Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip dis-count, cash&carry şi supermarketuri, dar şi magazine de proximitate, va ajunge în 2015 la o cotă de piaţă de 54% din consumul total de produse de largă folosinţă, faţă de 45% în prezent, estimează compania de cercetare a pieţei GfK. Cea mai importantă formă de comerţ este reprezentată în continuare de magazinele tradiţionale, deşi, până în 2015, GfK estimează o reducere a cotei de piaţă a acestor tipuri de unităţi de la 41% la 40%. Concomitent, compania prognozează o majorare a cotei de piaţă a hipermarketurilor de la 21% în prezent la 26% şi a magazinelor de tip discount de la 10% la 16% până în 2015, informează Mediafax.
Supermarketurile vor avea o cotă de piaţă de 11% în 2015 faţă de 12% în 2010, iar magazinele cash-carry îşi vor reduce ponderea la 1%, de la 2% în prezent. "Hipermarketurile şi magazinele de tip dis-count îşi vor păstra ritmul de creştere şi în anii următori. De asemenea, magazinele de proximitate şi cele tradiţionale vor rămâne formele principale de comerţ şi în 2015", a declarat, ieri, Diana Toma, head of client service consumer tracking GfK România.
Potrivit datelor GfK, pe fondul crizei, produsele de bază au fost cel mai puţin afectate de reducerea cheltuielilor.