GfK: Cheltuielile pentru coşul de consum au scăzut cu 4,5%

F.A.
Ziarul BURSA #Macroeconomie / 22 octombrie 2010

Cheltuielile românilor pentru coşul de bunuri de larg consum au scăzut, în primele opt luni ale anului, cu 4,5%, în comparaţie cu peri-oada similară din 2009, potrivit studiului GfK România, preluat de Agerpres.

"Consumatorul român a ajuns la cel mai de jos nivel de pesimism din ultimii ani. În comportamentul de consum, cumpărătorul a devenit mult mai exigent şi caută calitate. În general, la capitolul evoluţiei marilor categorii de produse, s-au sem-nalat scăderi mai cu seamă la bău-turi şi la produsele de îngrijire personală", a menţionat Gabriela Luca, cercetător de piaţă al GfK România.

În ceea ce priveşte mărcile proprii comercializate de către retaileri, în intervalul ianuarie - august 2010 s-a consemnat o creştere de două procente, până la 32% faţă de perioada similară din anul precedent, iar cele mai accesate categorii de produse "private label" au fost cele alimentare. "Cu toate acestea, datorită dis-counterilor, cheltuielile din gospodăriile româneşti au crescut. Spre deosebire de trend-ul general, magazinele de tip discount şi-au des-chis din ce în ce mai multe locaţii. Cele mai afectate de scăderea vizitelor au fost supermarketurile, cu cheltuieli mai mici cu 9%, în primele opt luni ale anului faţă de perioada similară din anul anterior. În cazul hyper-marketurilor, loialitatea con-sumatorilor a crescut cu trei procente, în intervalul ianuarie - august 2010, până la 34%, comparativ cu perioada similară din 2009 - când era de 31%", a subliniat Luca.

"Metro": Producătorii şi retailerii trebuie să gândească mai departe de promoţii

Producătorii şi retailerii trebuie să gândească mai departe de promoţii, pe o piaţă autohtonă care are nevoie de educaţie, a declarat, ieri, Mircea Coman, şeful Grupului de Management al "Metro Cash&Carry" Româ-nia, citat de Agerpres.

Potrivit unui studiu de piaţă prezentat de "Daedalus Group", aproape 60% dintre români recunosc faptul că, în 2010, cumpără mai puţin comparativ cu anul trecut, dar nevoia faţă de un anumit produs rămâne în prim-plan.

Potrivit companiei de cercetare "Daedalus Group", promoţiile din magazine nu sunt influenţate numai de consumator, ci şi de producător. Cercetarea realizată de "Daedalus Group" relevă faptul că, anul trecut, 27,9% dintre români se orientau către viitor, în timp ce 23,6% erau preocupaţi de grija zilei de mâine. Tot-odată, 26,3% dintre respondenţi vedeau oportunităţi, dar erau detaşaţi de ceea ce se întâmplă în jurul lor. Datele se schimbă în 2010, când, până în luna august, 12% din totalul populaţie, a migrat dinspre detaşaţi către cei care caută oportunităţi, în timp ce o migrare extrem de mică - 2,5% din total, a avut loc de la pasivitate către activitate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9728
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4760
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3165
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8944
Gram de aur (XAU)Gram de aur362.6244

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb