Grupul francez "Havas", al şaselea grup din industria mondială a publicităţii, negociază cu un potenţial susţinător financiar ca să cumpere concurentul american din sectorul publicităţii "Grey Global", dar pieţele financiare sînt preocupate de capacitatea sa de finanţare a unei eventuale tranzacţii, informează Reuters.
Preşedintele Havas, Alain de Pouzilhac, a afirmat că grupul discută posibilitatea să formuleze o ofertă pentru "Grey" cu mai mulţi parteneri, între care se află "Quadrangle", o firmă de investiţii din New York specializată în tranzacţii din sectorul media. "Havas" s-a confruntat cu pierderea unor contracte importante în Statele Unite, una dintre cele mai mari pieţe de publicitate din lume. Grupul şi-a restructurat recent activităţile ca să facă faţă declinului încasărilor din 2003. "Havas" are o capitalizare bursieră de 1,2 miliarde de euro (1,45 miliarde de dolari), cu mult inferioară valorii de piaţă a rivalului francez "Publicis", de 4,4 miliarde de euro.
"Grey Global Group" Inc. ocupă locul trei în topul firmelor de publicitate din SUA şi are aproximativ aceeaşi importanţă pe plan global ca "Havas". Valoarea sa este estimată de analişti la circa 1,5 miliarde de dolari, iar compania a angajat consultanţi ca să examineze o posibilă vînzare.
Înainte să se gîndească la o achiziţie, "Havas" trebuie să rezolve problema rambursării unor obligaţiuni convertibile de 666 milioane de euro, scadente în 2006, şi va cumpăra "Grey" doar în situaţia în care tranzacţia va aduce beneficii acţionarilor.
De cumpărarea "Grey" mai sînt interesate WPP Group din Marea Britanie şi firma americană "Hellman & Friedman". De asemenea, "Publicis" a declarat, săptămîna trecută, că ar fi interesat să cumpere unele active ale "Grey", dar compania americană nu intenţionează să se scindeze.