Xu Shihui, miliardarul preşedinte - director executiv al Dali Foods Group Co., a obţinut aprobarea acţionarilor pentru privatizarea companiei cu o valoare de 6,5 miliarde de dolari, iar joi a fost ultima sesiune de tranzacţionare a titlurilor gigantului alimentar chinez care a debutat pe bursă în urmă cu opt ani, potrivit forbes.com.
Într-o solicitare depusă în 23 august la Bursa de Valori din Hong Kong (Hong Kong Stock Exchange), Dali Foods a anunţat rezultatul votului privind planul de privatizare pe care Xu Shihui l-a dezvăluit în iunie. Invocând motive printre care evoluţia nesatisfăcătoare a acţiunilor şi capacitatea limitată de strângere de fonduri prin intermediul pieţei, magnatul în vârstă de 65 de ani s-a oferit să treacă societatea în acţionariat privat la un preţ de 3,75 dolari HK/acţiune. Preţul de închidere din data de 24 august, ultima zi de tranzacţionare, a fost de 3,73 dolari HK.
Propunerea de trecere în acţionariat privat i-a surprins pe mulţi şi a declanşat o creştere a preţului acţiunilor Dali Foods. Xu Shihui, care îşi obţine aproape întreaga avere din participaţia de 85% din companie, a câştigat în urma anunţului circa 1,2 miliarde de dolari. Magnatul, a cărui avere este în prezent de 7,5 miliarde de dolari, poate finanţa, probabil, afacerea de privatizare cu numerarul de care dispune, scrie Forbes. Conform aşteptărilor, acesta va plăti aproximativ 728 de milioane de dolari pentru achiziţia restului pe care nu îl deţinea în Dali Foods. Suma ar putea fi uşor acoperită din cele aproape două miliarde de dolari - dividende pe care Xu Shihui le-a primit de la Dali Foods de-a lungul anilor, potrivit estimărilor Forbes.
• Acţiunile Dali Foods, pe trend descendent după vârful atins în 2018
Transformarea într-o companie privată oferă beneficii Dali Foods, precum o mai mare flexibilitate în implementarea deciziilor strategice şi facilitarea transformării afacerilor, conform propunerii din iunie. Fondată de Xu Shihui în 1989, în oraşul Quanzhou, din sudul Chinei, compania Dali Foods s-a extins rapid datorită cererii pentru gustările sale la preţ redus, care sunt acum vândute de peste 6.500 de distribuitori din întreaga ţară. Dali Foods s-a listat în 2015, după ce a strâns 1,2 miliarde de dolari prin oferta publică iniţială de atunci.
Dar acţiunile companiei au tot scăzut după ce au atins un vârf în 2018, deoarece Dali Foods se confruntă cu provocări - de la schimbările în obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor, până la apariţia mărcilor mai noi. În 2022, compania şi-a redus vânzările cu 10,5%, la 2,7 miliarde de dolari, iar profitul net - cu 20%, la 410,7 milioane de dolari, în condiţiile în care restricţiile impuse din cauza pandemiei au avut, la rândul lor, un impact asupra cererii.