Actualizare 15:10 Circulaţia trenurilor a fost reluată în regionalele Bucureşti, Craiova, Cluj, Iaşi, Galaţi şi Constanţa, în alte două regionale continuă greva
Circulaţia trenurilor a fost reluată în regionalele Bucureşti, Craiova, Cluj, Iaşi, Galaţi şi Constanţa, iar la acestă oră se mai poartă discuţii pentru încetarea protestului cu angajaţii din anumite staţii din regionalele Braşov şi Timişoara, anunţă CFR.
Potrivit reprezentanţilor CFR, trenurile care au fost oprite în staţiile de formare vor fi reprogramate pentru reînscrierea în circulaţie, iar cele care au staţionat în gările de pe traseu îşi vor continua parcursul până la destinaţiile finale, transmite News.ro.
Conducerea CFR mai spune că în urma discuţiilor purtate în prima parte a zilei între conducerea companiei şi salariaţii care au declanşat acest protest spontan "s-au dat asigurări că vor fi analizate şi se vor căuta soluţii pentru revendicările şi problemele salariaţilor, aceştia fiind informaţi că odată cu aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli va fi negociată şi promovată o grilă de salarizare bazată pe coeficienţi de ierahizare care să reflecte în mod echitabil importanţa funcţiilor şi a meseriilor la compania CFR SA".
De asemenea, salariaţiilor li s-a atras atenţia că mesajul lor a fost înţeles, dar că o continuare a acestor forme de protest este în afara legii, aduce prejudicii importante companiei şi afectează toţi pasagerii care şi-au programat călătoria pentru ziua în curs, mai susţine sursa citată.
(A.I.)
-----
Actualizare 12:20 113 trenuri sunt în continuare afectate de întârzieri
Garniturile au stat ore în şir înţepenite în gări, după ce mecanici de locomotivă, impiegaţi şi casiere au refuzat să mai intre la lucru, transmite Digi24.ro.
Ceferiştii sunt supăraţi pentru că azi-noapte le-a expirat contractul colectiv de muncă, iar negocierile pentru cel nou nu au dus la niciun rezultat.
(A.I.)
-----
Actualizare 11:16 158 de trenuri au întârzieri din cauza grevei angajaţilor CFR de la infrastructură.
Marius Chiper, directorul general al CFR, a declarat că nu poate creşte salariile până când nu este aprobat bugetul, ceea ce ar putea dura încă 2-3 săptămâni.
Marius Chiper a afirmat, citat de Digi24.ro: "N-am avut niciun avertisment din partea liderilor sindicali. Noi suntem într-un proces de negociere început în luna februarie pentru semnarea unui nou contract colectiv de muncă. Am parcurs etapele legale care să ne permită semnarea acestui contract şi asigurarea unui buget de venituri şi cheltuieli care să permită o creştere salarială pentru toţi angajaţii noştri, creştere care va fi undeva la 22.5%. Am intuit acest mod de acţiune al angajaţilor aseară târziu când am terminat negocierile cu liderii sindicali care au refuzat să semneze un act adiţional propus de noi de prelungire a actualului contract pe o perioadă de 30 de zile până rezolvăm aprobarea bugetului. Conform prevederilor legale nu putem acorda o creştere salarială fără un buget aprobat conform reglementărilor. La nivelul companiei am elaborat proiectul de buget, el a fost aprobat de CA, a fost susţinut şi validat de AGA prin aprobarea dată de Ministerul Transporturilor pe acest buget. El a plecat acum de la noi din minister, se află pe circuitul de realizare la Ministerul Muncii şi Finanţelor şi în scurt timp conform procedurilor de funcţionare ale guvernului va intra într-o hotărâre de guvern care va fi propusă spre aprobare. În mod normal în 2-3 săptămâni, bugetul ar trebui să fie aprobat".
Directorul CFR a adăugat că de la ora 15.00 se vor relua negocierile cu liderii sindicali.
(A.I.)
------
Actualizare 10:27
Peste 140 de trenuri sunt afectate de greva de la CFR, transmite Digi24.
--------
Actualizare 09:55 Mecanic de locomotivă: "Negociază pentru ei nu pentru noi"
Mecanicul de locomotivă Liviu Şuteu a declarat că este "foarte nemulţumit" de cum poartă negocierile în numele lor liderii de sindicat.
Angajatul CFR a spus, potrivit Digi24: "Nu poţi să pui responsabilitatea unui lăcătuş de revizie, şef de tren, mecanic de locomotivă cu responsabilitatea unui muncitor necalificat care dă cu mătura. Dacă un mecanic doarme, vă daţi seama ce ar fi acolo, ar fi o catastrofă, s-ar duce trenul în râpă. Absolut deloc nu sunt reprezentat de lideri şi de federaţie. Negociază pentru ei nu pentru noi. Am încercat (n.red să îi schimbăm) şi nu am reuşit. De zece ani de zile sunt tot ei la putere, nu putem să facem nimic".
Liviu Şuteu a adăugat că ceea ce îşi doresc protestatarii este reintroducerea coeficientului de ierarhizare şi statutul angajaţilor.
Mecanicul de locomotivă a spus: "Am văzut liderii de sindicat care au intrat pe post şi spun că nu suntem mulţumiţi de salarii şi că vrem să ni se mărească salariile, nu asta vrem noi. Noi dorim să se reintroducă coeficientul K, pe care l-am avut înainte şi cu ajutorul liderilor de sindicat şi a experţilor sociali care sunt plătiţi cu 5.000 de lei pe lună de administraţie şi care zic că ne reprezintă pe noi, am pierdut acest coeficient. E un coeficient de ierarhizare în funcţie de clasă, care se aplică la salariu minim de economie. Nu e spor, e un coeficient de ierarhizarea claselor. De ce l-am pierdut? Pentru că aşa au vrut liderii de sindicat şi administraţia".
De asemenea, mecanicul a atras atenţia că s-a ajuns în situaţia în care nu au locomotive să tragă trenurile.
Liviu Şuteu a spus: "Am ajuns la ultima picătură. Am văzut o doamnă care vorbea la dumneavoastră la ştiri că nu poate ajunge de la Cluj la serviciu. Părerea mea e că ar trebui să se mulţumească că încă mai poate merge cu trenul, motivul fiind lipsa pieselor de schimb la locomotivă. Am ajuns noi ca mecanici să ne cumpărăm becuri, şuruburi".
(M.I.)
--------
Actualizare 09:21
Aproximativ 145 de trenuri sunt afectate de greva de la CFR. Trenul internaţional Bucureşti-Viena este oprit la Simeria, transmite Digi24.
(M.I.)
--------
O parte dintre angajaţii CFR au declanşat un protest spontan azi dimineaţă, începând cu ora 7:00, graficul de circulaţie al trenurilor fiind afectat, informează compania, într-un comunicat.
Călătorii sunt sfătuiţi ca înainte de călătorie să solicite informaţii despre întârzierile care se înregistrează în traficul feroviar la staţiile şi agenţiile CFR din Bucureşti şi din ţară şi la numărul de telefon 021/9521, potrivit Hotnews.
Protestul spontan vine după ce sindicatele au cerut majorări salariale de 25%, iar compania a refuzat.
Conducerea companiei şi federaţiile sindicatele reprezentative se află deja în negocieri pentru semnarea noului Contractul Colectiv de Muncă 2017-2018, negocieri în cadrul cărora conducerea CFR SA a anunţat că în bugetul companiei pentru anul 2017 este inclusă o creşterea a fondului de salarii cu 22,5%, creştere care se va regăsi, în urma negocierilor cu partenerii sociali, în salariile angajaţilor, arată compania feroviară.
CFR precizează, într-un comunicat, că "menţine deschis dialogul social şi negocierile transparente cu reprezentanţii federaţiilor sindicale pe marginea definitivării Contractului Colectiv de Muncă pentru perioada 2017-2018". Miercuri la ora 15:00 este programată o nouă rundă de negocieri între reprezentanţii companiei şi sindicate.
CFR susţine, de asemenea, că "acestă formă de protest încalcă procedurile legale, aduce grave prejudicii companiei, prin înregistrarea de pierderi financiare, şi afectează transportul pasagerilor care şi-au procurat deja biletele pentru efectuarea călătoriei, conform graficului de circulaţie din Mersul Trenurilor" şi cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat, asigurând că "se depun toate eforturile astfel încât să asigurăm condiţii optime de reluare a circulaţiei trenurilor".
Întrucât actualul Contract Colectiv de Muncă (CCM) expiră miercuri, 22 martie, compania a propus încheierea unui Act Adiţional pe o perioadă de minimum 30 zile şi maximum 90 de zile, astfel încât salariaţii să nu-şi piardă anumite drepturi, cum ar fi acordarea sporurilor, plata orelor festive, acordarea bonurilor de masă sau a ajutoarelor sociale.