Fundaţia Fan Courier a marcat şapte ani de activitate transformaţională, caracterizaţi prin schimbare socială, impact durabil, programe dedicate şi parteneriate strategice, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Acest angajament a adus recunoaştere internaţională, fundaţia fiind invitată să îşi prezinte experienţa la Female Empowerment Summit din Beverly Hills, Los Angeles, în martie 2025.
Impactul transformaţional al fundaţiei se reflectă în rezultate concrete. În ceea ce priveşte sprijinul pentru comunităţi, fundaţia a realizat 40 de proiecte în parteneriat cu ONG-uri cu misiuni similare. Programul de burse "Elev la liceu" a susţinut 133 de elevi din medii defavorizate, dintre care 68 au devenit acum studenţi. Accesul la energie a fost îmbunătăţit pentru 590 de persoane din mediul rural, prin instalarea de sisteme fotovoltaice în 142 de case. Proiectul "Memoria Naţională" a contribuit la conservarea patrimoniului cultural, salvând 27 de tone de publicaţii istorice. De asemenea, reţeaua de schimbare socială a distribuit 82 de tone de bunuri umanitare către 23.000 de beneficiari direcţi.
Din cei 133 de bursieri ai programului "Elev la Liceu", 68 au ajuns la facultate, iar 6 dintre ei vor absolvi în 2025. 8 bursieri s-au remarcat prin participarea la proiecte internaţionale de antreprenoriat şi leadership pentru tineri pe teritoriul Uniunii Europene.
Prin campania "Lumină pentru România", 530 de persoane - dintre care 240 de copii - au acum acces la electricitate, prin 140 de sisteme fotovoltaice şi 21 de branşamente instalate în 96 de localităţi din 27 de judeţe. Proiectul "Memoria Naţională" a contribuit la salvarea patrimoniului cultural prin igienizarea a 27 de tone de publicaţii istorice.
În domeniul sănătăţii, fundaţia a facilitat accesul la servicii medicale gratuite pentru peste 3.000 de persoane din zone rurale şi defavorizate, iar în 2024 a oferit ajutor esenţial pentru 36 de persoane aflate în situaţii sociale critice. În plus, fundaţia investeşte în viitorul României prin susţinerea proiectelor de cercetare academică în domeniile umaniste şi sociale.
În 2024, fundaţia a facilitat transportul a 82 de tone de bunuri umanitare, venind în sprijinul a 23.000 de beneficiari direcţi, şi a susţinut 40 de organizaţii în eforturile lor de a aduce schimbări pozitive în comunităţile lor, contribuind la protejarea mediului, la promovarea educaţiei de calitate, la îmbunătăţirea accesului la servicii medicale, la oferirea de sprijin social şi intervenind prompt în situaţii de criză.
"Anul 2024 a marcat un moment semnificativ în istoria Fundaţiei FAN Courier: şapte ani de activitate neîntreruptă în serviciul comunităţilor din România. Rezultatele activităţii noastre înseamnă însă mai mult decât cifre seci, înseamnă cazuri reale de transformare şi speranţă pe care le-am creat împreună. Fundaţia FAN Courier acţionează ca un catalizator al schimbării sociale pozitive, luând în considerare trei piloni de creştere: promovarea educaţiei ca instrument principal de dezvoltare personală şi socială, asigurarea echităţii sociale şi a egalităţii de şanse pentru toate categoriile sociale şi susţinerea valorilor şi expresiei culturale în toate formele sale, contribuind la dezvoltarea unei societăţi dinamice şi creative", explică Magda Popescu, director executiv al Fundaţiei FAN Courier.
Înfiinţată în 2017, Fundaţia FAN Courier a încurajat şi a dezvoltat proiecte cu impact în comunităţile locale şi care au corespondent în valorile Fundaţiei şi ale FAN Courier. În cei şapte ani de activitate, Fundaţia FAN Courier s-a concentrat pe implementarea unor programe educaţionale strategice, programe comprehensive pentru tinerii din medii defavorizate cărora nu le oferă numai sprijin financiar, ci şi mentorat şi îndrumare pentru dezvoltare personală, fiind construite parteneriate durabile cu instituţii educaţionale şi organizaţii comunitare.
"Fundaţia FAN Courier îşi propune să dezvolte reţele puternice cu organizaţii şi companii pentru maximizarea impactului social, să implementeze proiecte de responsabilitate socială cu rezultate măsurabile şi să faciliteze schimbul de bune practici între parteneri. De asemenea, sprijină iniţiativele locale care promovează dezvoltarea comunitară şi contribuie la crearea unui ecosistem social robust şi sustenabil. În spiritul colaborării şi al excelenţei în sectorul non-profit, parteneriatul de lungă durată dintre Fundaţia FAN Courier şi Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC) continuă să aducă plus valoare prin Conferinţa Naţională de Fundraising. An după an, această colaborare contribuie la dezvoltarea ecosistemului organizaţiilor non-profit din România", spune Magda Popescu.
De asemenea, Fundaţia FAN Courier joacă un rol esenţial în seria de evenimente transcontinentale Female Empowerment Summit, organizate între România şi Statele Unite. Aceste summit-uri celebrează poveştile impresionante ale femeilor care au depăşit provocări majore, contribuind semnificativ la progresul profesional şi personal.
"Prin iniţiativa noastră, ne propunem să construim comunităţi solidare, în care femeile să se inspire reciproc şi să-şi ofere sprijin. Promovăm dialogul global şi schimbul de idei inovatoare, elemente fundamentale pentru abordarea provocărilor mondiale şi stimularea progresului economic şi social. Implicarea Fundaţiei FAN Courier reprezintă un pas important în formarea unei noi generaţii de lideri şi de antreprenori femei, dedicate schimbării şi transformării pozitive. Credem cu tărie că egalitatea de şanse este cheia unui viitor sustenabil şi prosper pentru toţi", spune Magda Popescu.
Privind spre viitor, directorul executiv al Fundaţiei FAN Courier reafirmă angajamentul de a continua şi extinde aceste iniţiative transformaţionale. "Credem că fiecare pas făcut în direcţia educaţiei, echităţii sociale şi dezvoltării culturale contribuie la construirea unei Românii mai puternice şi mai unite", concluzionează Magda Popescu.
Opinia Cititorului