Fintech-ul Mokka BNPL devine tot mai mult parte esenţială a experienţei de shopping în 2023

D.R.
Miscellanea / 18 iulie 2023

Fintech-ul Mokka BNPL devine tot mai mult parte esenţială a experienţei de shopping în 2023

Inflaţia, pandemia, recesiunea economică şi schimbările climatice sunt câţiva dintre factorii care au influenţat obiceiurile de consum, în ultimii ani, la nivel global şi le-au definit într-un mod particular, uneori contradictoriu, informează un comunicat de presă, remis astăzii.

Tendinţele anului curent menţin aceleaşi caracteristici, după cum arată o cercetare publicată de Euromonitor International privind principalele trenduri ale obiceiurilor de consum global în 2023 (Top 10 Global Consumer Trends 2023). Astfel, cumpărătorii sunt mai atenţi la sumele cheltuite, sunt interesaţi de reduceri şi promoţii, dar totodată vor soluţii de creştere a puterii de cumpărare care să facă produsele scumpe mai accesibile. Este unul dintre motivele pentru care cumpărătorii optează pentru plăţi alternative flexibile ca Buy Now, Pay Later (BNPL/Cumperi acum, Plăteşti mai târziu) care scad presiunea asupra costurilor şi fac produsele mai accesibile. Mokka, soluţie de plată alternativă dezvoltată de compania fintech Revo Technologies, lider regional pe pieţele din centrul şi estul Europei, este primul furnizor de servicii BNPL de pe piaţa românească, prezent într-o mare varietate de magazine online şi fizice, din domenii variate. Mokka BNPL a înregistrat anul trecut dublarea tranzacţiilor şi se aşteaptă ca anul acesta să aibă o creştere şi mai spectaculoasă.

"În 2023, previzionăm o majorare de câteva ori a volumului tranzacţiilor cu Mokka BNPL şi, proporţional, a bazei de clienţi", spune Marius Costin, CEO regional Mokka. "Succesul Mokka BNPL este legat de simplificarea procesului de achiziţie şi confortul pe care îl aduce. Clienţii descarcă aplicaţia pe telefon, aleg magazinele partenere, selectează produsele dorite şi planul de plată preferat, iar prima rată o achită peste 30 de zile. În plus, sunt notificaţi permanent în legătură cu reducerile şi ofertele speciale din magazinele preferate", explică CEO-ul regional Mokka BNPL.

Raportul Euromonitor International mai subliniază că digitalizarea este tot mai folosită în procesele de cumpărare, dar oamenii sunt mult mai selectivi în privinţa platformelor pe care le folosesc, căutând o experienţă cât mai plăcută şi personalizată. "Tendinţa se observă şi în România şi din acest motiv ne dorim ca experienţa clienţilor care aleg să achite cu Mokka să fie una inovativă. Lucrăm constant la adăugarea de noi funcţionalităţi aplicaţiei Mokka - de la oferte personalizate, funcţia snooze şi avans în numerar, la card virtual şi multe altele", spune Alexandru Balaci, CEO Mokka România.

Aplicaţia mobilă Mokka BNPL pentru iOS şi Android este intuitivă şi simplu de utilizat. Clienţii descoperă uşor magazinele unde poate fi folosită, limita de cheltuieli disponibilă pentru cumpărături, promoţiile, ofertele speciale şi pot să personalizeze planurile de plată conform propriilor preferinţe. Servicii suplimentare precum avansul în numerar, opţiunile de amânare a plăţii până la 1 lună şi solicitarea de creştere a limitei de cheltuieli vor ajunge la utilizatorii aplicaţiei Mokka în următorul an.

Raportul Euromonitor International indică faptul că preferinţele Generaţiei Z se impun din ce în ce mai mult, iar "pandemia a modelat anii cei mai importanţi în formarea lor". Nativi digital, cei din Generaţia Z sunt, alături de Millennials, şi principalii consumatori de servicii BNPL în toată lumea, inclusiv în România.

Până în 2025, se estimează că aproape jumătate din Gen Z va utiliza servicii BNPL: În 2023, valoarea globală a pieţei Buy Now Pay Later este evaluată la 309,2 miliarde de dolari şi se estimează că va creşte cu o rată anuală compusă (CAGR) de 25,5% până în 2026, conform GlobalData. Clienţi din toată lumea preferă plăţile online favorizând astfel creşterea pieţei BNPL. În ultimii ani, Buy Now Pay Later a câştigat din ce în ce mai multă popularitate la nivel global şi a devenit metoda de plată favorită a Gen Z şi Millennials.

O cercetare recentă eMarketer arată că Gen Z apelează cel mai frecvent la serviciile BNPL. Până în 2025, se estimează că aproape jumătate dintre aceştia vor utiliza BNPL, astfel încât rata de adopţie va atinge valoarea de 47,4%. Cât priveşte domeniile în care BNPL este cel mai utilizat, cercetările arată că două treimi dintre utilizatori îl folosesc pentru achiziţia de îmbrăcăminte şi încălţăminte, electronice, bunuri pentru casă, mobilă, bijuterii şi călătorii. În România, datele unui studiu comandat de Mokka arată că utilizatorii sunt preponderent tineri cu vârste de la 23 la 40 de ani. Anul trecut, procentul clienţilor Mokka cu vârste sub 40 de ani a crescut cu 63%. Dintre aceştia, 70% sunt reprezentaţi de femei, iar restul de 30% dintre clienţi sunt bărbaţi.

"În primul trimestru al anului 2023, continuăm creşterea accelerată datorită adoptării rapide a BNPL în ţările unde suntem prezenţi. Comercianţii sunt interesaţi să-şi îmbunătăţească experienţa de cumpărături prin adoptarea Mokka BNPL deoarece observă că clienţii din Generaţia Z şi Millenials sunt atraşi de opţiunile de plată flexibile. Fintech-ul Mokka BNPL devine tot mai mult parte esenţială a experienţei de shopping în 2023", mai spune Marius Costin.

Cu acţionariat european şi american, fondat de Irene Shvakman, de origine ucraineană, şi Fernando Dias Da Silva, Mokka este primul provider Buy Now Pay Later care a pătruns pe piaţa românească, în urmă cu 3 ani. În tot acest timp, serviciul dezvoltat de fintech-ul Revo Technologies şi-a consolidat poziţia pe pieţele europene unde este prezent (România, Polonia şi Bulgaria), a crescut în popularitate, iar volumul mărfurilor achiziţionate cu Mokka BNPL s-a dublat.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb