• Afacerea ar crea cea mai mare companie aeriană din lume
Companiile aeriene americane "Delta Air Lines" Inc. şi "Northwest Airlines" Corp. ar putea anunţa, cel mai devreme astăzi, că fuzionează, tranzacţie prin care ar lua fiinţă cea mai mare companie aeriană din lume, spun surse apropiate afacerii, citate de agenţiile de presă străine. Potrivit acestora, directorul executiv al "Delta", Richard Anderson, s-a întâlnit duminică, în Minneapolis, cu omologul său de la "Northwest", Doug Steenland, ca să discute pe marginea planului de fuziune.
"Delta", a treia companie aeriană din SUA (după nivelul traficului), consideră că o eventuală combinaţie cu "Northwest", numărul cinci local în domeniu, va determina creşterea vânzărilor şi va reduce costurile. În ultimul an, preţul combustibilului pentru avioane a urcat cu 77%.
Dacă va lua fiinţă, noua entitate va lua locul "American Airlines", deţinută de AMR Corp., care este, în prezent, lider mondial în clasamentul operatorilor de transport aerian. Noua companie va beneficia de pe urma rutelor trans-atlantice ale "Delta" către Europa şi a reţelei din America Latină, la care se adaugă zborurile "North-west" către Pacific, inclusiv accesul pe aeroportul Narita din Tokyo, supus restric-ţiilor.
Atât purtătorul de cuvânt al "Delta", cât şi cel al "North-west" au refuzat să facă vreo declaraţie în legătură cu o posibilă fuziune.
Negocierile de fuziune dintre cele două companii au fost puse în pericol luna trecută, după ce liderii piloţilor de la "Delta" şi "Northwest" nu au ajuns la un acord în vederea combinării listelor cu lucrătorii ce au vechime mare. Părţile nu s-au înţeles asupra modalităţii în care piloţii mai tineri de la "Delta" vor fi trecuţi în locul celor care se pensionează de la "Northwest".
Fuziunea dintre "Delta" şi "Northwest" ar putea amplifica presiunile asupra altor companii aeriene din SUA, în vederea combinării operaţiunilor. Surse apropiate domeniul afirmă că a patra companie aeriană din SUA, "Continental Airlines" Inc., a negociat în acest sens cu "United Airlines" şi American, din cadrul UAL Corp.
Intrate în criză după atentatele de la 11 septembrie 2001, marile companii aeriene americane, "US Airways", UAL, "Delta" şi "Northwest", au beneficiat de protecţia Legii falimentului şi au rămas într-o situaţie fragilă.