Vânzările companiei germane Henkel, producătoare de detergenţi, adezivi şi cosmetice, au totalizat, anul trecut, 16,355 miliarde de euro, uşor sub nivelul anului precedent (cu 0,9%), sub influenţa evoluţiei cursului de schimb, dar, per total, creşterea organică a vânzărilor a fost de 3,5%, conform unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Creşterea organică a vânzărilor a fost generată atât de valoare (preţ), cât şi de volum, iar rata de creştere s-a accelerat pe parcursul anului. După deduceri, profitul operaţional ajustat (EBIT) a crescut cu 7,8%, de la 2,335 miliarde de euro la 2,516 miliarde de euro. Venitul net ajustat după deduceri a crescut cu 12,1%, de la 1,574 miliarde de euro la 1,764 miliarde de euro. Câştigurile per acţiune preferenţială (EPS) au crescut de la 3,42 euro la 3,67 euro.
Divizia Laundry & Home Care (de detergenţi şi produse de îngrijire casnică) a continuat să genereze o creştere organică de 5,7%, peste evoluţia pieţelor relevante, care, în mare parte, a fost negativă. Nominal, vânzările diviziei au crescut cu 0,5% până la 4,580 miliarde euro. Divizia Beauty Care (de cosmetice) a raportat o creştere organică solidă de 3%, peste nivelul pieţelor relevante (majoritatea cu evoluţii negative). Nominal, vânzările diviziei au totalizat 3,51 miliarde euro, comparativ cu 3,542 miliarde euro în anul precedent. Divizia Adhesive Technologies a continuat să livreze o creştere profitabilă şi în 2013. Creşterea organică de 2,7% a fost uşor peste evoluţia pieţelor. Nominal, vânzările au totalizat 8,117 miliarde euro, transmite Henkel.
Kasper Rorsted, directorul general al Henkel, a declarat: "Pentru întregul an fiscal 2014, ne aşteptăm la o creştere organică a vânzărilor între 3 şi 5%. Ne aşteptăm ca indicatorul EBIT margin ajustat să crească până la circa 15,5% iar câştigurile per acţiune preferenţială (ajustat) să crească de ordinul unei cifre".