Având viziunea de a deveni un jucător important în domeniul energiei curate, infrastructurii critice şi serviciilor în Europa de Sud-Est, Grupul PPC a prezentat la Londra planul său strategic pentru perioada 2024-2026, se arată într-un comunicat al PPC, remis redacţiei.
Planul se bazează pe o creştere financiară robustă, investiţii profitabile în Grecia şi în ţările din Grup, valorificarea oportunităţilor tranziţiei verzi, o abordare centrată pe client, tehnologie şi parteneriate, conform sursei precizate.
Bazându-se pe fundaţia solidă construită în ultimii ani, în pofida crizelor consecutive şi a unui mediu extern volatil, Grupul PPC continuă planul său de transformare, cu obiective ambiţioase pentru următorii trei ani, transmite compania.
• Pentru perioada 2024-2026, Grupul PPC îşi propune, aşa cum arată datele comunicatului:
"Creşterea capacităţii instalate cu un ritm de 18% anual, reconfirmându-şi totodată intenţia de a renunţa la toate unităţile pe bază de cărbune până în 2026.
Majorarea capacităţii instalate din surse regenerabile la peste 2/3 din capacitatea totală instalată la nivelul anului 2026, faţă de 43% în prezent, concomitent cu investiţii în stocarea de energie. Prin aceste investiţii, Grupul PPC îşi propune să ajungă la un nivel de 8,9 GW de capacităţi de producţie din surse regenerabile până în 2026.
Realizarea unor investiţii totale de 9 miliarde de euro în următorii trei ani, în principal în surse regenerabile de energie, modernizarea reţelelor şi activităţi noi, în urcare cu 130% faţă de perioada 2021-2023, proiectele urmând să fie finanţate în principal prin fluxurile de numerar operaţional ale Grupului şi într-o măsură mai mică din credite, din care 80% au fost deja angajate.
Extinderea în Europa de Sud-Est, valorificând oportunităţile de creare de valoare prin legăturile între ţări, în cadrul coridorului energetic creat de Grup.
Intrarea pe noi pieţe relevante, cum ar fi reţelele de fibră optică şi dezvoltarea în continuare a noilor activităţi care au fost deja iniţiate, cum ar fi domeniul mobilităţii electrice.
Angajamentul faţă de creşterea sustenabilă prin reducerea cu 74% a emisiilor de CO2 [din categoriile Scope 1, 2, 3 (cat. 3)] precum şi prin reducerea emisiilor Scope 3 cu 42% în 2030 (faţă de anul de referinţă 2021 ), precum şi atingerea ţintei Net Zero până în 2040.
Obţinerea unei creşteri anuale a EBITDA de 15% în următorii trei ani. Ţinta de EBITDA de 1,5 miliarde de euro stabilită în planul strategic anterior a fost atinsă cu doi ani în avans. EBITDA Grupului este de aşteptat să ajungă la 2,3 miliarde de euro în 2026 (cu 35% mai mult faţă de ţinta de 1,7 miliarde de euro stabilită anterior pentru 2026). Pentru 2030, Grupul îşi propune să atingă un nivel al EBITDA de 3 miliarde de euro.
Raportul datorii nete/EBITDA este estimat la 3,3x, sub pragul maxim stabilit de conducere, în pofida investiţiilor semnificative.
Restabilirea politicii de dividende după aproape 10 ani, cu distribuirea dividendelor în fiecare an, începând cu o rată de 35% din profitul net, ce urmează să crească până la 55%."
Preşedintele şi CEO-ul Grupului PPC, domnul Georgios Stassis, a remarcat, potrivit sursei menţionate: "Noul Grup PPC pe care în construim este internaţional, robust, centrat pe client şi modern pentru a crea valoare în mod sustenabil pentru toate părţile interesate. Perioada 2024-2026 va fi una de investiţii de 9 miliarde de euro, creând valoare pentru Grup şi valoare adăugată pentru clienţi, acţionari, angajaţi şi mediu în toate ţările în care activăm. Cu noul nostru plan de afaceri, Grupul PPC este poziţionat strategic în domeniul tranziţiei verzi. Infrastructura verde şi instrumentele pe care le creăm vor permite clienţilor noştri să profite de beneficiile viitorului energiei curate şi de posibilităţile sale în noua eră a electrificării. Urmărim continuu să fim prima alegere a clienţilor noştri, nu din obişnuinţa acestora, ci pentru calitatea de a fi cea mai modernă, ecologică şi prietenoasă cu clienţii companie din întreaga regiune. Suntem cea mai importantă companie de energie curată din Europa de Sud-Est, cu un rol de lider într-un mediu energetic internaţional foarte competitiv. Construim pe bazele succesului din ultimii ani şi a renaşterii companiei. Ne propunem să creştem în mod responsabil şi cu prudenţă la nivel financiar, pentru a ne asigura că Grupul PPC îşi va îndeplini în mod eficient rolul esenţial în toate ţările în care operează."