divinitate) gândit ca să ajungem undeva, în mod intenţionat.
Chiar dacă această profeţie este o dublă caricatură, venind din desene animate, clipuri şi filme satirice şi mai fiind şi contrafăcută, ea totuşi funcţionează şi aşa, pentru idioţi.
Părerea mea este că intelectualul idiot este extrem de vulnerabil la explicaţii invocând intervenţiile organizatiilor oculte - servicii secrete, masoni, mafii, flacăra violet, energiile pozitive, zodiacul etc. -, fiind incapabil să-şi construiască drumul firesc către decelarea cauzelor proprii procesului care îl intrigă.
Gustul pentru "oculta" îi face pe intelectualii idioţi să-şi dorească validarea profeţiilor, astfel că episodul falsificat din "The Simpsons" ar putea contribui, într-un mod cu totul caraghios, la atenuarea protestelor contra lui Trump - "iată, este o legitate care ne-a condus la acest dezastru politic".
Doi prieteni americani şi doi prieteni români, care au locuit lung timp în SUA, m-au asigurat că Donald Trump este un tip "ochei" şi că în niciun caz nu-i idiot; unul dintre ei şi-a exprimat îngrijorarea ca nu cumva, odată ajuns preşedinte, Trump să-şi piardă extravaganţa comportamentală.
Celebrul grafician Eugen Mihăescu, care a trăit 25 de ani în SUA, mi-a spus sâmbătă că l-a votat pe Trump prin corespondenţă, pentru că este un "self-made man", un om normal care poate să redea speranţa păcii în lume.
Aud că Newsweek a distribuit 125 de mii de exemplare dintr-o ediţie specială intitulată "Madam President", dedicată lui Hillary Clinton, dată drept câştigătoare a alegerilor, pentru că distribuitorul a difuzat varianta greşită (aveau pregătită şi varianta cu Trump câştigător, dar s-au grăbit).
Există un film mai vechi care prefigurează greşeala de la "Newsweek": musicalul "Chicago", din 2002 (regia Rob Marshall, cu Renee Zellweger, Catherine Zeta-Jones, Richard Gere - vezi la http://vidzi.tv/rixq1q81jyqe.html#close), unde un ziar tipăreşte două ediţii paralele, în aşteptarea sentinţei unui proces urmărit intens de publicul larg, având, astfel, atât varianta "Vinovat", cât şi pe cea "Inocent".
Dar, filmul "Chicago" este succesiv anului 1948, când "Chicago Daily Tribune" a anunţat, după alegerile prezidenţiale, că "Dewey l-a învins pe Truman", deşi Truman fusese cel ales preşedinte.
Ca în antinomia antică chineză: "Am adormit şi am vizat că sunt un fluture şi că fluturele doarme şi visea-ză că este eu şi m-am trezit şi nu mai ştiu dacă m-am trezit eu însumi sau doar fluturele visează că s-a trezit acela care este eu".
Deşi am făcut precizarea altădată, se cuvine să mai menţionez şi acum că, prin sens etimologic, "idiot" nu înseamnă nicidecum "prost" şi nu are nicio legătură cu nivelul de IQ, cum acreditează filmul "Idiocracy", ci, la grecii antici, "idiotes" însemnă "cel ce lucrează exclusiv în folos propriu".
Antonimul său, "demiurgos", însemnă "cel ce lucrează în folosul comunităţii".
Măcar cu atât să rămânem din această rătăcire în labirintul falsificării.
Nici nu cred că am găsit ieşirea.
Dar, fiind un articol interactiv, poate o găsiţi dumneavoastră.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 00:40)
?!
usa sunt un stat federal , are un presedinge ales limita( castigand la mustata electorii dn pensylvania si florida), nu e nici o conspiratie putea fi si invers.
repu licanii au un om la casa alba dar trump nu are majoritatea in congres !!!
in rest nu vi se pare ca sb tru.p e un picut exagerat in presa romaneasca.
ce-ar fi o salt. fara analize trumpistolovice
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 00:41)
pls o saptamana fara trumpologie
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 00:45)
Daca citesti asa cum scrii, atunci nu-i de mirare ca n-ai priceput articolul.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 01:01)
zau, ia zi tu ce ai priceput.
ce mi-a scapat mie.
de ce m-ar pasiona trumpologia...?
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 04:51)
Articolul este despre idiotii care cred in teoria conspiratiei. Trump este doar pretextul. Tie ti-a scapat doar sa sesisezi subiectul. Doar atat.
1.5. Much ado about nothing (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de Felix în data de 14.11.2016, 13:02)
Faptul ca nu exista o conspiratie la nivelul desenelor animate nu inseamna ca nu exista nici o conspiratie. La fel, chiar daca desenele erau reale, asta nu inseamna ca erau urmarea vreunei conspiratii. Astea ar fi niste generalizari destul de ieftine.
Pe de alta parte, se stie ca in SUA (ca peste tot) exista lobby, mi se pare ca acolo este chiar reglementat prin lege. Cat de puternic e lobby-ul? Liber la speculatii... Insa in anumite conditii, lobby-ul poate semana cu o conspiratie, mai ales daca promoveaza actiuni contrare intereselor majoritatii.
Alte generalizari fara o baza prea solida:
- toti idiotii cred in "teoria conspiratiei"
- toti cei care cred in "teoria conspiratiei" sunt idioti
Concluzia: multimea idiotilor este egala cu multimea celor care cred in "teoria conspiratiei" :) Asta in conditiile in care idiot este un cetatean care lucreaza exclusiv in interes personal (spre deosebite de neidioti). Concluzie: cei care lucreaza exclusiv in interes personal sunt aceiasi cu cei care cred in "teoria conspiratiei", in timp ce aceia care lucreaza si in interesul altora sunt scutiti de a crede in astfel de teorii.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 14:04)
Am scris asa:
"Părerea mea este că intelectualul idiot este extrem de vulnerabil la explicaţii invocând intervenţiile organizatiilor oculte - servicii secrete, masoni, mafii, flacăra violet, energiile pozitive, zodiacul etc. -, fiind incapabil să-şi construiască drumul firesc către decelarea cauzelor proprii procesului care îl intrigă."
Este o explicatie fara obscuritati a mecanismului prin care se leaga gustul pentru "oculta" de cel lovit de "idiotenie"; pe de alta parte, "cel ce lucreaza exclusiv in folos propriu", nu are acces la trairea inalta generata de exersarea vocatiei sociale, astfel ca, indiferent de eventualul nivel inalt de IQ, nu va putea obtine claritate decit asupra fragmentelor din realitate corespunzatoare propriei meschinarii.
Nu era greu sa sesisezi aceasta conexiune intre "idiot" si "oculta", astfel ca nu am explicitat-o.
Nu am afirmat niciunde ca toti idiotii cred in "oculta", am spus ca sint vulnerabili; nu am spus ca toti cei care cred in "oculta" sint idioti.
Nu am spus nicaieri ca nu exista conspiratii (de altfel, este contradictoriu: daca as fi avut aceasta convingere, atunci n-as fi avut nici un motiv pentru cercetarea cazului).
Daca desenele animate nu ar fi fost falsificate, atunci explicatia fireasca este cea data in articol: "Mi s-a părut că faptul ar fi imposibil, dacă nu ar fi existat o intenţie deliberată ca, acum, Trump să-şi copieze gesturile de personaj de desene animate, din urmă cu 16 ani."
Ceea ce ar fi fost contrariant.
CONCLUZIE:
1. Ti-ai scris propria varianta a articolului meu.
2. Apreciez preocuparea pentru obtinerea unei aparente de analiza logica, dar, in realitate, nu-i cine stie ce efort sa schimbi dinamica si continutul de idei al unui text, ca sa-l faci praf.
3. Absurditatile din coada mesajului tau mi le atribui ca asa vrei tu.
4. Esti un intelectual.
1.7. Scuze (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de Felix în data de 14.11.2016, 17:46)
Sper sa nu fie cu suparare, am cam fortat nota... In special cu generalizarile, care nu apar nicaieri in articol. Am lucrat in stil sofistic, nu m-am putut abtine. In nici un caz nu am avut intentia de a face praf un articol bun. Sper sa nu ramana cu suparare, doar ca am anticipat un dialog delicios. Recunosc ca am un umor cinic, uneori nesabuit...
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 18:15)
Imi cer scuze, la rindul meu, pentru insulta de la punctul 4. a concluziei (dupa ce am postat mesajul, am regretat-o, dar, desi am posibilitatea tehnica, nu am mai revenit, pentru ca a fost spontana).
In realitate, asta incerc sa fac, sa deschid posibilitatea interpretarii realizate de cititor, asa cum, in principiu, ai facut-o tu, dar nu conflictual, cum mi s-a parut demersul tau.
Asta s-a combinat cu faptul ca, de luni de zile, articolele imi sint intimpinate de comentarii ostile, procese de intentie, presupuneri fantasmagorice asupra intereselor mele, ba, de curind, am fost silit sa blochez permanent un antisemit care se manifesta explicit, nerusinat - un idiot care nici macar nu-si dadea seama ca este penal si ca as putea pune justitia pe urmele lui.
De aceea mi-a sarit mustarul.
Scuze inca o data.
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de Felix în data de 14.11.2016, 19:12)
A, in nici un caz nu m-am simtit jignit. Asta ar insemna sa primim o alta generalizare, anume ca toti intelectualii ar fi idioti (adica lucreaza exclusiv in interes personal - sunt incorigibil cu asocierile astea viciate :) ). Or, nici in teza d-lui Nassim Taleb nu apare o asemenea idee.
2. Om din popor
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 03:04)
Ce e asa greu de priceput. 135 mil $ campanie.
De ce OZN-uri se vad in Sua si in alta parte nu?
3. imbecil vs intelept
(mesaj trimis de The Brute în data de 14.11.2016, 04:29)
Trump foloseste acelasi limbaj ca Isarescu. Prezinta lucruri aparent complexe prin intermediul unui limbaj vulgar( in sensul intelegerii de catre mase) pentru a fi inteles de catre omul strazii in timp ce ii da acestuia o si mai mare perceptie de infailibilitate a opiniei exprimare. Scara rulanta este chiar acest mod al comunicarii. Trebuie sa vin intre voi ca sa ma puteti intelege...
3.1. mai desteptule, GUVI nu e singurul (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de vladi-vostok în data de 14.11.2016, 10:13)
mai este unul, mult mult mai activ: MOISE G.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 04:30)
Interesant, năucitor, briliant!
Însă alegerile din America s-au terminat de o săptămână!
"Bursa" a avut o ediție de colecție în seara alegerilor, pentru care a primit felicitări binemeritate.
Ieri au avut loc alegeri în Republica Moldova.
Azi nu există niciun articol în ziar care măcar să amintească de acest eveniment care, pentru noi ca români, cred că este cel puțin la fel de important ca alegerile din îndepărtata SUA!?!
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de BURSA în data de 14.11.2016, 05:00)
Editia din 13.11.2016
ALEGERI ÎN REPUBLICA MOLDOVA:
Peste jumătate dintre cetăţenii cu drept de vot s-au prezentat la urne până la 19:00
mareşte imaginea Igor Dodon şi Maia Sandu (Sursa foto: captură Youtube)
* Puteţi urmări aici, în timp real, prezenţa la vot (Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova)
* Cozi uriaşe în diaspora; moldovenii reclamă lipsa buletinelor de vot
* Au votat deja mai mulţi oameni decât în primul tur
----------
* ACTUALIZARE 19:33 Bueltinele de vot au fost epuizate şi la Dublin
La Dublin, Irlanda buletinele de vot au fost epuizate la ora locală 15:00, informează Unimedia.info.
Potrivit Comisiei Electorale Centrale, buletinele sunt pe sfârşite la două secţii de vot din Moscova, două din Bucureşti, una din Bologna, precum şi la Frankfurt.
Maia Sandu, candidata proeuropeană, a cerut demisia preşedintelui Comisiei Electorale Centrale, precum şi a ministrului de Interne, pentru încălcarea dreptului constituţional la vot.
* ACTUALIZARE 19:20 Prezenţa la vot: 52%
* ACTUALIZARE 19:14 Comisia Electorală Centrală infirmă informaţia cum că la mai multe secţii de votare în afara ţării a fost epuizat numărul buletinelor de vot
* ACTUALIZARE 19:08 CEC: La Stratford, Londra, au fost epuizate buletinele de vot distribuite
* ACTUALIZARE 17:17 Protest la Stratford, Londra unde s-au epuizat buletinele de vot cu şase ore înainte de a se închide secţia
* ACTUALIZARE 16:56 Maia Sandu: "Nu pot ei fura, cât putem noi vota!"
* ACTUALIZARE 16:40 Prezenţa la vot în turul II, mai mare decât în turul I şi la parlamentarele din 2010
* ACTUALIZARE 16:32 Vot masiv al transnistrenilor în raionul Rezina
* ACTUALIZARE 16:19 Numărul total de votanţi din primul tur, din diaspora, a fost deja depăşit
* ACTUALIZARE 16:11 Zeci de cetăţeni moldoveni stau la rând la Consulatul Republicii Moldova din Iaşi ca să voteze pentru alegerile prezidenţiale
* ACTUALIZARE 16:05 Prezenţa la vot: 43%
* ACTUALIZARE 16:01 Andrei Năstase: "Astăzi este ziua marelui protest împotriva celor care ne-au batjocorit ţara"
* ACTUALIZARE 15:02 Vlad Plahotniuc a votat: "Indiferent de rezultatul votului, Republica Moldova rămâne pe calea europeană"
* ACTUALIZARE 14:40 Renato Usatîi, la Ambasada Republicii Moldova la Moscova: "Am votat împotriva regimului banditesc al lui Plahotniuc"
* ACTUALIZARE 14:35 Prezenţa la vot: 37%
* ACTUALIZARE 14:25 Prima secţie de vot din diasporă s-a închis
* ACTUALIZARE 13:47 Cozi kilometrice la secţia de votare din Stratford, Londra
* ACTUALIZARE 13:27 Ambasadorul Republicii Moldova la Bucureşti: "Până acum, au votat peste 4.000 de persoane, mai multe decât în primul tur"
* ACTUALIZARE 13:20 Peste 800.000 de alegători la ora 13.00, aceeaşi rată de participare ca şi acum două săptămâni
* ACTUALIZARE 13:13 Mobilizare fără precedent la secţiile de vot din Varniţa; sute de moldoveni din stânga Nistrului au venit organizat, cu microbuzele
* ACTUALIZARE 13:07 Mihai Ghimpu, despre aşteptările pe care le are de la viitorul preşedinte: "Cel puţin măcar să nu ne încurce"
* ACTUALIZARE 12:55 Maia Sandu a votat: "Dacă alegerile vor fi corecte, noi vom câştiga"
* ACTUALIZARE 12:17 Cozi la secţiile de vot din Italia, Moscova; mobilizare în Transnistria
* ACTUALIZARE 11:50 Prezenţa la vot: 21%
* ACTUALIZARE 11:45 Andrian Candu: "Campania a divizat societatea"
* ACTUALIZARE 11:26 Coadă la vot la Ambasada Republicii Moldova din Bucureşti
* ACTUALIZARE 11:00 Preşedintele Nicolae Timofti: "Îmi dorec ca drepturile fundamentale ale cetăţenilor să fie respectate"
* ACTUALIZARE 10:56 Procesul de votare este afectat, în unele localităţi, de defecţiuni tehnice
* ACTUALIZARE 10:46 Igor Dodon, după ce a votat: "Voi fi un preşedinte al tuturor; sper să nu avem proteste după pronunţarea rezultatelor"
* ACTUALIZARE 10:38 Prezenţa la vot: 10%
* ACTUALIZARE 10:28 Traian Băsescu a votat: "Vreau să se menţină vectorul UE al Republicii Moldova şi apropierea de România"
* ACTUALIZARE 10:23 Premierul Pavel Filip, după vot: "Îmi doresc foarte mult ca noul preşedinte să tragă în aceeaşi direcţie cu guvernul"
----------
Peste trei milioane de cetăţeni moldoveni sunt aşteptaţi astăzi la secţiile de vot pentru a-şi alege preşedintele în al doilea tur al scutinului prezidenţial, care va decide continuarea drumului european sau o apropiere de Moscova.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 07:12)
Da, si?!?
Azi?
Rezultate, comentarii?
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 07:48)
Cine se informează numai din ziarul Bursa nu afla ca au fost alegeri în Moldova!
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 07:56)
Vreți să spuneți ca eu ca cititor sunt obligat sa citesc și ziarul de duminică?!?
Sa ghicesc cine a câștigat?!?
Apropo,
Au fost alegeri și în Bulgaria!
Și acolo au câștigat tot rusii!
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 08:29)
Socialistul Igor Dodon, noul preşedinte al Republicii Moldova
- Andrei Stan
* Acesta a obţinut 55,39% din voturi, iar Maia Sandu - 44,61%, după centralizarea a 95,48% din procesele-verbale
* Proteste la sediul Comisiei Electorale Centrale din Chişinău
* În diaspora, sute de moldoveni au stat la cozi imense, iar buletinele de vot au fost epuizate
-----------
* ACTUALIZARE 07:43 Băsescu: "Prin votul lor, cetăţenii Republicii Moldova au dat o amânare parcursului european al ţării"
Fostul preşedinte al României, Traian Băsescu, consideră că prin votul de ieri, prin care socialistul Igor Dodon a fost preferat în faţa candidatului prooccidental Maia Sandu, cetăţenii moldoveni au "amânat" parcursul european al Republicii Moldova.
* ACTUALIZARE 07:36 Dodon, către alegătorii Maiei Sandu: "O să iau în calcul toate dorinţele dumneavoastră, dar haideti să calmăm... detalii
4.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 08:29)
Satisfacut?
4.7. si ce facem ? (răspuns la opinia nr. 4.5)
(mesaj trimis de un prostanac, ca nici idiot nu mai pot spune acum în data de 14.11.2016, 12:03)
cu "Victoria lui Trump acolo, cu "oaza rosie din jurul nostrum ce facem de-acum ? asteptam secera si ciocanul sa ne slefuiasca sa ne incadram in matrix si 1984?
4.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 12:34)
Eu zic ca mama, care avea patru clase: "Hai sa ne vedem de trebusoara noastra!"
4.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 13:30)
dar nu stiu de ce tot am senzatia aceea de musca prinsa intr-o plasa lipicioasa din care nu scap ..., ca uite, ma gandesc asa: 1. de ce naiba la noi sunt taxele si impozitele cele mai mari la combustibili, care peste tot se ieftinesc, la noi viceversa?! deci, eu platesc cele mai multe si mari taxe, tot eu cumpar 1L motorina cel mai scump, in timp ce ei, cei pe care (chipurile tot eu I-am votat) nu negociaza redeventele cu marel, in loc sa ma jupoaie tot pe mine; 2.continua sa ma prosteasca zi de zi cu milioane si miliarde allocate infrastructurii, dar stai sa vezi, ca sunt pt studii de fezabilitate, caci cele vechi nu mai sunt valabile, si asa de 27 ani...3.in fiecare an ne plangem taman pe 16 Septembrie ca scolile, gradinitele nu au fost reparate, nu au aviz sanitar de functionare?! iar daca o mai aud si pe vesnica d-na ministresa de la psd ca vorbeste despre reformarea invatamantului, chiar ma apuca pandaliile; 4. imi este frica sa nu-mi mai mearga formula cu care ma auto-imbarbatez: hai ca esti bine, sanatos, nu ai nevoie de spital (ca e moarte sigura daca ajungi acolo); 5. cand 'emanatii" nostri, platiti de noi ne mint, prostesc, fura pe fata, de ce s-ar sfii niste straini rapaci, care de-aia au si venit aici, ca suntem usor de jumulit, pe bani putini (cele mai mici salarii din EU, dar la preturi aliniate la cele din EU) si mana in mana cu autoritatile - cele mai de success exemple, pe care le-au inteles si copii: bancile, multinationalele, etc ..sunt exemple facile, toate stiute de toata lumea, de ce mai consum energie sa le scriu? de prost! Nu este o pledoarie impotriva capitalismului ci o nedumerire: cand si de ce ne-am pierdut coloana vertebrala si ratiunea de a fi demni? cum de ne complacem de atata vreme sa fim bataia de joc a unora sau altora, pe care culmea, tot noi I-am ales (cel putin unii dintre noi) si culmea-culmilor ii mai si platim sa-si bata joc de noi ..Nu vi se pare ca suntem in cerc vicios?
4.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 14:37)
Lumea este la liman, sistemul e belit.
Nu-i meritul nostru, sistemul a canibalizat mii de generatii de paminteni, pina sa nu mai poata sa se reproduca.
Indemnul "Hai sa ne vedem de trebusoara noastra" este cuminte si accelereaza sfirsitul si inceputul.
4.11. imi place ce a zis mama ... (răspuns la opinia nr. 4.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 15:06)
si pare ca ar fi cel mai intelept, sa facem ceea ce trebuie, cand trebuie, ca sa ne pastram in normalitate; doar sa retina asta cat mai multi ...
4.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 18:13)
Pt mine nu, dar corecta observatia.
4.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.11.2016, 15:29)
CORECT!
4.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.12.2016, 19:47)
Corect!
5. Bun
(mesaj trimis de Oarecare în data de 14.11.2016, 07:45)
Make, mi-am dat seama încă de la începutul "relatării" tale că clipul este o făcătură.
Sunt orice și oarecare, dar IDI nu sunt :)
Cum mi-am dat seama așa de repede?
Apelând la memorie, cea adevărată, scrisă, din galaxia Gutenberg:), și nu la cultura google ...
Falsul ăsta, făcut pentru proștii lui Brucan, este o formă de rescriere a istoriei (a trecutului) creată parcă de Ministerul Adevărului din 1984 a lui Orwell.
Uite, copy-paste de pe google pentru cei care nu s-au bucurat încă de lectura acestei cărți de căpătâi a vremurilor noastre.
"Winston Smith, eroul principal al cărţii, trăieşte în Oceania, şi lucrează la Secţia Documente din cadrul Ministerului Adevărului. Sarcina lui este de a „rescrie” trecutul în acord cu ultimele directive ale Partidului: „Acest proces de continuă modificare se aplică nu numai ziarelor, ci şi cărţilor, revistelor, broşurilor, afişelor, foilor volante, filmelor, înregistrărilor, desenelor animate, fotografiilor – într-un cuvânt, oricărui document care ar putea avea o cât de mică semnificaţie politică sau ideologică. Zi de zi şi aproape clipă de clipă trecutul este adus la zi”.
Astfel, se declanşează în Winston o dureroasă nevoie de a păstra intact accesul la memorie, şi implicit la adevăr: „Singura probă [că trecutul este falsificat ] se află în mintea mea, dar de unde ştiu eu că mai există măcar un singur om care să aibă aceleaşi amintiri ca şi mine?”
Winston este, practic, ultimul om care refuză uitarea, asumându-şi martirajul de a fi lucid până la capăt."
Ce zici?
Făcătura care ți-a dat motivul scrierii editorialului (excelent, că veni vorba) face parte din tehnica de rescriere a trecutului descrisă de Orwell sau similitudinea cu 1984 este doar o simplă întâmplare?
Conspirație, conspirație, dar să știm și noi :)
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 08:26)
Da, e buna observatia.
Tocmai eram nelinistit ca articolul nu beneficia de interactivitate.
Cum am zis, bancul nu poate functiona fara raspuns si iata, ca dovada, pe tinarul de la 4., 4.2. si 4.4., la articolul meu, il munceste, problema alegerilor din Moldova.
Va trebui sa ii dau, copy/paste, aici si numai aici, rezultatul alegerilor din Moldova, ca altfel, se supara.
La 1. si 1.1., este altul care ma contrazice la ce n-am spus sau are aerul ca ma contrazice, spunind ce am spus si eu.
Dupa care imi cere sa nu mai scriem despre Trump.
Rezultatul vectorial dintre 1. si 4. este ca am scris un articol inutil si ar fi fost mai folositor daca, duminica, in loc sa scriu, ma spinzuram.
5.2. Eh (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 14.11.2016, 10:14)
Or fi mai mulți interactivi care au decodat corect articolul, dar nu au intrat în joc.
Dacă nu e așa, atunci, ce să faci, acomodează-te cu ideea că ești un mare neînțeles :) Ai luat cititorii prea tare de luni.
5.3. deci (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de Laurentiu în data de 14.11.2016, 10:20)
... nu trageti concluzii judecand doar dupa feed-back-ul primit :) ... pierdeti din vedere "majoritatea tacuta" :) :) :). Eu cred ca e mai bine ca ati scris un articol decat sa va fi spanzurat :)!
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 12:19)
Nu era concluzia mea, ci "rezultatul vectorial" al feed-back-ului; scriu cum spune Evanghelia, "fara sa ma uit la fata oamenilor".
6. Teoria conspiratiei (conspiratiilor)
(mesaj trimis de Florin în data de 14.11.2016, 10:27)
Dacă tot ați muncit atât la documentarea pentru acest video, am pentru dvs. alte 2 subiecte asemănătoare:
1.- profețiile babei Vanga (deja decedate) referitoare la faptul că Obama ar fi ultimul președinte american (deci Trump nu va apuca ziua de 20 ianuarie 2017 când devine oficial președintele S.U.A.)
2. - supoziția conaționalului nostru Marcel Lazar, alias Guciffer, că Hillary Clinton ar fi " Înalta Preoteasa a Illuminati" și de aici "deranjul" provocat de ne-alegerea ei ca Președinte
Interesant ?
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 12:23)
Principala mea preocupare nu este teoria conspiratiei, ci practica frumusetii.
De data asta, mi s-a parut ca-mi iese, chiar si la examinarea teoriei conspiratiei.
6.2. Frumusete (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de Florin în data de 14.11.2016, 13:45)
Este nobilă această practică :-)
Așteptăm cu interes Calendarul Bursa 2017 !
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 14:24)
Lansarea are loc joi, saptamina aceasta, la GALA BURSA.
Calendarul 2017 se intituleaza "Clar-obscur" si, in pofida indraznelii ipostazelor feminine, cred ca atinge nivelul fotografiei de arta.
7. obama=satana?
(mesaj trimis de cristian dogaru în data de 14.11.2016, 11:23)
Povestea filmuletului de desene animate trucat ma duce cu gandul la o facatura similara, de aceasta data anti-Obama...la alegerile din 2008 aparuse un filmulet cu Obama ce reproducea declaratiile sale derulate de la coada la cap..reiesea ca se vinde Diavolului....de fapt, explicatia mai simpla e ca mintea noastra tinde sa umple spatiile goale cu ceva familiar iar textul cu invocatii sataniste furnizat de creatorii filmului era tocmai bun pentru asta...probabil ca s-ar fi recunoscut si versurile lui john lennon in declaratiile viitorului presedinte derulate invers, daca se dorea asta...
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 12:31)
OK, Obama este Satana, dar Satana cine este?
Vorba bancului, daca Adam si Eva ar fi fost chinezi, atunci ar fi preferat sa manince sarpele decit marul.
7.2. cum cine? (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 13:36)
depinde cine spune povestea
the dark side of the moon
8. imi place Bursa
(mesaj trimis de Emancipatorul în data de 14.11.2016, 13:35)
Exista lobby-isti care au putere mare de influenta, deci exista conspirationisti.
Daca ati fi miliardar, nu ati conveni cu alti miliardari masuri ca opinia publica sa nu devina contra Dvs? Nu ati cumpara presa, distributie si comanda continut?
Sau nu ati conspira ca FED-ul sa bail-out pe degraba pe banci decit pe gospodarii?
Etc. Sigur ca exista grupuri de interese, deci conspiratori.
Tinand cont de interesele decelante ale oligarhilor, cauzele si tendintele observate, sigur ca se poate concepe un film despre cum arata viitorul. Nu e nimic senzational aici. Sigur ca oamenii au puterea sa anticipeze, nu e nici o conspiratie a regizorului/scenaristului Idiocracy. Doar a anticipat observand tendintele actuale si intelegand realitatea (sigur prin filtrele/metodele lui).
Filmul 1984 lui Orwell nu este neaprat o conspiratie. Sau este o consipratie a celor care militeaza contra Puterii si manipularii ei.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 14:21)
Nu, daca as fi miliardar, atunci as fi miliardar prin mostenire, iar nu facind banii prin propriul efort, pentru ca am lucruri mai bune de facut; as cauta ca, dimpotriva, opinia publica sa se exprime liber si evident, de vreme ce nici acum nu "comand continut", atunci de ce as face-o ca miliardar?
Faptul ca altii se comporta tipic, nu ma contamineaza.
Raspunsurile considera ca intrebarile au fost personale, ca m-au vizat pe mine insumi; dar, desigur, daca ele sint retorice, atunci nu sint intrebari, ci constatari.
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de Emacipatorul în data de 14.11.2016, 20:28)
Intrebarile nu erau personale. Eu cred ca nu aveti tendinte spre manipulare sau coruptie. Va cred ca nu comandati "continut", dar Murdoch sau Koch sau Bloomberg sau Turner? Eu in cei 4 nu am incredere.
V-am cunoscut si v-am dezamagit, dar eram prea tinar ca sa ma comport corect.
Intrebarile nu erau nici retorice, caci asteptam un raspuns de la Dvs.
Dar cred ca l-am primit.
Bafta sa puteti continua "Bursa".
8.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 22:24)
Multumesc!
9. Misto
(mesaj trimis de Dyogene în data de 14.11.2016, 16:27)
Suntem pe terenul intoxicatiilor, indraznesc sa spun ca peste 90% din toata informatia online e inutila sau chiar daunatoare. Saptamana trecuta am vazut demontata si fotografia cu angajatii casei albe ultra-deprimati chipurile la intalnirea Obama-Trump.
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 20:46)
Superb articol!
O proza scurta, cu multiple intelesuri, care lasa loc si multor alte interpretari.
"Am adormit şi am vizat că sunt un fluture şi că fluturele doarme şi visea-ză că este eu şi m-am trezit şi nu mai ştiu dacă m-am trezit eu însumi sau doar fluturele visează că s-a trezit acela care este eu".
Revenind cu picioarele pe pamant exista, totusi, niste personaje care pretind ca au contribuit decisiv la castigarea alegerilor de catre Trump.
Pentru prima data in istorie o echipa specializata in operatiuni psihologice a fabricat un candidat pentru alegerile prezidentiale americane si l-a adus cu succes la Casa Alba. O victorie care atesta posibilitatea de a modela procesul electoral.
Cambridge Analytica (CA) este o societate privata care combina exploatarea datelor, analiza lor cu comunicarea strategica pentru procesul electoral. A fost creata in 2013 ca o emanatie a societatii britanice mama SCL Groupe, pentru a participa la politica americana. Societatea este puternic finantata de familia miliardarului Robert Mercer.
In 2016, CA a inceput sa lucreze pentru campania prezidentiala a lui Donald Trump. SCL Groupe chiar se autodefineste ”un organism de gestiune a alegerilor mondiale”, cunoscut pentru participarea ”la campanii de dezinformare militara”.
”Astazi, in SUA, putem modela personalitatea fiecarui adult de-a lungul teritoriului SUA, aproximativ 230 milioane de persoane”, declara, luna trecuta, Alexander Nix, director executiv al CA.
Trump a investit, in septembrie 2016, 5 milioane de dolari in sistemul DMP (Data Management Platform), un sistem care combina micro-targetarea potentialilor alegatori cu profilul lor psihologic, prezentandu-le un test de personalitate aparent inofensiv pe retelele sociale. Utilizand aceste informatii, CA l-a ajutat pe Trump sa inteleaga maniera in care o persoana poate fi influentata in favoarea sa. Amanunt cu amanunt, de la limbajul corporal, la retorica agresiva, nationalista, la atacul direct. Un candidat iesit din tipare, antisistem, inclusiv vestimentar: cravate tipatoare, nepotrivit de lungi, sacouri ce pareau ca-i ajung pana la genunchi, sepci multicolore. Aparent un clovn. Insa in aceasta combinatie pestrita americanii au vazut culorile vremurilor bune, anii 60, 70, 80, cand o intreaga natiune isi afirma libertatea de a fuma si a trage cu pusca iar benzina costa mai putin ca apa de la robinet. Cand totul, inclusiv visurile, era ”Made in America”: accesibil, la dimensiuni XXL...
Si, uite asa, viata bate filmul...
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 22:29)
Uite, de asta sustin ca sociologia nu este o stiinta despre societate, ci despre manipulare si ca reuseste sa-si produca materia de studiu: "omul mediu" nu exista, decit ca efect al aplicarii modelelor sociologice.
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2016, 21:31)
Make, esti un intelectual dar te rog spune-ne daca ti-ai facut analizele/un consult medical, anul acesta. Sti ca sunt ceva analize gratuite in pachetul anual?
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 22:10)
Nu, n-am fost la medic tot anul.
Acum te poti referi si la articol?
12. precizare
(mesaj trimis de marius în data de 14.11.2016, 22:05)
Idiotes ,la inceput ,insemna acel om ce nu era angajat in serviciul public ,care nu avea o functie ,in opozitie cu cei ce lucrau pt stat, fara nici o conotatie egoista respectiv altruista,cam cum sunt diferentiati in limba romana cei ce lucreaza la ''privat''de ''bugetari''.in timp,tot la vechii greci ,idiotes a inceput sainsemne om comun ,ce nu se remarca prin nimic pt ca apoi sa insemne ignorant,om cu educatie precara.in limba romana prost are si inteles de needucat ,de ignorant.acum ,in limba engleza,idiot inseamna pur si simplu prost sau om ce se comporta prosteste.deci nu cred ca trebuie cautate alte valente in expresia intelectual dar idiot.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.11.2016, 22:20)
In romaneste, idiot inseamna, indubitabil, nerod (cu toate variantele de sinonimie).
Intelesurile plutind etimologic in jurul cuvintului, il imbogatesc, adauga semnificatie si stimuleaza cugetarea.
Etimologia nu este cine stie ce instrument al interpretarii, dar translatia intelesului ofera o imagine a succesivelor mutatii istorice si un criteriu (modest) de evaluare a progresului sau regresului de mentalitate.
Desigur, alte tehnici hermeneutice sint mai generoase.
12.2. elegant (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de marius în data de 14.11.2016, 23:56)
..raspunsul dumneavoastra!
13. profetii
(mesaj trimis de un guru în data de 30.11.2016, 13:54)
Exista o emisiune Oprah de acum vreo 30 de ani in care omul chiar a previzionat ca va fi candva presedinte . In rest , SUA a ales , ce va fi va fi.Idiotii sunt o specie generala , mai importanti fiind idiotii utili cum zicea un tovaras din URSS :) Putem cu ajutorul lor sa legitimam aproape orice .Deci da , putem :)