Grupul Carrefour - creştere cu 10,4% a vânzărilor în 2023

F.D.
Companii / 26 februarie

Grupul Carrefour - creştere cu 10,4% a vânzărilor în 2023

Grupul francez Carrefour anunţă o performanţă financiară solidă în 2023 - o creştere de 10,4% a vânzărilor faţă de 2022, o creştere de 26% pentru e-commerce şi un flux de numerar liber net robust, de 1.622 milioane de euro în 2022. România se bucură de o creştere de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, ocupând al doilea loc în Europa în ceea ce priveşte creşterea like-for-like, în special datorită campaniilor comerciale de succes, conform unui comunicat de presă al companiei.

Carrefour s-a adaptat pe deplin în 2023 într-un mediu dificil, ceea ce a făcut ca Grupul să îşi atingă majoritatea obiectivelor operaţionale. Această performanţă a avut loc pe fondul unei inflaţii deosebit de ridicate în Europa şi în Argentina, precum şi a unei presiuni puternice şi continue asupra puterii de cumpărare a clienţilor, cu volume negative în majoritatea pieţelor Grupului.

Alexandre Bompard, Chairman şi CEO, a declarat: "În 2023, Carrefour şi-a confirmat forţa modelului său, într-un mediu marcat de o inflaţie ridicată în Europa, şi a continuat să îşi îmbunătăţească performanţa economică. Aceste rezultate provin din munca asiduă şi din angajamentul excepţional de zi cu zi al echipelor Carrefour şi al partenerilor francizaţi. Ele confirmă, totodată, relevanţa planului Carrefour 2026, ale cărui efecte sunt deja vizibile, cu o dinamică puternică în vânzările de mărci proprii şi în e-commerce, şi cu o disciplină puternică în materie de costuri. De asemenea, Grupul a profitat de oportunităţile de a-şi consolida poziţia pe pieţele sale cheie, în special prin anunţarea achiziţiilor Cora şi Match în Franţa. În acelaşi timp, integrarea Grupo BIG în Brazilia progresează rapid. Datorită acestor performanţe, Carrefour a generat un nivel ridicat de flux de numerar net liber, şi-a majorat semnificativ dividendele, a anunţat un nou program de răscumpărare de acţiuni şi a crescut din nou participarea angajaţilor la profit în Franţa. În 2023, am continuat să ne depăşim obiectivele în ceea ce priveşte responsabilitatea socială şi de mediu, cu o rată de realizare de 110% a indicelui de CSR şi de tranziţie alimentară. De asemenea, Grupul şi-a consolidat angajamentul faţă de angajaţi prin lansarea Carrefour Invest, planul de acţionariat intern, lansat în 2023, care a permis ca peste 30.000 dintre angajaţi să devină acţionari ai Grupului. Carrefour intră în acest nou an cu încredere şi îşi continuă traiectoria către obiectivele stabilite pentru 2026."

Prioritatea acordată produselor marcă proprie Carrefour şi gamei de produse "Simpl'" a fost apreciată în mod deosebit de clienţi. Aceste produse reprezintă în prezent 36% din vânzările de produse alimentare, în creştere cu +3 puncte faţă de 2022, în conformitate cu obiectivul de 40% stabilit în planul Carrefour 2026.

De asemenea, Carrefour a iniţiat, în toamnă, acţiuni de optimizare a competitivităţii, lansând numeroase iniţiative pentru a-şi sprijini clienţii să facă faţă creşterilor de preţuri, cu mai multe campanii de reducere şi promoţii la mii de produse. Aceste iniţiative au permis o îmbunătăţire a satisfacţiei clienţilor, cu o creştere a NPS al Grupului de +4 pct în 2023.

Strategia digitală a Grupului continuă să dea roade. GMV online a crescut cu +26%, ajungând la 5,3 miliarde de euro în 2023.

Grupul a continuat să înregistreze progrese în materie de Responsabilitate Socială Corporativă, atingând 110% din obiectivele de CSR şi ale indicelui de tranziţie alimentară, cu o performanţă deosebit de satisfăcătoare în special pentru combaterea încălzirii globale, reducerea ambalajelor şi implicarea angajaţilor. Mai multe obiective pentru 2025 şi 2026 au fost deja atinse până la sfârşitul anului 2023.

În acelaşi timp, Grupul a reuşit să îşi păstreze modelul economic, datorită unei discipline puternice în materie de costuri şi a efectelor benefice ale implementării planului Carrefour 2026. Datorită economiilor de 1.060 de milioane de euro în 2023, s-a atins obiectivul de 1 miliard de euro. Performanţa operaţională, având la bază o bună gestionare a stocurilor, investiţiilor şi lichidităţilor, a permis companiei să genereze un flux de numerar net liber de 1.622 de milioane de euro.

În acest context, şi cu o încredere reafirmată în modelul său structural generator de numerar, Grupul îşi consolidează politica de rentabilitate pentru acţionari prin plata unui dividend ordinar de 0,87 euro, în creştere cu +55% (faţă de 0,56 euro în 2022), reprezentând o sumă totală de 600 milioane de euro. Acesta va fi supus aprobării Adunării Generale Anuale din 24 mai 2024. În acelaşi timp, Grupul anunţă un nou program de răscumpărare de acţiuni în valoare de 700 de milioane de euro în 2024.

În 2024, Grupul va continua implementarea planului Carrefour 2026 şi transformarea modelului său, contribuind la o performanţă financiară din ce în ce mai pozitivă. Grupul preconizează că va beneficia de condiţii de piaţă mai favorabile în Europa, cu o inflaţie încetinită şi o redresare a puterii de cumpărare a clienţilor.

În România, Grupul şi-a menţinut ritmul pozitiv cu o creştere LFL de +7,0%, în special datorită campaniilor comerciale de succes. Ca atare, compania a accelerat iniţiativele de susţinere a puterii de cumpărare a clienţilor. Cea mai semnificativă acţiune de acest gen este campania Top 100 produse HIT, prin care sunt selectate săptămânal 100 de produse alimentare şi nealimentare la cel mai mic preţ de pe piaţă, garantat. Ca atare, se urmăresc şi produsele aflate în topul preferinţelor clienţilor, pentru a le include în cele mai atractive oferte comerciale. O altă iniţiativă de acest fel este Bonul de Weekend. Carrefour oferă o reducere de 20% la patru categorii de produse în fiecare weekend, sub forma unui voucher pentru următoarea sesiune de cumpărături. Reducerile recurente se regăsesc şi în aplicaţia mobilă Carrefour, Act for Good, cu promoţii săptămânale.

Regis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour Romania, a declarat: "Anul 2023 reprezintă o bornă pentru Carrefour România - nu numai că am finalizat achiziţia Cora, ci am obţinut şi o creştere remarcabilă de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, cea mai mare creştere din regiune. Această realizare este o dovadă a forţei şi rezilienţei operaţiunilor noastre într-un mediu dificil, marcat încă de inflaţie. Abordarea noastră centrată pe client, vizibilă în toate campaniile noastre comerciale, care îşi propun să fie un sprijin de zi cu zi pentru nevoile clienţilor noştri, a fost din nou confirmată de alegerea românilor - aceste rezultate sunt un indiciu puternic că rămânem în topul preferinţelor lor, iar obiectivul nostru este de a fi printre alegerile lor preferate şi în 2024, cu sprijinul echipelor noastre excepţional de dedicate. În conformitate cu strategia Grupului, vom continua să ne menţinem disciplina financiară strictă şi să investim în expansiune, derulând campanii comerciale ţintite, dezvoltând marca proprie şi realizând finalizarea integrării Cora."

Vânzările Grupului (TVA inclus) au crescut cu +10,2% pe o bază comparabilă (LFL) în T4. Acestea au ajuns la 25.055 milioane de euro înainte de IAS 29, o creştere de +6,6% la rate de schimb constante. Această creştere include un efect negativ al benzinei de -3,0% şi un efect calendaristic negativ de -0,8%.

În România (+4,7% LFL), creşterea a rămas puternică pe parcursul trimestrului (după +4,5% LFL în T3), în ciuda unei baze comparabile ridicate (+17,8% LFL) şi datorită încetinirii inflaţiei. Această performanţă reflectă îmbunătăţirea volumelor şi creşterea traficului în magazine. Trimestrul a fost marcat de integrarea reţelei de magazine Cora. În urma achiziţiei operaţiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour a ajuns, la acel moment, la aproximativ 450 de magazine în 113 oraşe din ţară.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb