Compania auto americană "Ford Motor" Co. va muta, în 2018, producţia modelelor Focus şi C-Max din unitatea de asamblare din Michigan, ceea ce arată dificultăţile pe care le întâmpină constructorii auto în privinţa profitabilităţii pe plan local.
"Ford" nu a informat unde va muta producţia destinată pieţei americane, dar, în urmă cu mai puţin de trei luni, compania anunţa că va investi 2,5 miliarde de dolari în fabrici din Mexic. "Ford" are unităţi de asamblare în Mexic, unde fabrică modelele Fusion şi Fiesta.
În timp ce are probleme pe piaţa americană, "Ford Motor" se extinde în Asia. În luna martie, compania a inaugurat, la Hangzhou, cea de-a şasea fabrică de asamblare pe care o deţine în China, unde va fi produsă o nouă versiune a modelului Edge, destinată exclusiv pieţei locale.
În urma investiţiei de 760 de milioane de dolari în fabrica din Hagzhou, "Ford" va putea majora cu 250.000 de vehicule, la 1,4 milioane de unităţi pe an, producţia sa în China. "Ford" operează în China prin societatea mixtă "Changan Ford". În ţara asiatică, "Ford" se află pe locul al cincilea în topul principalilor producători auto străini după vânzări, în urma "Volkswagen" AG, "General Motors" Co., "Nissan Motor" Corp. şi "Hyundai Motor" Co. "Ford" are ca ţintă să devină al treilea producător auto străin major din China, până în 2020.