Motorul de căutare Google pierde teren în China, în favoarea rivalului local Baidu.com, conform unui studiu realizat de un grup de cercetare a reţelelor de internet. În marile oraşe ale Chinei, în principal, motorul de navigare chinez a depăşit, în ultimele luni, motorul Google. Astfel, în Beijing, Baidu deţine deja 52% din piaţa de profil, cres-cînd în ultimele luni cu 10,8%. Cota Google a fost de 33%, motorul de căutare american păstrîndu-şi publicul, însă nu a cîştigat noi clienţi, în condiţiile în care piaţa a atras noi consumatori.
Numărul utilizatorilor locali de internet a atins 103 milioane în luna iunie, fiind astfel pe locul al doilea în lume, după SUA. "Baidu.com" este compania deţinătoare a celui mai mare motor de căutare pe internet din China şi al şaselea din lume. În Beijing şi Shanghai, Google şi Baidu deţin împreună 80% din piaţă, şi 75% din oraşul Guangzhou.
De menţionat că, în urmă cu şase luni, "Google" domina piaţa de profil. Actualmente, Baidu deţine 43,9 din piaţă în Shanghai, iar Google doar 38,2%. În Guangzhou, Google deţine 28,7%, iar Baidu 48%.
Gigantul internetului din SUA, Yahoo, deţine doar 3,7% din piaţa chineză, fiind depăşit de alte motoare de navigare locale, de mai mică anvergură decît cele precum Baidu. Piaţa de internet a Chinei a crescut rapid, specialiştii menţionînd că aceasta poate să atingă valoarea de trei miliarde de yuani (370 milioane de dolari), pînă în anul 2007, faţă de numai 700 milione de yuani (86,4 milioane de dolari) anul trecut.